Categories: Aktualności

Allianz po raz czwarty najsilniejszą marką ubezpieczeniową świata

Allianz czwarty rok z rzędu otrzymał tytuł najsilniejszej marki ubezpieczeniowej świata. Co więcej, w tegorocznym zestawieniu Interbrand 2022 ubezpieczyciel należy do grona 15 globalnych marek, których wartość rośnie najszybciej. 

Najsilniejsza marka ubezpieczeniowa świata 

Allianz po raz czwarty zwycięża w rankingu najbardziej wartościowych marek ubezpieczeniowych świata. Według zestawienia Interbrand 2022, wartość marki ubezpieczyciela wzrosła w ciągu ostatniego roku o rekordowe 23% – do poziomu 18,7 mld dolarów. 

Należy podkreślić, że w tegorocznym rankingu Allianz należy do 15 globalnych marek, których wartość rośnie najszybciej. W zestawieniu wszystkich analizowanych marek zajmuje 34. miejsce, zdecydowanie wyprzedzając ubezpieczeniową konkurencję. 

–  Siła naszej marki to wskazówka dla klientów, pośredników i pracowników. W niepewnych czasach warto stawiać na mocnego i stabilnego partnera, który zwiększa poczucie bezpieczeństwa – mówi Matthias Baltin, prezes Allianz Polska. 

Mocna pozycja na rynku ubezpieczeń 

Warto przypomnieć, że obecne miejsce w rankingu to kolejne już wyróżnienie marki Allianz. Na początku tego roku ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce wśród 100 najbardziej wartościowych globalnych marek ubezpieczeniowych. Raport Global 500 przygotowywany był przez Brand Finance, wiodącą firmę konsultingową. 

Jestem bardzo dumny, że mogę podzielić się tak fantastycznymi wiadomościami na początku 2022 roku. 30. miejsce wśród najsilniejszych globalnych marek odzwierciedla ciężką pracę i strategię stojącą za stale rozwijającą się marką Allianz – powiedział wówczas dr Christian Deuringer, Head of Global Brand & Marketing w Allianz SE. 

Rozwój Allianz Polska po połączeniu z Avivą 

Dodajmy, że po lipcowej fuzji prawnej towarzystw ubezpieczeniowych oraz TFI Allianz Polska i Aviva Polska ubezpieczyciel istotnie wzmocnił swoją pozycję na polskim rynku a także postawił na rozwój firmy. Zakup spółek Aviva w Polsce przez grupę Allianz był największą tego rodzaju transakcją na polskim rynku ubezpieczeń i inwestycji, a także największym przejęciem przez grupę Allianz od 10 lat.  

W efekcie fuzji ubezpieczyciel zajął mocne drugie miejsce na rynku ubezpieczeń na życie (łącznie ponad 3 mld zł składki przypisanej w 2021 roku) oraz awansował na szóste miejsce wśród grup ubezpieczeniowych obecnych na rynku majątkowym (2,6 mld zł składki w 2021 r.). Z kolei TFI Allianz Polska awansowało na czwartą pozycję na rynku pod względem aktywów pod zarządzaniem i jest jednym z największych TFI niezależnych od banku. 

Źródło: Allianz 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

3 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

3 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

3 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

4 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

4 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

5 dni ago