Categories: Aktualności

Allianz po raz czwarty najsilniejszą marką ubezpieczeniową świata

Allianz czwarty rok z rzędu otrzymał tytuł najsilniejszej marki ubezpieczeniowej świata. Co więcej, w tegorocznym zestawieniu Interbrand 2022 ubezpieczyciel należy do grona 15 globalnych marek, których wartość rośnie najszybciej. 

Najsilniejsza marka ubezpieczeniowa świata 

Allianz po raz czwarty zwycięża w rankingu najbardziej wartościowych marek ubezpieczeniowych świata. Według zestawienia Interbrand 2022, wartość marki ubezpieczyciela wzrosła w ciągu ostatniego roku o rekordowe 23% – do poziomu 18,7 mld dolarów. 

Należy podkreślić, że w tegorocznym rankingu Allianz należy do 15 globalnych marek, których wartość rośnie najszybciej. W zestawieniu wszystkich analizowanych marek zajmuje 34. miejsce, zdecydowanie wyprzedzając ubezpieczeniową konkurencję. 

–  Siła naszej marki to wskazówka dla klientów, pośredników i pracowników. W niepewnych czasach warto stawiać na mocnego i stabilnego partnera, który zwiększa poczucie bezpieczeństwa – mówi Matthias Baltin, prezes Allianz Polska. 

Mocna pozycja na rynku ubezpieczeń 

Warto przypomnieć, że obecne miejsce w rankingu to kolejne już wyróżnienie marki Allianz. Na początku tego roku ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce wśród 100 najbardziej wartościowych globalnych marek ubezpieczeniowych. Raport Global 500 przygotowywany był przez Brand Finance, wiodącą firmę konsultingową. 

Jestem bardzo dumny, że mogę podzielić się tak fantastycznymi wiadomościami na początku 2022 roku. 30. miejsce wśród najsilniejszych globalnych marek odzwierciedla ciężką pracę i strategię stojącą za stale rozwijającą się marką Allianz – powiedział wówczas dr Christian Deuringer, Head of Global Brand & Marketing w Allianz SE. 

Rozwój Allianz Polska po połączeniu z Avivą 

Dodajmy, że po lipcowej fuzji prawnej towarzystw ubezpieczeniowych oraz TFI Allianz Polska i Aviva Polska ubezpieczyciel istotnie wzmocnił swoją pozycję na polskim rynku a także postawił na rozwój firmy. Zakup spółek Aviva w Polsce przez grupę Allianz był największą tego rodzaju transakcją na polskim rynku ubezpieczeń i inwestycji, a także największym przejęciem przez grupę Allianz od 10 lat.  

W efekcie fuzji ubezpieczyciel zajął mocne drugie miejsce na rynku ubezpieczeń na życie (łącznie ponad 3 mld zł składki przypisanej w 2021 roku) oraz awansował na szóste miejsce wśród grup ubezpieczeniowych obecnych na rynku majątkowym (2,6 mld zł składki w 2021 r.). Z kolei TFI Allianz Polska awansowało na czwartą pozycję na rynku pod względem aktywów pod zarządzaniem i jest jednym z największych TFI niezależnych od banku. 

Źródło: Allianz 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

8 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

8 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

8 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago