Categories: Aktualności

Allianz wprowadza całkowicie cyfrowy proces zawierania umów na życie

Allianz Polska wprowadziło innowacyjny proces zawierania polis na życie. Nowe rozwiązanie pozwala na zakup ubezpieczenia bez konieczności użycia papierowych dokumentów. To pierwszy w 100 proc. cyfrowy proces sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie w portalu Mój Allianz. 

Innowacyjny proces sprzedażowy 

W pełni cyfrowy proces sprzedaży ubezpieczeń na życie został wprowadzony dzięki współpracy Allianz Polska z Digital Gateways – fintechem stworzonym w fabryce start-upów The Heart. Firma oferuje kompleksowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych wraz z podpisami elektronicznymi. Dostarczone przez start-up rozwiązania wykraczają poza standardową weryfikację tożsamości i pozwalają firmom na przeprowadzenie pełnego procesu sprzedażowego. 

– Jesteśmy dumni z faktu, że nasze rozwiązania mogą przyczynić się do tak ważnej zmiany w Allianz Polska. Wprowadzenie całkowicie cyfrowego procesu zawierania polisy ubezpieczeń na życie dla lidera wśród firm ubezpieczeniowych, to dla nas wielkie osiągnięcie i dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie są niezwykle cenne w branży. Cieszymy się, że nasze rozwiązania pomogły Allianz Polska usprawnić procesy, co przekłada się na zadowolenie i wygodę klientów. Jesteśmy dumni z naszej roli w tym projekcie, który pokazuje, że depapieryzacja i automatyzacja to klucz do efektywności i wygody w dzisiejszych czasach – mówi Krzysztof Biernacki, prezes Digital Gateways. 

Szybki proces zawierania polis na życie 

Wdrożone rozwiązania są innowacyjne, ponieważ dzięki nim klienci oraz agenci ubezpieczyciela mają możliwość podpisania polisy z dowolnego miejsca, w pełni bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami prawnymi. Z pewnością te nowe możliwości ułatwią i przyspieszą proces zawierania ubezpieczeń na życie. A tym samym agenci Allianz będą mogli jeszcze lepiej dostosować się do cyfrowej rzeczywistości. 

– Razem z Digital Gateways wyznaczamy nowe standardy dla branży ubezpieczeniowej. Stworzyliśmy w pełni zautomatyzowany i zdigitalizowany proces aplikowania o polisę na życie, co pozwoliło nam na zwiększenie efektywności i skrócenie czasu potrzebnego na cały proces. Dzięki tym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, a także zwiększyć bezpieczeństwo i poufność danych – mówi Marcin Kulawik, członek zarządu Allianz Polska. 

Innowacyjne rozwiązania 

Z opublikowanych informacji wynika, że za wprowadzenie podpisu elektronicznego odpowiadała firma Autenti, z którą Digital Gateways ściśle współpracuje. Co więcej, w ramach projektu Digital Gateways wprowadziło także cyfrowy trwały nośnik. Spełnia on wymogi polis życiowych, zawieranych na kilkadziesiąt lat. Ubezpieczyciel podkreśla, że klienci mają dostęp do swojej polisy w każdym czasie, na swoim koncie w portalu Mój Allianz (dawna Moja Aviva) lub w emailu, który podali agentowi. Rozwiązanie to gwarantuje, że dokumenty związane z ubezpieczeniem będą dostępne przez cały czas trwania polisy w portalu ubezpieczyciela. 

Źródło: Allianz Polska 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Wykorzystanie AI w ubezpieczeniach – w seminarium EURESA uczestniczyli pracownicy TUW „TUW”

W seminarium zorganizowanym przez Euresa Association, które odbyło się pod koniec października w Madrycie uczestniczyli pracownicy Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Podczas wydarzenia…

12 minut ago
  • Aktualności

Zielona Karta czy polskie ubezpieczenie OC?

Wybierając się w zagraniczną podróż własnym autem warto zdawać sobie sprawę, że ubezpieczenie OC nie w każdym kraju będzie honorowane.…

15 minut ago
  • Aktualności

Posłuchaj głosu serca na dużym ekranie

Rozpoczęła się kampania kinowa Allianz Polska, której celem jest promocja ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz wzmocnienie wizerunku marki. Działania…

1 godzinę ago
  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

4 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

4 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

4 dni ago