Aktualności

Allianz wprowadza całkowicie cyfrowy proces zawierania umów na życie

Allianz Polska wprowadziło innowacyjny proces zawierania polis na życie. Nowe rozwiązanie pozwala na zakup ubezpieczenia bez konieczności użycia papierowych dokumentów. To pierwszy w 100 proc. cyfrowy proces sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie w portalu Mój Allianz. 

Innowacyjny proces sprzedażowy 

W pełni cyfrowy proces sprzedaży ubezpieczeń na życie został wprowadzony dzięki współpracy Allianz Polska z Digital Gateways – fintechem stworzonym w fabryce start-upów The Heart. Firma oferuje kompleksowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych wraz z podpisami elektronicznymi. Dostarczone przez start-up rozwiązania wykraczają poza standardową weryfikację tożsamości i pozwalają firmom na przeprowadzenie pełnego procesu sprzedażowego. 

– Jesteśmy dumni z faktu, że nasze rozwiązania mogą przyczynić się do tak ważnej zmiany w Allianz Polska. Wprowadzenie całkowicie cyfrowego procesu zawierania polisy ubezpieczeń na życie dla lidera wśród firm ubezpieczeniowych, to dla nas wielkie osiągnięcie i dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie są niezwykle cenne w branży. Cieszymy się, że nasze rozwiązania pomogły Allianz Polska usprawnić procesy, co przekłada się na zadowolenie i wygodę klientów. Jesteśmy dumni z naszej roli w tym projekcie, który pokazuje, że depapieryzacja i automatyzacja to klucz do efektywności i wygody w dzisiejszych czasach – mówi Krzysztof Biernacki, prezes Digital Gateways. 

Szybki proces zawierania polis na życie 

Wdrożone rozwiązania są innowacyjne, ponieważ dzięki nim klienci oraz agenci ubezpieczyciela mają możliwość podpisania polisy z dowolnego miejsca, w pełni bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami prawnymi. Z pewnością te nowe możliwości ułatwią i przyspieszą proces zawierania ubezpieczeń na życie. A tym samym agenci Allianz będą mogli jeszcze lepiej dostosować się do cyfrowej rzeczywistości. 

– Razem z Digital Gateways wyznaczamy nowe standardy dla branży ubezpieczeniowej. Stworzyliśmy w pełni zautomatyzowany i zdigitalizowany proces aplikowania o polisę na życie, co pozwoliło nam na zwiększenie efektywności i skrócenie czasu potrzebnego na cały proces. Dzięki tym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, a także zwiększyć bezpieczeństwo i poufność danych – mówi Marcin Kulawik, członek zarządu Allianz Polska. 

Innowacyjne rozwiązania 

Z opublikowanych informacji wynika, że za wprowadzenie podpisu elektronicznego odpowiadała firma Autenti, z którą Digital Gateways ściśle współpracuje. Co więcej, w ramach projektu Digital Gateways wprowadziło także cyfrowy trwały nośnik. Spełnia on wymogi polis życiowych, zawieranych na kilkadziesiąt lat. Ubezpieczyciel podkreśla, że klienci mają dostęp do swojej polisy w każdym czasie, na swoim koncie w portalu Mój Allianz (dawna Moja Aviva) lub w emailu, który podali agentowi. Rozwiązanie to gwarantuje, że dokumenty związane z ubezpieczeniem będą dostępne przez cały czas trwania polisy w portalu ubezpieczyciela. 

Źródło: Allianz Polska 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Forma kontaktu z ubezpieczycielem pod lupą 

W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów znalazł się projekt kolejnej nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych,…

15 godzin ago

Ubezpieczenie dla studenta na praktyki 

Praktyki zawodowe to nie tylko obowiązkowy element studiów, ale tez pierwszy kontakt z realiami rynku…

15 godzin ago

Jak skutecznie ubezpieczyć sprzęt fotograficzny? 

Sprzęt fotograficzny to często inwestycja liczona w tysiącach złotych, dlatego warto go odpowiednio zabezpieczyć. Zwłaszcza,…

16 godzin ago

Kryptowaluty na wyciągnięcie ręki – inPZU Bitcoin debiutuje na rynku inwestycyjnym 

TFI PZU wprowadza innowacyjny fundusz, który ułatwia dostęp do rynku kryptowalut. Bez potrzeby zakładania rachunku…

17 godzin ago

UNIQA i Grupa mBanku przedłużają strategiczne partnerstwo 

UNIQA i Grupa mBanku przedłużyły współpracę na kolejne 12 lat w modelu dystrybucji wyłącznej. Partnerstwo…

2 dni ago

IRON – nowy poziom cyfrowej sprzedaży ubezpieczeń w InterRisk 

InterRisk, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, uruchomił platformę IRON – nowoczesne narzędzie wspierające agentów w sprzedaży…

2 dni ago