Pasażerom podróżującym z polskich lotnisk w pierwszych 3 tygodniach wakacji należy się już ponad 3,5 mln euro odszkodowań za problemy w podróży*. Tymczasem zaledwie 1% pasażerów zna swoje prawa i z nich korzysta.
Najnowsze dane AirHelp*wskazują, że za pierwsze 3 tygodnie tegorocznych wakacji (23 czerwca-15 lipca) prawo do odszkodowania, średnio w wysokości 278 euro, zyskało już ponad 12,5 tys. podróżujących z polskich lotnisk. Odnotowano łącznie 142 przypadki opóźnień powyżej 3 godzin, odwołań lotu lub overbookingu, za które zgodnie z prawem europejskim przysługuje rekompensata.
Dla porównania, podczas ubiegłorocznych wakacji AirHelp odnotował 351 przypadków problemów z lotem z Polski i do Polski, za które ponad 27,5 tys. pasażerów należy się odszkodowanie o łącznej wartości ponad 7,8 mln euro. Natomiast w 2015 r. było to odpowiednio 178 lotów, 14,6 tys. osób i 4,3 mln euro. Większość pasażerów może jeszcze wnioskować o należne im od linii lotniczych pieniądze za zmiany w planach lotu, zarówno te z wakacji 2016 jak i 2015, ponieważ zgodnie z europejskim prawem na złożenie wniosku są zazwyczaj 3 lata.
Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp. Wyjaśnia: „ Szczyt sezonu wakacyjnego zwiększa ryzyko problematycznego lotu. Podczas ubiegłorocznych wakacji niechlubny rekord odnotowano 16 sierpnia. W tym dniu opóźnionych było 88 lotów z Polski i do Polski, 7 odwołano, w 19 przypadkach dla podróżnych zabrakło miejsc na pokładzie. Od początku tegorocznych wakacji odnotowaliśmy już łącznie 142 loty, za które podróżni powinni ubiegać się o odszkodowanie”.
Z szacunków AirHelp wynika, że zaledwie 1% polskich pasażerów walczy o należne odszkodowanie za opóźniony czy odwołany lot. Zgodnie z prawem europejskim w przypadku opóźnienia lotu powyżej 3 godzin na lotnisku docelowym, a także odwołania kursu lub nie wpuszczenia na pokład z powodu overbookingu przysługuje nam nawet do 600 euro.
*Wszystkie dane za AirHelp.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…