Waldemar Fydrych w latach 80. był liderem ruchu opozycyjnego Pomarańczowej Alternatywy. Krasnale jego autorstwa pojawiały się na murach, na zamalowanych antykomunistycznych hasłach. Proces o bezprawne wykorzystanie wizerunku krasnala rozpoczął się 2011 roku. W piątek Sąd Apelacyjny wydał prawomocny wyrok.
Jak wyjaśnia PAP rzeczniczka Sądu M. Lamparska jest to wyliczenie eksperta:„Jest to dwukrotność kwoty jaką Fydrych dostałby od miasta, gdyby podpisano z nim umowę na krasnala. Ekspert uznał więc, że byłoby to 333 333 złote i 33 grosze”.
Powstały gadżety z wizerunkiem spornego krasnala, które były sprzedawane jako pamiątki oraz wręczane przez miasto przy różnych promocyjnych okazjach. Wykonanie wizerunku krasnala urząd zlecił dwóm projektantom. Później kupił od nich prawa autorskie. Proces miał dwie części. W roku 2014 roku sąd rozstrzygnął, że Fydrych ma rację i odszkodowanie za wykorzystanie jego krasnala należy mu się. Co prawda wrocławski magistrat odwołał się od wyroku, ale tuż przed drugą turą wyborów samorządowych doszło do ugody. Uznawała ona m.in. prawa autorskie Fydrycha do wizerunku krasnala, dawała możliwość zawarcia ewentualnej umowy na wykorzystywanie krasnala do celów promocyjnych oraz określała, że w ciągu miesiąca strony mają wynegocjować odszkodowanie za okres bezumownego wykorzystywania tego wizerunku. Prezydent Rafał Dutkiewicz spotkał się z właścicielem wizerunku przeprosił go i apelację wycofano. Kwota odszkodowania miała zostać uzgodniona podczas negocjacji. jednak do żadnych uzgodnień nie doszło, efektem czego w 2015 roku sprawa wróciła na wokandę.
„Major” odwołał się od wyroku pierwszej instancji, domagając się ponad miliona złotych, miasto chciało oddalenia powództwa i ewentualnie zasądzenia 104 tys. zł odszkodowania. Efektem działań sądu jest wyrok, który zasądza na rzecz twórcy krasnala kwotę ponad 600 tys. Wyrok jest prawomocny.
Źródło: www.gazetaprawna.pl www.pap.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…