Aktualności

1 listopada assistance samochodowe przydało się bardziej niż rok temu

W dniu Wszystkich Świętych o prawie 18 proc. wzrosła ilość wezwań assistance samochodowego. Z analizy danych, systematycznie zbieranych przez Mondial Assistance wynika, że niezmiennie od wielu lat do Centrum Operacyjnego w dniu Wszystkich Świętych, z prośbą o pomoc, zgłasza się wiele osób. Jest to czas wytężonej pracy dla firm z sektora usług assistance. Podczas tegorocznych dojazdów na cmentarz assistance samochodowe przydało się bardziej niż rok temu.

„Analiza naszych danych dotyczących wezwań assistance samochodowego pokazała, że miniony dzień Wszystkich Świętych charakteryzował się intensywnym ruchem drogowym na terenie całego kraju. Przełożyło się to na ilość wezwań pomocy assistance dla samochodów. Był to dla nas dzień rzeczywiście bardziej pracowity niż rok temu. Pracownicy Centrum Operacyjnego odebrali o 18 proc. więcej telefonów z prośbą o pomoc niż w analogicznym dniu rok wcześniej. Większość wezwań dotyczyła awarii na drodze” – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Podróż samochodem to głównie awarie

Tradycyjnie, dominującą przyczyną zgłoszeń do Centrum Operacyjnego była awaria samochodu – prawie 77 proc. (wzrost o 24 p.p.). Wypadki stanowiły 20 proc. zgłoszeń (wzrost o 30 p.p.).

„Jeśli było to możliwe, pomoc udzielana była na miejscu. Jeśli nie, laweta transportowała uszkodzony pojazd do najbliższego warsztatu. Powiadomienia związane z zapotrzebowaniem na holowanie stanowiły 76 proc. zgłoszeń. Prośba o samochód zastępczy stanowiła prawie 30 proc. zgłoszeń” – dodaje Piotr Ruszowski.

Gdzie potrzebowaliśmy pomocy?

Najczęściej z usług pomocowych korzystano w województwie mazowieckim – 15 proc., łódzkim – 12 proc. oraz małopolskim – 9 proc. i śląskim – 7 proc. Najmniej zgłoszeń odnotowano z województwa świętokrzyskiego, podlaskiego oraz zachodniopomorskiego. Interwencje w tych województwach stanowiły w sumie 5 proc. wszystkich zgłoszeń do Centrum Operacyjnego.

Informacja prasowa: www.mondial-assistance.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago