Według strategii przyjętej przez władze firmy, sprzedaż polis dla kierowców nie stanowiła celu samego w sobie. Obecnie władze spółki obrały kierunek na rynek korporacyjny – co jest specjalnością firmy.
„Chcemy być uniwersalnym ubezpieczycielem, ale zamrażamy sektor komunikacyjny” deklaruje na łamach „Pulsu Biznesu” (2015.12.29 w nr 250/2015)Agnieszka Żołędziowska-Kulig, szefowa polskiego oddziału AIG. Obecność firmy na obszarze komunikacyjnym miał a zapewnić ubezpieczycielowi wysokie miejsce w sektorze non-life w Polsce, choć jak podkreśla Żołędziowska-Kulig: „Niskomarżowa sprzedaż polis dla kierowców nie stanowiła celu samego w sobie. Ich zadaniem było przede wszystkim otwarcie AIG dostępu do segmentu masowego, w którym ubezpieczyciel sprzedawałby rentowniejsze produkty”.
W związku z tym, że władze towarzystwa mają za cel osiągnąć w przyszłym roku 20 procentowy wzrost, firma musi skupić się na rozwoju w obszarze ubezpieczeń biznesowych. W 2016 roku celem głównym, przyjętym przez przedstawicieli spółki jest przygotowywanie specjalistycznych polis dla dużych firm (np.: OC, polisy środowiskowe czy cyberubezpieczenia). Przyjęta strategia ma pomóc AIG w utrzymaniu się wśród 10 potentatów majątkowego segmentu korporacyjnego. Do tej pory firma specjalizowała się oferowaniu produktów o szerokim zakresie ochrony dedykowane firmom inwestującym na rynkach wschodzących, ubezpieczenie chroniące przed utratą danych, czy też ubezpieczenia szkód w środowisku.
Historia AIG sięga roku 1919. Wtedy to w Szanghaju założona została agencja ubezpieczeniowa American Asiatic Underwriters. Od tego czasu dzięki przedsiębiorczości, pomysłowości i wytrwałości rozwinęła się w jedną z największych na świecie firm ubezpieczeniowych. Obecnie AIG działa w ponad 100 krajach i jurysdykcjach.
Źródło: www.pulsbiznesu.pb.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…