Na rynku ubezpieczeń coraz powszechniejszy jest dostęp do placówek medycznych. Ubezpieczyciele oferując ubezpieczenie medyczne zapewniają swoim klientom dostęp do szybkiej i bezgotówkowej opieki medycznej świadczonej przez wyspecjalizowanych lekarzy na terenie całego kraju. Inaczej jest w przypadku abonamentów medycznych, gdzie czas oczekiwania na wizytę jest o wiele dłuższy.
Eksperci zespołu Compensy twierdzą, że niewiele osób wie, czym tak naprawdę różnią się abonamenty medyczne od polis zdrowotnych.
Czym różnią się te dwie opcje?
Abonamenty sprzedają sieciowe placówki medyczne. Klient, opłacając miesięcznie określoną kwotę, ma dostęp do placówek danego dostawcy. Należy podkreślić, że każda wizyta klienta jest dla takiej placówki kosztem, ponieważ odwrotnie proporcjonalnie wpływa na jej zysk z abonamentu. Inaczej jest w przypadku ubezpieczeń zdrowotnych. Towarzystwo podpisuje umowy z poszczególnymi placówkami medycznymi i płaci im za konkretne świadczenia, a nie „za głowę”.
Przykładem na to może być program Compensa Zdrowie z Refundacją. Gwarantuje on bezgotówkowy dostęp do ponad 1000 przychodni na terenie całego kraju, a jeśli osoba ubezpieczona wykona badanie w innej placówce, z poza sieci, może skorzystać z refundacji. W przypadku abonamentu medycznego, wizyty mogą odbywać się wyłącznie w tych poradniach, które objęte są pakietem.
Kolejną istotną różnicą między polisą zdrowotną, a abonamentem jest kwestia skierowania. W przypadku ubezpieczenia zdrowotnego w większości przypadków nie ma ograniczeń. Jeśli chodzi natomiast o abonament, badania można odbyć tylko i wyłącznie na podstawie skierowania wystawionego przez lekarza przyjmującego w placówce, w której został wykupiony abonament.
W ramach ubezpieczenia zdrowotnego towarzystwa mogą dać swoim klientom gwarancje terminów, co w przypadku abonamentu nie jest możliwe. Ze względu na ograniczenie się tylko do placówek danej sieci, czas oczekiwania może być znacznie dłuższy.
Klienci coraz częściej poszukują rozwiązań, które pozwolą im na badania z pominięciem propozycji Narodowego Funduszu Zdrowia. Długie kolejki do specjalistów, utrudniony dostęp do konsultacji sprawia, że Polacy wolą zapłacić za abonament medyczny lub za polisę zdrowotną. Zanim jednak zdecydujemy się na taki krok, warto poznać różnice pomiędzy tymi dwiema opcjami.
Źródło: www.compensa.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…