Allianz Trade, Santander CIB i Two nawiązały współpracę w celu opracowania nowego rozwiązania w zakresie odroczonych płatności. Innowacyjny produkt będzie dedykowany dużym międzynarodowym korporacjom. Jest to pierwsze tego typu partnerstwo między ubezpieczycielem, bankiem i fintechem.
Allianz Trade, światowy lider w ubezpieczeniach należności handlowych, Two , pionierska platforma płatności e-commerce typu business-to-business (B2B), oraz Santander CIB , jeden z największych banków zajmujących się finansowaniem handlu w sektorze bankowym, nawiązały współpracę w zakresie dostarczenia pierwszego globalnego rozwiązania odroczonych płatności ((Buy Now Pay Later – BNPL) B2B dla dużych międzynarodowych korporacji. To pierwsza tego typu współpraca. Firmy połączyły ponad 100-letnie doświadczenie Allianz Trade w obszarze ubezpieczeń należności z innowacyjną technologią B2B BNPL firmy Two oraz możliwościami i doświadczeniem Santander CIB związanymi z indywidualnymi rozwiązaniami w zakresie kapitału obrotowego o obrotach przekraczających 300 miliardów euro.
W efekcie współpracy powstał produkt, który zmienia zasady gry dla globalnego handlu online B2B. Korporacje mają teraz do dyspozycji kompleksowe rozwiązanie umożliwiające klientom biznesowym natychmiastowe odroczone płatności dostępne przy finalizacji transakcji. Dzięki pojedynczej integracji z interfejsem programowania (API) obsługiwanym przez Two, Santander CIB finansuje płatności z góry dla sprzedawców i kredytuje kupujących na całym świecie, podczas gdy Allianz Trade chroni cały łańcuch wartości przed ryzykiem braku płatności (np. w tym ryzykiem kredytowym). Sprzedawcy będą mieli do dyspozycji globalne wsparcie wielowalutowe, co radykalnie zmniejszy zapotrzebowanie na złożone modele operacyjne z udziałem wielu dostawców technologii, ubezpieczeń handlowych i ubezpieczeń należności.
– Jesteśmy bardzo dumni, że możemy połączyć siły z Two i Santander CIB, aby zapewnić kompletne rozwiązanie w zakresie odroczonych płatności dla e-commerce B2B. Nasze rozwiązanie będzie dystrybuowane na całym świecie i ma na celu umożliwienie dużym korporacjom rozwoju sprzedaży internetowej poprzez oferowanie odroczonych płatności obecnym i nowym klientom, bez narażania się na ryzyko braku płatności, przy jednoczesnym korzystaniu z natychmiastowych i gwarantowanych płatności. Jest to rozwiązanie „pod klucz”, łączące to, co najlepsze z naszych trzech firm, łatwe w konfiguracji i poprawiające zarówno przychody sprzedawców, jak i wygodę użytkowników – wyjaśnia François Burtin, Globalny Dyrektor ds. Handlu Elektronicznego w Allianz Trade.
Warto dodać, że Marsh Hiszpania pełnił funkcję brokera ubezpieczenia kredytu kupieckiego.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że w Marsh Spain jesteśmy liderem w zakresie tej propozycji wartości, wspierając naszych partnerów w ciągłym opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań – dodaje Ana Meca Diez, dyrektor ds. ryzyka finansowego i specjalizacji w Marsh Spain.
Każdy z uczestników tego partnerstwa wnosi wkład w rozwiązanie dzięki własnemu doświadczeniu: Two zajmuje się technologią obsługi płatności, Santander CIB finansuje płatność z góry dla sprzedawcy i kredyt dla kupujących, a Allianz Trade chroni cały łańcuch wartości przed ryzykiem braku płatności.
W ramach współpracy Allianz Trade błyskawicznie ocenia wnioski kredytowe za pośrednictwem interfejsu API, korzystając z dużej i szczegółowej bazy danych, która zawiera informacje handlowe, finansowe i strategiczne dotyczące ponad 80 milionów przedsiębiorstw na całym świecie. Pomoże to Santander CIB w podejmowaniu błyskawicznej decyzji o finansowaniu. Cały ten proces jest zoptymalizowany i skonfigurowany dzięki technologii BNPL firmy Two. Wszystko dzieje się w ułamku sekundy, a użytkownik końcowy nawet nie zdaje sobie z tego sprawy.
– Fakt, że kupujący muszą korzystać z osobistych lub firmowych kart kredytowych, nadal utrudnia transakcje B2B. Umożliwienie firmom utrzymania nawyków płatniczych w ciągu 30 lub 60 dni od wystawienia faktury w środowisku e-commerce będzie dużym wyróżnikiem dla sprzedawców, a jednocześnie istotną zmianą w zasadach gry: wszystkie obawy związane z ryzykiem braku płatności zostały wyeliminowane, a przepływ gotówki przez cały jest czas zachowany. Ponadto rozwiązanie jest natychmiastowe i bezproblemowe, co sprawia, że jest naprawdę wydajne dla firmy zajmującej się ogromnymi wolumenami sprzedaży w różnych krajach. Dzięki usłudze, którą stworzyliśmy wspólnie z Allianz Trade, Two i Marsh Spain, duże korporacje będą mogły teraz korzystać z usługi BNPL, aby bezpiecznie i globalnie rozwijać swoją działalność internetową – dodaje Ignacio Frutos Lopez, Globalny Dyrektor ds. Należności w Santander CIB.
To nowe rozwiązanie odroczonych płatności B2B pozwala Santanderowi na pokrycie pełnego spektrum produktów BNPL, ponieważ stanowi uzupełnienie dla rozwiązania Zinia wprowadzonego przez Santander Digital Consumer Bank, które w ciągu ostatniego roku pomyślnie wdrożono w Niemczech i Holandii.
Allianz Trade i Two nawiązały współpracę na początku tego roku, aby zaoferować rozwiązanie B2B BNPL dla MŚP w Wielkiej Brytanii, podczas gdy w tym samym czasie Allianz Trade i Santander pracowały nad dużymi projektami BNPL. Segment dużych korporacji realizuje obecnie duże projekty internetowe mające na celu zwiększenie sprzedaży e-commerce B2B i poprawę marż. Brakuje im jednak technologii natychmiastowych i bezproblemowych płatności, która ułatwiłaby sprzedaż B2B na poziomie globalnym. Oczywiście Santander, Two i Allianz Trade postanowiły rozszerzyć współpracę, aby zapewnić unikalny produkt, który może służyć dużym globalnym korporacjom.
– W firmie Two mamy obsesję na punkcie dostarczania bezproblemowych zamówień i zakupów dla kupujących B2B, jednocześnie eliminując i automatyzując procesy operacyjne dla sprzedawców. Zakupy biznesowe nie są uniwersalne, a nasz produkt usprawnia kluczowe etapy podróży (np. natychmiastowe wdrożenie, zamawianie, gwarantowanie, dystrybucja faktur, płatności, uzgadnianie) tak, aby sprzedawcy robili to, co potrafią najlepiej, podczas gdy my eliminujemy problemy związane z rezygnacją z zakupu, zamrożeniem kapitału obrotowego, ryzykiem i pracą manualną. Nasze ambicje sięgają skali globalnej, dlatego postanowiliśmy rozszerzyć naszą współpracę z Allianz Trade, współpracując z Santander CIB, łącząc dwie potęgi w ubezpieczeniach i bankowości, aby stworzyć unikalne i innowacyjne rozwiązanie dedykowane dużym korporacjom – powiedział Stavros Tamvakakis, współzałożyciel Two.
Źródło: Allianz Trade
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…