Aktualności

Allianz: Facebook nowym kanałem sprzedaży

Firma jako jedyny ubezpieczyciel na rynku wspiera swoich agentów wyłącznych w działaniach na Facebooku. Wsparcie polega m.in. na szkoleniach, pomocy technicznej, czy wspieraniu działań sprzedażowych agentów w mediach społecznościowych.

 
Wparcie sieci sprzedaży i obsługa klienta to dla firmy najważniejsze elementy obecności marki w mediach społecznościowych
 
Marketerzy w ostatnich latach zwrócili uwagę na duży spadek zasięgu organicznego na Facebooku. Ta globalna tendencja skłoniła coraz więcej obecnych tam marek do odejścia od „zbierania lajków i komentarzy” i przełożenia obecności marki w mediach społecznościowych na takie obszary jak obsługa klienta i wsparcie sprzedaży.
 
Łukasz Papuda, pracownik odpowiedzialny za media społecznościowe w Allianz podkreśla, w jaki sposób firma „działa” w mediach społecznościowych: „ Zaobserwowaliśmy, że spójnymi działaniami lokalnymi na stronach naszych doradców jesteśmy w stanie uzyskać lepsze wyniki, niż w przypadku skoncentrowanych działań na stronie korporacyjnej. Wparcie sieci sprzedaży i obsługa klienta to dla Allianz najważniejsze elementy obecności marki w mediach społecznościowych. Od kilku miesięcy sukcesywnie usprawniamy nasze procesy obsługowe tak, aby każdy, kto napisze do nas na Facebooku, otrzymał szybką odpowiedź i przede wszystkim skuteczną pomoc”. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy w szybki sposób mogą poznać wysokość składki ubezpieczenia turystycznego lub przesłać do zespołu obsługowego zapytanie dotyczące produktów lub obsługi polis. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeniowym.
 
Wdrożony chat-bot jest w stanie w szybki sposób zbadać potrzebę Klienta i skierować go w odpowiednie miejsce
 
Użytkownik po wybraniu odpowiedniej pozycji w menu rozpocznie rozmowę z konsultantem. W przypadku zainteresowania ubezpieczeniem turystycznym klient może skorzystać z automatycznego procesu kalkulacji nie wychodząc z messengera. Jeśli z kolei klient chce kupić inne ubezpieczenie niż turystyczne jego prośba zostanie przekierowana do aktywnego na Facebooku agenta, który znajduje się w jego lokalizacji. Maciej Stankiewicz – Project Manager w Allianz wyjaśnia, że działania mają na celu podniesienie jaskości usług: „Wdrożony bot to element szerszego zestawu projektów, które mają na celu podniesienie poziomu cyfryzacji i poprawienie komunikacji pomiędzy klientem a Allianz. Nieustannie udoskonalamy wdrożone narzędzie i w przyszłości Bot będzie mógł także przesyłać oraz odbierać pliki, czy finalizować zawierane transakcje. Wdrożona przez Allianz aplikacja powstała we współpracy z firmą Apreel sp. z o.o.
 
Źródło:www.biznes.newseria.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Całoroczne ubezpieczenie dla studentów medycyny – INTER Tour 365 w nowej odsłonie 

INTER Polska wprowadza specjalną ofertę ubezpieczenia turystycznego dla studentów medycyny. Za mniej niż 200 zł…

20 godzin ago

Zamknij, zabezpiecz, ubezpiecz – kompleksowa ochrona roweru

Rower to więcej niż środek transportu – to styl życia, który warto chronić. Niestety nawet…

20 godzin ago

Sejm daje zielone światło dla e-Stłuczki 

9 lipca 2025 roku Sejm przyjął nowelizację ustawy dotyczącej aplikacji mObywatel oraz przepisów dotyczących ubezpieczeń…

5 dni ago

Strategiczne partnerstwo Arval i ARC Europe Polska 

Arval Service Lease Polska i ARC Europe Polska połączyły siły w zakresie kompleksowego wsparcia assistance…

5 dni ago

Bezpieczne podróże i letnie nagrody z AGRO Ubezpieczenia 

AGRO Ubezpieczenia ruszają z wakacyjną promocją, w której każdy klient może połączyć troskę o bezpieczeństwo…

5 dni ago

Rząd reaguje na wzrost stawek ubezpieczeń po powodzi 

Po fali powodzi, która dotknęła południową Polskę, mieszkańcy i samorządy muszą mierzyć się z kolejnym…

5 dni ago