Cyberprzestępczość każdego roku kosztuje globalną gospodarkę prawie 500 miliardów dolarów-twierdzą analitycy. Eksperci Allianz radzą przedsiębiorcom, aby w należyty sposób zabezpieczyli swoje firmy przed finansowymi skutkami potencjalnego ataku hakerów.
Włodzimierz Pyszczek, menedżer wydziału ubezpieczeń ryzyk finansowych Allianz Polska potwierdza: „Federalny Urząd ds. Bezpieczeństwa Informacji (BSI) rejestruje codziennie, tylko na terenie Niemiec, prawie 400 tys. nowych, szkodliwych programów atakujących zarówno prywatnych użytkowników, jak i firmy – małe przedsiębiorstwa i wielkie korporacje. Globalnie liczba ta jest znacząco wyższa. Na szczęście coraz więcej firm jest świadomych tych zagrożeń. Ma to swoje odzwierciedlenie w Barometrze Ryzyk Allianz. 40% menedżerów firm na całym świecie wskazało, że ataki hakerskie i cyberataki należą do trzech największych zagrożeń dla ich firm w 2018 roku. Zdają sobie sprawę, że następstwem takich ataków są zakłócenia w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, duże ryzyko biznesowe i straty finansowe”.
„Firmy muszą pamiętać, że wraz z rozwojem nowych technologii wzrasta nie tylko ryzyko wystąpienia ataku hakerskiego, ale też zdarzenia niepożądanego, które może być efektem działania pracowników. Wystarczy niewłaściwe naciśnięcie przycisku, aby utracić dane i narazić firmę na znaczne straty – dodaje ekspert z Allianz.
Cyberpolisy chronią firmy nie tylko przed przestojami w produkcji czy zakłóceniami w działalności. Zabezpieczają również ewentualne roszczenia klientów, które mogą wystąpić po ataku hakerskim lub innym nieuprawnionym ujawnieniu danych, w szczególności danych osobowych.Przykład podaje ekspert z Allianz: „Jeśli złośliwe oprogramowanie wstrzyma kontrolę maszyny, a w rezultacie całą produkcję, jednak nie spowoduje żadnych uszkodzeń sprzętu, z punktu widzenia standardowego ubezpieczenia nie doszło do szkody. Dlatego w dzisiejszych czasach niezwykle ważne jest rozszerzenie ochrony o dedykowane ubezpieczenia chroniące przed cyberatakami”.
Źródło: www.allianz.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…