21 października 2014 odbyła specjalna konferencja prasowa na której Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o swoich działaniach dotyczących polis inwestycyjnych. Jedno z towarzystw ubezpieczeniowych TUnŻ zostało ukarane karą pieniężną w wysokości 23 mln. zł. Co ciekawe sankcja ta nie jest spowodowana tym, że firma sprzedawała takie polisy, stosowała niedozwolonych klauzul czy misselingu. Kara ta została nałożona na firmę przez to, że żądała od klientów zwrotu kosztów poniesionych z tytułu sprzedaży polisy.
Prezes Aegon już zapowiedział odwołanie od tej decyzji, gdyż jak twierdzi UOKiK nie sprecyzował do końca czy na klienta można nakładać refundacje i w jaki sposób w przypadku przedwczesnego rozwiązania umowy. Według Biura RzU działania Aegonu to niedopuszczalna jednostronna zmiana umowy z pominięciem zgody drugiej osoby.
Pozew zbiorowy
Dodatkowo w sprawie firmy toczy sie Warszawie inne postępowanie. Grupa 168 konsumentów pozwalała Aegon TUnŻ o zwrot 1,78mln zł pobranych z tytułu opłat likwidacyjnych.
To nie koniec
Niewykluczone, że niedawno wygłoszona konferencja to dopiero początek całej serii decyzji Urzędu dotyczących ubezpieczeń inwestycyjnych. Ciągle wpływają do UOKiK nowe zgłoszenia o nieprawidłowościach w tym segmencie produktów finansowych. Urząd w tej chwili prowadzi kilkanaście postępowań w sprawie takich ubezpieczeń. Dodatkowo urzędnicy pracują nad raportem tego typu ubezpieczeń, który może zobaczymy jeszcze w tym roku.
Dokument ma pokazywać co według UOKiK jest naganne w tych polisach, oraz ma pełnić funkcję edukacyjną, wskazując klientom, na co mają zwracać uwagę w umowach.
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…