Cyberprzestępczość każdego roku kosztuje globalną gospodarkę prawie 500 miliardów dolarów-twierdzą analitycy. Eksperci Allianz radzą przedsiębiorcom, aby w należyty sposób zabezpieczyli swoje firmy przed finansowymi skutkami potencjalnego ataku hakerów.
Włodzimierz Pyszczek, menedżer wydziału ubezpieczeń ryzyk finansowych Allianz Polska potwierdza: „Federalny Urząd ds. Bezpieczeństwa Informacji (BSI) rejestruje codziennie, tylko na terenie Niemiec, prawie 400 tys. nowych, szkodliwych programów atakujących zarówno prywatnych użytkowników, jak i firmy – małe przedsiębiorstwa i wielkie korporacje. Globalnie liczba ta jest znacząco wyższa. Na szczęście coraz więcej firm jest świadomych tych zagrożeń. Ma to swoje odzwierciedlenie w Barometrze Ryzyk Allianz. 40% menedżerów firm na całym świecie wskazało, że ataki hakerskie i cyberataki należą do trzech największych zagrożeń dla ich firm w 2018 roku. Zdają sobie sprawę, że następstwem takich ataków są zakłócenia w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, duże ryzyko biznesowe i straty finansowe”.
„Firmy muszą pamiętać, że wraz z rozwojem nowych technologii wzrasta nie tylko ryzyko wystąpienia ataku hakerskiego, ale też zdarzenia niepożądanego, które może być efektem działania pracowników. Wystarczy niewłaściwe naciśnięcie przycisku, aby utracić dane i narazić firmę na znaczne straty – dodaje ekspert z Allianz.
Cyberpolisy chronią firmy nie tylko przed przestojami w produkcji czy zakłóceniami w działalności. Zabezpieczają również ewentualne roszczenia klientów, które mogą wystąpić po ataku hakerskim lub innym nieuprawnionym ujawnieniu danych, w szczególności danych osobowych.Przykład podaje ekspert z Allianz: „Jeśli złośliwe oprogramowanie wstrzyma kontrolę maszyny, a w rezultacie całą produkcję, jednak nie spowoduje żadnych uszkodzeń sprzętu, z punktu widzenia standardowego ubezpieczenia nie doszło do szkody. Dlatego w dzisiejszych czasach niezwykle ważne jest rozszerzenie ochrony o dedykowane ubezpieczenia chroniące przed cyberatakami”.
Źródło: www.allianz.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…