Na rynku ubezpieczeń pojawiła się nowa polisa, chroniąca przedsiębiorstwa na wypadek szkód z tytułu naruszenia praw pracowniczych. Ubezpieczenie będące produktem firmy AIG dostępne jest jako rozszerzenie polisy Directors & Officers „BusinessGuard Premiere”.
Każdy pracodawca narażony jest na ryzyko naruszenia praw pracowniczych. Pomimo, iż wiele firm bardzo konsekwentnie prowadzi politykę, która chroni prawa pracowników – zdarzają się, takie miejsca pracy, które od tych norm odbiegają. Pracownicy mogą wnosić różnego typu roszczenia: mobbing, molestowanie seksualne, dyskryminacja itp.
Głównym celem polisy „BusinessGuard Premiere” jest wsparcie firm w odpowiedzialnym reagowaniu na ewentualne stwierdzone już przypadki naruszeń praw pracowniczych, które zaistniały w ich przedsiębiorstwie. Adam Gmurczyk, Dyrektor Działu Ubezpieczeń Financial Lines w firmie AIG: „Chcemy stworzyć nową kategorię rozwiązań dla firm, w których relacje pracownik-pracodawca są włączone w zakres ubezpieczeń i podlegają ochronie na takiej samej zasadzie jak majątek czy odpowiedzialność cywilna firmy. Przypadki naruszeń praw pracowniczych nie zawsze są odpowiednio wcześnie wykrywane. Nie zmienia to jednak faktu, że każde przedsiębiorstwo ponosi za nie odpowiedzialność, podobnie jak za skutki błędnych decyzji swoich menedżerów. Jest to bardzo istotne z perspektywy całej firmy, w tym zarządu, dyrektorów personalnych i działów kadr”.
Ochrona z tytułu naruszenia praw pracowniczych jest popularna w krajach Europy Zachodniej, a także w Stanach Zjednoczonych. W Polsce tego typu świadczenia to wciąż novum: „Wiele tego typu spraw dotyczy mobbingu i dyskryminacji, ale także przypadków naruszenia prywatności np. w związku z działaniem systemów monitoringu wizyjnego. Ze względu na rosnącą świadomość ubezpieczeniową w takim kierunku zmierza również nasz rodzimy rynek” – dodaje Adam Gmurczyk.
Źródło: www.aig.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…