Aktualności

7 kluczowych technologii, które zrewolucjonizują ubezpieczenia

W ostatnim czasie branża ubezpieczeniowa weszła w okres radykalnych przemian, za którymi stoją innowacje cyfrowe. Wspólnie z Google, firma Bain* zidentyfikowała siedem kluczowych technologii, które już dziś rewolucjonizują rynek ubezpieczeń. Jak zapowiadają eksperci – w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat wpływ technologii będzie bardzo widoczny.

 
Chmura podnosi także poziom cyberbezpieczeństwa
 
Decydujące znaczenie dla innowacji cyfrowych ma nowoczesna architektura IT. Wiele zakładów ubezpieczeń jest zdania, że najlepiej jest przetwarzać i przechowywać dane oraz wykonywać obliczenia w chmurze. Chmura pomaga też podnosić wydajność, dzięki rozwiązaniom takim, jak współtworzenie dokumentów czy połączenia wideo, a także utrzymywać spójność relacji z klientami w wielu różnych kanałach. Chmura podnosi także poziom cyberbezpieczeństwa.
 
Technologie sprzedaży online
 
Oprócz podnoszenia zadowolenia klientów i obniżenia kosztów, technologie online zwiększają skuteczność sprzedaży dzięki lepszemu segmentowaniu klientów i dopasowaniu oferty i to w czasie rzeczywistym.
 
Zaawansowana analityka
 
Dzięki „Big data” firmy są w stanie lepiej ustalić preferencje klientów, ocenić ryzyko i skuteczniej zwalczać oszustwa ubezpieczeniowe.
 
Sztuczna inteligencja i związane z nią uczenie się maszyn
 
Dzięki nim ubezpieczyciele szybciej i taniej mogą dopasować ofertę do preferencji i ryzyka klientów.
 
Internet rzeczy
 
Urządzenia sieciowe zainstalowane w samochodach czy budynkach mogą chronić ludzi i mienie oraz ułatwiać prowadzenie konserwacji prewencyjnej, tym samym zmniejszając liczbę wypadków i szkód. Analizując dane z czujników wbudowanych w pojazdy i inne urządzenia, ubezpieczyciel może też uzyskać cenne informacje na temat zachowań klientów, co służy lepszemu dopasowaniu ceny ubezpieczenia do ubezpieczanego ryzyka.
 
Blockchain
 
Blockchain pozwoli na znaczne skrócenie czasu przetwarzania danych. Otwiera się tu nowe pole do zawierania w pełni zautomatyzowanych, tzw. „inteligentnych polis”.
 
Rzeczywistość wirtualna
 
Również ta technologia może zupełnie zmienić metody gromadzenia informacji służących do oceny ryzyka czy likwidacji szkód. Na przykład, ubezpieczyciel może w wirtualnej rzeczywistości stworzyć trójwymiarowy obraz pomieszczenia albo w najdrobniejszych szczegółach odtworzyć przebieg wypadku.
 
 
Źródło: www.forbes.pl
 
*Bain & Company jest jedną z najbardziej prestiżowych firm konsultingowych na świecie. Wspiera swoich Klientów w podejmowaniu najważniejszych decyzji z zakresu strategii, organizacji, fuzji i przejęć oraz w działaniach i strategiach IT. Firma powstała w 1973 roku, obecnie liczy 50 biur znajdujących się w 31 krajach oraz zatrudnia ponad 5000 osób. Współpracuje z dużymi międzynarodowymi korporacjami i funduszami private equity w ponad 60 krajach na świecie.

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Compensa nagrodzona za innowacyjne produkty ubezpieczeniowe 

Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…

15 godzin ago

LINK4 stawia na agentów – nowy system, nowe możliwości 

LINK4 uruchomił Nową Strefę Agenta – narzędzie stworzone z myślą o codziennej pracy agentów ubezpieczeniowych.…

15 godzin ago

Ubezpieczenia upraw rolnych do zmiany? 

Niestety ograniczony zakres ochrony oraz coraz bardziej nieprzewidywalna pogoda sprawiają, że ubezpieczenia rolne niekiedy przestają…

4 dni ago

Warta wprowadza Pakiet Zwierzę w Podróży 

Śmiało można powiedzieć, że wakacje z czworonogiem przestają być ekstrawagancją, a stają się normą. Właśnie…

4 dni ago

Generali: Ruszyło Wyzwanie The Human Safety Net w Polsce 

W Polsce po raz piąty ruszyło globalne Wyzwanie The Human Safety Net organizowane przez Generali.…

5 dni ago

PKO Ubezpieczenia z nową kampanią promującą ubezpieczenie PKO Dom 

PKO Ubezpieczenia rusza z nową kampanią reklamową, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie kompleksowej…

5 dni ago