Allianz Partners, globalny lider w zakresie usług ubezpieczeniowych i assistance, podpisał umowę o strategicznej współpracy obejmującej rynki europejskie z firmą Chery International, chińskim producentem samochodów. Trzyletnia umowa ramowa o współpracy – sformalizowana podczas oficjalnej ceremonii 15 lutego 2025 roku w Wuhu, prowincja Anhui (Chiny) – będzie obowiązywać do 31 grudnia 2027 roku.
Chery jest liderem chińskiego eksportu samochodów od 22 lat i numerem jeden wśród zagranicznych sprzedawców chińskich samochodów w 2024 roku. Zgodnie z umową, Chery będzie współpracować z Allianz Partners jako partner i opracowywać programy ubezpieczeń oraz usług, obejmujące ubezpieczenie OC, AC, pomoc drogową (RSA) oraz rozszerzenie gwarancji na nowe/używane pojazdy i akumulatory (EXW), a także usługi dodatkowe dla sprzedaży aut i flot komercyjnych Chery w Europie.
Partnerstwo obejmie ponadto inicjatywy związane z optymalizacją TCO (całkowitego kosztu posiadania), projekty z zakresu ESG, łączności danych oraz rozwiązań pochodnych, takich jak ubezpieczenie oparte na użytkowaniu (UBI), mobilność jako usługa (MaaS) czy ochrona cybernetyczna.
Partnerzy zamierzają tworzyć i wdrażać innowacyjne produkty ubezpieczeniowe oraz usługowe na kluczowych rynkach europejskich, w tym we Włoszech, w Polsce i Hiszpanii, gdzie Allianz i Chery już współpracują w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych i pomocy drogowej. Dodatkowe nowe rynki, na których Chery prowadzi działalność operacyjną, takie jak Belgia, Francja, Niemcy i Holandia, będą wspólnie oceniane i rozpatrywane pod kątem potencjalnej ekspansji w 2025 roku i późniejszych latach.
– Jesteśmy podekscytowani możliwością wsparcia Chery, lidera chińskiego eksportu samochodów, w międzynarodowej ekspansji. To partnerstwo świadczy o wysokim uznaniu dla marki Allianz wśród chińskich producentów OEM i podkreśla nasze zaangażowanie na rzecz globalnych graczy w obszarze mobilności. Dzięki naszemu doświadczeniu w zakresie usług ubezpieczeniowych i assistance, oferujemy kompleksowe rozwiązania, które zapewniają spokój i bezpieczeństwo klientom, a także wspomagają rozwój marki Chery w Europie – skomentował Jean-Marc Pailhol, Dyrektor ds. Globalnych Partnerstw Strategicznych oraz Członek Zarządu Allianz Partners.
– Nasze partnerstwo znacznie wzmocniło doświadczenie użytkowników, stanowiąc silną podstawę do rozwoju marki Chery na rynku europejskim. W pełni odzwierciedla ono wspólne zaangażowanie w podejście zorientowane na użytkownika oraz ciągłą innowację w modelach usługowych. W 2025 roku Chery International, we współpracy z partnerami, wykorzysta strategiczne możliwości wynikające z szybkiego rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w celu dokonania dalszej ekspansji w Europie – dodał Charlie Zhang, Wiceprezes Wykonawczy Chery International.
Spółka zamierza wykorzystać dynamikę rozwoju i sukces submarek OMODA i JAECOO jako główną siłę napędową w realizacji globalnej strategii oraz ekspansji na rynkach międzynarodowych. W tym celu planuje dalsze prace nad rodzinną marką Chery oraz cenioną marką premium EXLANTIX. Powstały one w oparciu o zaawansowany system badań technicznych Chery Group i zdobyły szerokie uznanie za niezwykłą wydajność oraz nowoczesny design.
Strategiczne partnerstwo stanowi kamień milowy zarówno dla Allianz Partners, jak i Chery International. Obie firmy zobowiązały się do podejmowania wyzwań związanych z ewolucją globalnego krajobrazu mobilności i rozwiązań ubezpieczeniowych.
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…