1 lipca doszło do fuzji prawnej towarzystw ubezpieczeniowych oraz TFI Allianz Polska i Aviva Polska – od 2 lipca działają one pod marką Allianz. Dzięki połączeniu ubezpieczyciel istotnie wzmacnia pozycję na polskim rynku i stawia na rozwój.
Do zakupu spółek Aviva w Polsce przez grupę Allianz doszło w 2021 roku. Była to największa tego rodzaju transakcja na polskim rynku ubezpieczeń i inwestycji, a także największe przejęcie przez grupę Allianz od 10 lat.
W efekcie fuzji ubezpieczyciel zajął mocne drugie miejsce na rynku ubezpieczeń na życie (łącznie ponad 3 mld zł składki przypisanej w 2021 roku) oraz awansował na szóste miejsce wśród grup ubezpieczeniowych obecnych na rynku majątkowym (2,6 mld zł składki w 2021 r.). Z kolei połączone TFI zajmuje czwartą pozycję na rynku, zarządzając aktywami funduszy inwestycyjnych o wartości ok. 15,5 mld zł. Intencją Allianz jest również połączenie obu towarzystw i funduszy emerytalnych, co nastąpi po uzyskaniu zgód regulacyjnych.
– Połączenie otwiera nowy rozdział dla Allianz w Polsce – dla klientów, pracowników, agentów, partnerów biznesowych, a także dla naszej marki. Kompetencje biznesowe i talenty pracowników z obu organizacji dobrze się uzupełniają. Mamy znakomite produkty, dystrybucję, obsługę klientów i rozwiązania cyfrowe, teraz połączone jedną marką. Będziemy je nadal rozwijać, aby nasi klienci w Polsce mieli ochronę 360° poprzez ubezpieczenia na życie, majątkowe i inwestycje – mówi Matthias Baltin, prezes Allianz Polska.
Warto podkreślić, że fuzja prawna oznacza, że wszelkie prawa i obowiązki spółek przejmowanych przeszły na spółki przejmujące. W praktyce umowy ubezpieczenia i inne umowy zawarte z klientami obowiązują bez zmian, zgodnie z ich warunkami, na zasadzie kontynuacji. Klienci nie muszą podejmować w związku z tym żadnych działań. Profesjonalną obsługę zapewniają im ci sami co do tej pory agenci ubezpieczeniowi, pośrednicy i partnerzy, a także konsultanci infolinii.
Od 2 lipca także strony internetowe łączących się firm zostały zintegrowane.
Jest tam dostępny dla klientów serwis obsługowy znany jako MojaAviva – obecnie pod nazwą MójAllianz, w zmienionej szacie graficznej. Obowiązują dotychczasowe dane dostępowe.
Ubezpieczyciel podkreśla, że zespoły zajmujące się obsługą klientów, we współpracy ze specjalistami IT, dołożyły wszelkich starań, aby klienci mogli bez zakłóceń korzystać ze wszystkich dostępnych kanałów kontaktu.
Allianz dodaje, że oferta produktowa po połączeniu obejmuje dotychczasowe ubezpieczenia oraz usługi inwestycyjne obu organizacji. Zawarte wcześniej umowy obowiązują zgodnie z ich warunkami.
Od 1 lipca propozycją firmy w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych jest Mój Samochód z dotychczasowej oferty Allianz. Co istotne, ubezpieczyciel kontynuuje współpracę z agentami wyłącznymi, multiagencjami, brokerami, bankami oraz innymi partnerami na podstawie obowiązujących umów. Stawia na wzajemnie korzystny rozwój relacji, możliwy dzięki zwiększonej skali działania Allianz Polska. Dystrybucja obejmuje też własny kanał direct oraz sprzedaż cyfrową.
Agenci ubezpieczeniowi w dotychczasowych sieciach wyłącznych Avivy i Allianz pracują bez zmian, w swoich strukturach. Dobiega końca rebranding dotychczasowych placówek Avivy na Allianz.
Ubezpieczyciel dodaje, że zmiany w ofercie produktowej i dystrybucji będą wprowadzane w sposób ewolucyjny, uwzględniając najlepsze praktyki i dorobek połączonych organizacji.
Po połączeniu zarząd Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska SA pracuje w składzie: Matthias Baltin (prezes) oraz członkowie zarządu: Vojtech Pivny, Martin Klecha, Krzysztof Wanatowicz, Marcin Kulawik. Natomiast zarząd Towarzystwa Ubezpieczeń Allianz Życie Polska SA tworzą: Matthias Baltin (prezes – po uzyskaniu zgody KNF) oraz członkowie zarządu: Vojtech Pivny, Paweł Pytel oraz Marcin Kulawik. Z kolei zarząd TFI Allianz Polska pracuje w składzie: Robert Hörberg (prezes), Tymoteusz Paleczny (wiceprezes), Anna Bąkała (członek zarządu).
Źródło: Allianz Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…