Już niedługo agenci ubezpieczeniowi będą musieli zmierzyć się ze zmianami dotyczącymi całego procesu sprzedaży ubezpieczeń. Czy wiesz o co dokładnie chodzi w dyrektywie dotyczącej dystrybucji ubezpieczeń?
Jak wygląda Analiza Potrzeb Klienta (APK) oraz w jaki sposób wszystkie niezbędne informacje przekazać Klientom? Sprawdź jak powinien wyglądać kompletny proces sprzedaży.
IDD a Analiza Potrzeb Klienta
APK to nic innego jak zaproponowanie klientowi ofert ubezpieczeń zgodnie z jego oczekiwaniami. Agent jest zobowiązany do przeprowadzenia dokładnej analizy tego jakiej ochrony potrzebuje klient. Jest to coś w rodzaju wywiadu, w którym muszą paść wszystkie niezbędne pytania dotyczące ubezpieczenia. Udzielone odpowiedzi mają pomóc w określeniu zakresu ubezpieczenia i produktu ochrony, który interesuje klienta.
Pamiętaj, by po przeprowadzeniu Analizy Potrzeb Klienta uzyskać potwierdzenie jego przeprowadzenia (najlepiej w formie podpisu). Taka procedura jest zabezpieczeniem klienta oraz agenta, że został spełniony warunek podjęcia świadomego wyboru i zakupu produktu ubezpieczeniowego. Ogólnopolska Baza Agentów Ubezpieczeniowych chcąc ułatwić jeszcze bardziej pracę w branży daje możliwość ściągnięcia gotowego dokumentu APK w wersji PDF. Dokument jest zgodny z ustawą i od razu jest gotowy do druku lub zapisu na dysku.
Jak przekazać informacje Klientowi?
Na początek trzeba wiedzieć, że wszystkie niezbędne informacje w procesie sprzedażowym muszą być przekazane w sposób jasny, rzetelny i niewprowadzający w błąd. Analiza Potrzeb Klienta może zostać przedstawiona m.in.:
APK może również zostać wypełniona przez internet na stronie www. Muszę się tam znaleźć informacje, które są skierowane bezpośrednio do klienta, a sam klient wyraził zgodę na taką formę udzielania informacji.
Pamiętaj o przedstawieniu się
Nowe zmiany oznaczają, że przed podpisaniem umowy należy przedstawić klientowi kilka informacji na swój temat. Chodzi tu m.in. o:
Przykładowy proces sprzedaży
Ogólnopolska Baza Agentów Ubezpieczeniowych przedstawia przykładowy proces sprzedaży po wejściu IDD
Przed wykonaniem Analizy Potrzeb Klienta:
Następnym krokiem jest przeprowadzenie APK, a następnie:
Nowe przepisy oznaczają dla wielu agentów duże zmiany w codziennej pracy. Warto do tych zmian już dziś się przygotować. Wszystko po to, by Twoi Klienci byli zadowoleni z Twojej obsługi i mogli skorzystać z produktów ubezpieczeniowych, które spełnią ich wszystkie potrzeby i oczekiwania. Ściągnij dokument APK od Obau.pl i usprawnij swoją pracę.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…