Praca w zawodzie agenta ubezpieczeniowego sprawia, że ma się dostęp do wielu danych osobowych klientów, z których można korzystać tylko w określony sposób. Dziś portal Niebezpiecznik.pl poinformował o poważnym naruszeniu przez jedną z agentek ubezpieczeniowych.
Jak informuje „Niebezpiecznik” sprawa dotyczy porzuconego psa i odnalezieniu osoby kierującej pojazdem z uwiecznionymi na zdjęciu numerami rejestracyjnymi. Dokładny opis sytuacji znajduje się poniżej.
Nie trzeba nikomu mówić, że moc internetu jest duża. Użytkownicy Facebooka zajęli się odnalezieniem właściciela pojazdu, z którego wyrzucono psa. W komenatrzu ktoś poinforował, że sprawdził numer rejestracyjny w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i oznajmił, że pojazd ubezpieczony jest w firmie TUW. Następnie do akcji wkroczyła osoba, która zajmuje się ubezpieczeniami…
Po nitce do kłębka została znaleziona właścicielka pojazdu, która została wręcz „wystalkowana” i z góry oceniona, że to ona właśnie jest winna całemu zajściu.
Na koniec przypominamy, że tak naprawdę nie wiemy czy opisane zdarzenia faktycznie miało miejsce. Właściciela samochodu, jeśli np. nie była w tym momencie kierowcą może uznać, że naruszono jej dobro osobiste lub doszło do zniesławienia.
Pracownik Towarzystwa Ubezpieczeniowego pomimo tego, że chciał dobrze popełnił duży błąd. Niekompetencja sprawiła, że dane osoby wypłynęły do sieci. Bardzo możliwe, że tej osobie może zostać zarzucone popełnienie czynu opisanego w art. 51 ustawy o ochronie danych:
„Art. 51. 1. Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
źródło: Facebook, Niebezpiecznik.pl.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…