W ostatnim czasie branża ubezpieczeniowa weszła w okres radykalnych przemian, za którymi stoją innowacje cyfrowe. Wspólnie z Google, firma Bain* zidentyfikowała siedem kluczowych technologii, które już dziś rewolucjonizują rynek ubezpieczeń. Jak zapowiadają eksperci – w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat wpływ technologii będzie bardzo widoczny.
Chmura podnosi także poziom cyberbezpieczeństwa
Decydujące znaczenie dla innowacji cyfrowych ma nowoczesna architektura IT. Wiele zakładów ubezpieczeń jest zdania, że najlepiej jest przetwarzać i przechowywać dane oraz wykonywać obliczenia w chmurze. Chmura pomaga też podnosić wydajność, dzięki rozwiązaniom takim, jak współtworzenie dokumentów czy połączenia wideo, a także utrzymywać spójność relacji z klientami w wielu różnych kanałach. Chmura podnosi także poziom cyberbezpieczeństwa.
Technologie sprzedaży online
Oprócz podnoszenia zadowolenia klientów i obniżenia kosztów, technologie online zwiększają skuteczność sprzedaży dzięki lepszemu segmentowaniu klientów i dopasowaniu oferty i to w czasie rzeczywistym.
Zaawansowana analityka
Dzięki „Big data” firmy są w stanie lepiej ustalić preferencje klientów, ocenić ryzyko i skuteczniej zwalczać oszustwa ubezpieczeniowe.
Sztuczna inteligencja i związane z nią uczenie się maszyn
Dzięki nim ubezpieczyciele szybciej i taniej mogą dopasować ofertę do preferencji i ryzyka klientów.
Internet rzeczy
Urządzenia sieciowe zainstalowane w samochodach czy budynkach mogą chronić ludzi i mienie oraz ułatwiać prowadzenie konserwacji prewencyjnej, tym samym zmniejszając liczbę wypadków i szkód. Analizując dane z czujników wbudowanych w pojazdy i inne urządzenia, ubezpieczyciel może też uzyskać cenne informacje na temat zachowań klientów, co służy lepszemu dopasowaniu ceny ubezpieczenia do ubezpieczanego ryzyka.
Blockchain
Blockchain pozwoli na znaczne skrócenie czasu przetwarzania danych. Otwiera się tu nowe pole do zawierania w pełni zautomatyzowanych, tzw. „inteligentnych polis”.
Rzeczywistość wirtualna
Również ta technologia może zupełnie zmienić metody gromadzenia informacji służących do oceny ryzyka czy likwidacji szkód. Na przykład, ubezpieczyciel może w wirtualnej rzeczywistości stworzyć trójwymiarowy obraz pomieszczenia albo w najdrobniejszych szczegółach odtworzyć przebieg wypadku.
Źródło: www.forbes.pl
*Bain & Company jest jedną z najbardziej prestiżowych firm konsultingowych na świecie. Wspiera swoich Klientów w podejmowaniu najważniejszych decyzji z zakresu strategii, organizacji, fuzji i przejęć oraz w działaniach i strategiach IT. Firma powstała w 1973 roku, obecnie liczy 50 biur znajdujących się w 31 krajach oraz zatrudnia ponad 5000 osób. Współpracuje z dużymi międzynarodowymi korporacjami i funduszami private equity w ponad 60 krajach na świecie.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…