Firma jako jedyny ubezpieczyciel na rynku wspiera swoich agentów wyłącznych w działaniach na Facebooku. Wsparcie polega m.in. na szkoleniach, pomocy technicznej, czy wspieraniu działań sprzedażowych agentów w mediach społecznościowych.
Wparcie sieci sprzedaży i obsługa klienta to dla firmy najważniejsze elementy obecności marki w mediach społecznościowych
Marketerzy w ostatnich latach zwrócili uwagę na duży spadek zasięgu organicznego na Facebooku. Ta globalna tendencja skłoniła coraz więcej obecnych tam marek do odejścia od „zbierania lajków i komentarzy” i przełożenia obecności marki w mediach społecznościowych na takie obszary jak obsługa klienta i wsparcie sprzedaży.
Łukasz Papuda, pracownik odpowiedzialny za media społecznościowe w Allianz podkreśla, w jaki sposób firma „działa” w mediach społecznościowych: „ Zaobserwowaliśmy, że spójnymi działaniami lokalnymi na stronach naszych doradców jesteśmy w stanie uzyskać lepsze wyniki, niż w przypadku skoncentrowanych działań na stronie korporacyjnej. Wparcie sieci sprzedaży i obsługa klienta to dla Allianz najważniejsze elementy obecności marki w mediach społecznościowych. Od kilku miesięcy sukcesywnie usprawniamy nasze procesy obsługowe tak, aby każdy, kto napisze do nas na Facebooku, otrzymał szybką odpowiedź i przede wszystkim skuteczną pomoc”. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy w szybki sposób mogą poznać wysokość składki ubezpieczenia turystycznego lub przesłać do zespołu obsługowego zapytanie dotyczące produktów lub obsługi polis. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeniowym.
Wdrożony chat-bot jest w stanie w szybki sposób zbadać potrzebę Klienta i skierować go w odpowiednie miejsce
Użytkownik po wybraniu odpowiedniej pozycji w menu rozpocznie rozmowę z konsultantem. W przypadku zainteresowania ubezpieczeniem turystycznym klient może skorzystać z automatycznego procesu kalkulacji nie wychodząc z messengera. Jeśli z kolei klient chce kupić inne ubezpieczenie niż turystyczne jego prośba zostanie przekierowana do aktywnego na Facebooku agenta, który znajduje się w jego lokalizacji. Maciej Stankiewicz – Project Manager w Allianz wyjaśnia, że działania mają na celu podniesienie jaskości usług: „Wdrożony bot to element szerszego zestawu projektów, które mają na celu podniesienie poziomu cyfryzacji i poprawienie komunikacji pomiędzy klientem a Allianz. Nieustannie udoskonalamy wdrożone narzędzie i w przyszłości Bot będzie mógł także przesyłać oraz odbierać pliki, czy finalizować zawierane transakcje. Wdrożona przez Allianz aplikacja powstała we współpracy z firmą Apreel sp. z o.o.
Źródło:www.biznes.newseria.pl
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…