Agencja ratingowa Standard&Poor’s wydała swoją opinię o największym polskim ubezpieczycielu.
Agencja S&P obniżyła rating spółki z „A” do „A -”. Według przedstawicieli firmy, decyzja ma związek z wcześniejszą obniżką ratingu Polski z „A -” do „BBB+”. Agencja S&P podkreśla jednak, że zmiana oceny nie wynika z sytuacji finansowej spółki. W 2012 roku firma zarobiła 3,25 mld zł, rok później 3,29 mld zł, natomiast w roku 2014 było to nieco ponad 2,9 mld zł, a w ubiegłym roku (po trzech kwartałach) PZU zarobiło 1,83 mld zł. W PZU zaszły jednak duże zmiany. Rada nadzorcza wybrała nowy zarząd PZU, prezesem został Michał Krupiński, który wcześniej był zastępcą dyrektora wykonawczego w Banku Światowym, a w 2011 r. dyrektorem zarządzającym w Bank of America Merrill Lynch w Polsce.
Mariusz Puchałka, analityk z DM ING Securities: „Ze względu na konkurencję, suma zbieranych składek nie pokrywa wypłaty świadczeń i odszkodowań. Wcześniej gros zysków pochodziło z rynku obligacji, teraz rentowności rosną, co obniża kursy obligacji. Negatywnie na finanse spółki wpłynie również podatek od instytucji finansowych”.
W ostatnich tygodniach widać też, że sami inwestorzy bardzo ostrożnie podchodzą do akcji PZU. Od początku roku kurs akcji ubezpieczyciela spadł już o około 10 procent, a w ciągu dwunastu miesięcy o około jedną trzecią. W komunikacie zarządu spółki czytamy: „Decyzja agencji o obniżeniu ratingu PZU z poziomu „A” do poziomu „A-”wynika z wcześniejszego obniżenia przez S&P oceny ratingowej dla Polski […]. Obniżenie to nie wynika ze zmiany kondycji finansowej spółki” – czytamy w komunikacie zarządu spółki”. Ostatni krok agencji wywołał w Polsce polityczną burzę. Przyczynił się także do spadków na giełdzie i wyraźnego osłabienia złotego.
Źródło: www.money.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…