Koncern chemiczny Monsanto, który jest producentem środka Roundup został skazany przez kalifornijski sąd na zapłacenie 289 milionów dolarów ogrodnikowi choremu na raka. Badania wykazały, że choroba powstała wskutek długotrwałego działania i przebywania przy herbicydzie zawierającego glifosat. Światowe media są zgodne, że wyrok sądu można uznać jako „historyczny”.
Dwayne Johnson twierdził, że podczas pracy jako ogrodnik dla instytucji szkolnych okręgu San Francisco w swojej pracy używał często środków chwastobójczych Roundup Pro i Ranger Pro firmy Monsanto.
W piątek sąd uznał, że producent nie umieścił na opakowaniu informacji ostrzegającej przed ewentualnymi skutkami tego środka. Według sądu było to „istotną przyczyną” choroby mężczyzny, który zmaga się z chłoniakiem nieziarnicznym. Lekarze potwierdzili, że mężczyźnie pozostaje obecnie tylko dwa lata życia.
Media w Kalifornii od razu podkreśliły, że to dopiero pierwszy taki przypadek i trzeba liczyć się z tym, że koncern Monsanto czekają kolejne podobne procesy.
Firma Monsanto nie zgadza się jednak z decyzją sądu. Wiceprezes koncernu, Scott Patridge , podpisał komunikat dla prasy, w którym wyraża swoje współczucie wobec choroby Johnsona i jednocześnie powołuje się na badania ponad 800 instytucji, które stwierdzają, że produkty Monsanto nie mogły wywołać choroby nowotworowej.
Zdaniem dziennika „La Monde” wyrok sądu jest historyczny i może wpłynąć na przyszłość światowego rolnictwa.
Glifosat, który jest wykorzystywany we flagowym produkcie, którym jest herbicyd Rounddup jest na celowniku organizacji obrońców środowiska, które wzywają do zakazania używania tego środka. Stało się tak, od kiedy Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem (IARC), która wchodzi w skład Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), ogłosiła w 2015 roku, że związek ten jest najprawdopodobniej rakotwórczy u ludzi.
Używanie glifosatu zostało ograniczone m.in. w niektórych krajach UE jak Francja, Włochy, Holandia, Belgia.
Źródło: businessinsider.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…