Z uwagi na specyfikę
branży nie każdy odnajdzie się pracy, jako agent ubezpieczeniowy. Umiejętności,
które powinna posiadać taka osoba bazują przede wszystkich na zdolnościach
interpersonalnych. Co ważne kompetencje te mogą znacznie zwiększać przewagę
konkurencyjną na rynku ubezpieczeń. Dlatego poniżej przedstawiamy podstawowe
umiejętności, które powinien posiadać każdy dobry agent ubezpieczeniowy.
Agent ubezpieczeniowy – umiejętności pozwalające zwiększyć przewagę konkurencyjną
Sprzedaż ubezpieczeń
wymaga bardzo specyficznych predyspozycji, dlatego też nie każdy odnajdzie się
tym zawodzie. Warto jednak wiedzieć, że jeżeli nie posiadamy tego typu osobowości,
która mogłaby ułatwiać nam pracę, jako agent ubezpieczeniowy umiejętności te
możemy spróbować rozwinąć. Wystarczy przeanalizować swoje kompetencje, znaleźć
swoje słabe strony a następnie je wzmocnić. A to nie tylko pozwoli nam poczuć
się pewnie w zawodzie, ale też wpłynie na realizowaną sprzedaż
ubezpieczeń.
Zatem jakie zdolności
warto rozwijać w pracy, jako agent ubezpieczeniowy? Przede wszystkim warto
zwrócić uwagę na takie umiejętności jak:
- Lojalność – zdobycie
zaufania klientów ma ogromne znaczenie przy sprzedaży ubezpieczeń. Klienci decydując
się na zakup polisy oczekują, że agent ubezpieczeniowy jest lojalny wobec nich,
dokładny i uczciwy.
- Empatia – i nie
chodzi tu tylko o bycie przyjaznym, ale też o okazanie troski. Doświadczenie
pokazuje, że najlepsi agenci ubezpieczeniowi rozwijają w sobie właśnie tę
cechę. Niezwykle ważne jest to, by pokazać klientowi, że go w pełni rozumiemy, nawet,
jeśli ma mnóstwo wątpliwości. Często, bowiem okazywana empatia pozwala przekonać
niezdecydowanego klienta do zakupu produktu.
- Uczciwość – mimo
tego, że jest bardziej cechą niż umiejętnością można się jej nauczyć. Jeżeli w
przeszłości sprzedaliśmy jakiś produkt ubezpieczeniowy obiecując klientowi
więcej niż faktycznie mógłby zyskać, z pewnością już do nas nie wrócił. Dlatego
aktualnie będziemy wiedzieli, że brak uczciwości nie popłaca. Dobry agent
ubezpieczeniowy wie, że aby zyskać klientów i ich polecenia musi być wobec nich
szczery i uczciwy.
Agent ubezpieczeniowy –umiejętności niezbędne w pracy pośrednika
Wyżej wymienione
kompetencje interpersonalne powinien posiadać każdy agent ubezpieczeniowy.
Umiejętności te jednak muszą być uzupełnione o takie zdolności jak:
- Rozwiązywanie
problemów – dobry agent ubezpieczeniowy musi być łatwo dostępny dla swoich
klientów, szczególnie, gdy mają jakieś problemy. Nie bez znaczenia jest tu
również szybkość udzielania odpowiedzi. Osoby, które czują się ignorowane
poszukają sobie w przyszłości innego pośrednika, który zapewni im oczekiwane
wsparcie. Jeżeli kontaktami z klientami zajmują się nasi pracownicy należy
pamiętać o tym, by upewniać się, że odpowiadają na czas. Warto też być na
bieżąco ze sprawami, które mogą wymagać naszej interwencji.
- Rozległa wiedza –
chyba nie musimy tłumaczyć tego, że aby sprzedać jakieś ubezpieczenie musimy posiadać
o tym produkcie odpowiednią wiedzę. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na obowiązkowe szkolenia zawodowe oraz zapoznanie się z nowymi ofertami dostępnymi
na rynku ubezpieczeń. Agent ubezpieczeniowy musi dogłębnie rozumieć, jak
zbudowane są poszczególne produkty i jaki mają zakres ochrony. Dzięki temu może
jak najlepiej przedstawić odpowiedni produkt konkretnemu potencjalnemu
ubezpieczającemu.
- Skuteczna sprzedaż
– umiejętność efektywnej sprzedaży to coś, czego można się nauczyć. Chociaż
prawdą jest, że niektóre osoby mają ku temu większe predyspozycje, to nawet one
często potrzebują odpowiedniego szkolenia. Nie bez znaczenia są również
odpowiednie narzędzia, które pomagają usprawnić obsługę klientów i sprzedaż
ubezpieczeń. Choćby takie jak program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent, który łączy w sobie CRM oraz szybki
kalkulator komunikacyjny. Aplikacja ta nie wymaga instalacji i pozwala na
dostęp do danych sprzedażowych z dowolnego miejsca z dostępem do sieci. Co
ważne ten program sprzedażowy spełnia wytyczne RODO oraz ustawy o dystrybucji
ubezpieczeń, a certyfikowane połączenia zapewniają maksymalne bezpieczeństwo
danych.
- Zarządzanie czasem
– sprzedaż ubezpieczeń i natłok codziennych obowiązków mogą sprawić, że
zaniedbamy swoich dotychczasowych klientów. Mając to na uwadze warto nauczyć
się efektywnie zarządzać czasem, tak by najważniejsi klienci nie umknęli naszej
uwadze. Tu z pomocą ponownie może
przyjść nowoczesny program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent, który
znacznie usprawnia pracę całej agencji ubezpieczeniowej. Pozwala na automatyczne wysyłanie powiadomień do klientów odnośnie polis wygasających czy terminów
płatności. Jednorazowa konfiguracja sprawia, że zyskujemy więcej czasu na inne
zadania związane z zarządzeniem agencją ubezpieczeniową.
Zaczynasz pracę, jako agent ubezpieczeniowy? Umiejętności to nie wszystko.
Rozpoczynasz pracę, jako agent ubezpieczeniowy? Umiejętności, które wyżej wymieniliśmy to tylko niektóre cechy, które ułatwiają budowanie kariery w branży ubezpieczeń. Warto pamiętać o tym, że działalność ubezpieczeniowa może być zarówno bardzo wymagająca jak i niezwykle satysfakcjonująca, dla tych osób, które chcę rozwijać swoje kompetencje. Nie bez znaczenia jest tu także korzystanie z odpowiednich narzędzi takich jak program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent, które poprawią efektywność obsługi a także pozwolą na zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń. Co ważne aplikację przetestować można ze wszystkimi dostępnymi funkcjonalnościami już od pierwszego dnia. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 570 362 020 lub napisać na adres kontakt@super-agent.pl. Doświadczenie pokazuje, że połączenie odpowiednich umiejętności z nowoczesnymi narzędziami usprawniającymi obsługę agencji pozwalają na zwiększenie konkurencyjności agenta ubezpieczeniowego na rynku ubezpieczeń.
Artykuł sponsorowany