Aktualności

Allianz po raz czwarty najsilniejszą marką ubezpieczeniową świata

Allianz czwarty rok z rzędu otrzymał tytuł najsilniejszej marki ubezpieczeniowej świata. Co więcej, w tegorocznym zestawieniu Interbrand 2022 ubezpieczyciel należy do grona 15 globalnych marek, których wartość rośnie najszybciej. 

Najsilniejsza marka ubezpieczeniowa świata 

Allianz po raz czwarty zwycięża w rankingu najbardziej wartościowych marek ubezpieczeniowych świata. Według zestawienia Interbrand 2022, wartość marki ubezpieczyciela wzrosła w ciągu ostatniego roku o rekordowe 23% – do poziomu 18,7 mld dolarów. 

Należy podkreślić, że w tegorocznym rankingu Allianz należy do 15 globalnych marek, których wartość rośnie najszybciej. W zestawieniu wszystkich analizowanych marek zajmuje 34. miejsce, zdecydowanie wyprzedzając ubezpieczeniową konkurencję. 

–  Siła naszej marki to wskazówka dla klientów, pośredników i pracowników. W niepewnych czasach warto stawiać na mocnego i stabilnego partnera, który zwiększa poczucie bezpieczeństwa – mówi Matthias Baltin, prezes Allianz Polska. 

Mocna pozycja na rynku ubezpieczeń 

Warto przypomnieć, że obecne miejsce w rankingu to kolejne już wyróżnienie marki Allianz. Na początku tego roku ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce wśród 100 najbardziej wartościowych globalnych marek ubezpieczeniowych. Raport Global 500 przygotowywany był przez Brand Finance, wiodącą firmę konsultingową. 

Jestem bardzo dumny, że mogę podzielić się tak fantastycznymi wiadomościami na początku 2022 roku. 30. miejsce wśród najsilniejszych globalnych marek odzwierciedla ciężką pracę i strategię stojącą za stale rozwijającą się marką Allianz – powiedział wówczas dr Christian Deuringer, Head of Global Brand & Marketing w Allianz SE. 

Rozwój Allianz Polska po połączeniu z Avivą 

Dodajmy, że po lipcowej fuzji prawnej towarzystw ubezpieczeniowych oraz TFI Allianz Polska i Aviva Polska ubezpieczyciel istotnie wzmocnił swoją pozycję na polskim rynku a także postawił na rozwój firmy. Zakup spółek Aviva w Polsce przez grupę Allianz był największą tego rodzaju transakcją na polskim rynku ubezpieczeń i inwestycji, a także największym przejęciem przez grupę Allianz od 10 lat.  

W efekcie fuzji ubezpieczyciel zajął mocne drugie miejsce na rynku ubezpieczeń na życie (łącznie ponad 3 mld zł składki przypisanej w 2021 roku) oraz awansował na szóste miejsce wśród grup ubezpieczeniowych obecnych na rynku majątkowym (2,6 mld zł składki w 2021 r.). Z kolei TFI Allianz Polska awansowało na czwartą pozycję na rynku pod względem aktywów pod zarządzaniem i jest jednym z największych TFI niezależnych od banku. 

Źródło: Allianz 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago