Allianz Polska wprowadziło innowacyjny proces zawierania polis na życie. Nowe rozwiązanie pozwala na zakup ubezpieczenia bez konieczności użycia papierowych dokumentów. To pierwszy w 100 proc. cyfrowy proces sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie w portalu Mój Allianz.
W pełni cyfrowy proces sprzedaży ubezpieczeń na życie został wprowadzony dzięki współpracy Allianz Polska z Digital Gateways – fintechem stworzonym w fabryce start-upów The Heart. Firma oferuje kompleksowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych wraz z podpisami elektronicznymi. Dostarczone przez start-up rozwiązania wykraczają poza standardową weryfikację tożsamości i pozwalają firmom na przeprowadzenie pełnego procesu sprzedażowego.
– Jesteśmy dumni z faktu, że nasze rozwiązania mogą przyczynić się do tak ważnej zmiany w Allianz Polska. Wprowadzenie całkowicie cyfrowego procesu zawierania polisy ubezpieczeń na życie dla lidera wśród firm ubezpieczeniowych, to dla nas wielkie osiągnięcie i dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie są niezwykle cenne w branży. Cieszymy się, że nasze rozwiązania pomogły Allianz Polska usprawnić procesy, co przekłada się na zadowolenie i wygodę klientów. Jesteśmy dumni z naszej roli w tym projekcie, który pokazuje, że depapieryzacja i automatyzacja to klucz do efektywności i wygody w dzisiejszych czasach – mówi Krzysztof Biernacki, prezes Digital Gateways.
Wdrożone rozwiązania są innowacyjne, ponieważ dzięki nim klienci oraz agenci ubezpieczyciela mają możliwość podpisania polisy z dowolnego miejsca, w pełni bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami prawnymi. Z pewnością te nowe możliwości ułatwią i przyspieszą proces zawierania ubezpieczeń na życie. A tym samym agenci Allianz będą mogli jeszcze lepiej dostosować się do cyfrowej rzeczywistości.
– Razem z Digital Gateways wyznaczamy nowe standardy dla branży ubezpieczeniowej. Stworzyliśmy w pełni zautomatyzowany i zdigitalizowany proces aplikowania o polisę na życie, co pozwoliło nam na zwiększenie efektywności i skrócenie czasu potrzebnego na cały proces. Dzięki tym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, a także zwiększyć bezpieczeństwo i poufność danych – mówi Marcin Kulawik, członek zarządu Allianz Polska.
Z opublikowanych informacji wynika, że za wprowadzenie podpisu elektronicznego odpowiadała firma Autenti, z którą Digital Gateways ściśle współpracuje. Co więcej, w ramach projektu Digital Gateways wprowadziło także cyfrowy trwały nośnik. Spełnia on wymogi polis życiowych, zawieranych na kilkadziesiąt lat. Ubezpieczyciel podkreśla, że klienci mają dostęp do swojej polisy w każdym czasie, na swoim koncie w portalu Mój Allianz (dawna Moja Aviva) lub w emailu, który podali agentowi. Rozwiązanie to gwarantuje, że dokumenty związane z ubezpieczeniem będą dostępne przez cały czas trwania polisy w portalu ubezpieczyciela.
Źródło: Allianz Polska
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…