Categories: Aktualności

AON Polska: Ubezpieczenie medyczne wpływa na wybór pracodawcy

Problem przyciągnięcia i zatrzymania ekspertów w firmie zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Umacniająca się na rynku pozycja pracownika skłoniła pracodawców do przedefiniowania rankingu głównych ryzyk związanych z prowadzeniem działalności.

 
Przygotowany przez AON Polska raport „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami w Polsce” pokazuje narastającą dysproporcje podejścia do pracowników pomiędzy polskimi firmami, a firmami zagranicznymi. W globalnym ujęciu ryzyko niezdolności do przyciągania i zatrzymywania talentów zajęło 5. miejsce w rankingu największych wskazywanych przez nie zagrożeń. Polscy przedsiębiorcy sklasyfikowali tę obawę dopiero na 19. pozycji. Niezależnie jednak od tego, rodzimy biznes stopniowo zmienia podejście do benefitów pozapłacowych, które zaczynają odgrywać coraz większą rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej i wizerunku przyjaznego pracodawcy.
 
Polacy coraz częściej zmieniają miejsc pracy
 
Według najnowszej edycji „Monitora Rynku Pracy” w II kwartale br. aż 29% Polaków zmieniło pracę, co stanowi najwyższy odsetek od 2010 r. Z kolei 32% badanych poszukiwało nowego zatrudnienia. Ważniejszą informacją dla firm jest jednak przyczyna podjęcia takiej decyzji. Prawie połowa, 44%, z osób, które zdecydowały się na zmianę pracy motywowały lepsze warunki oferowane przez nowego pracodawcę. Współczesny pracownik poszukuje nie tylko satysfakcjonującego wynagrodzenia, ale również pracy zapewniającej odpowiedni poziom „work-life balance”.
 
Ubezpieczenie zdrowotne i pakiet sportowy mają duży wpływ na wybór pracodawcy
 
Ewa Zembło, Kierownik Zespołu HR w SALTUS Ubezpieczenia dodaje, jak ważne dla pracowników są różnego rodzaju benefity: „ Różnego rodzaju benefity i dodatki są jednymi z najbardziej istotnych czynników, które mają wpływ na decyzję o wyborze pracodawcy. Mogą one przyjąć różną formę, premii okresowych lub dodatków przyznawanych za osiągane wyniki. Często dużą rolę odgrywają również elementy pozapłacowe, jak na przykład zapewnienie dostępu do prywatnej opieki zdrowotnej czy pakiet sportowy. Wpływają one pozytywnie na zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a pracą poprzez ograniczenie czasochłonnych czynności. W szczególności dotyczy to ubezpieczeń zdrowotnych, które na przykład pozwalają zminimalizować okres oczekiwania na wizytę u lekarza”.
 
Pracowników przyciąga możliwość korzystania z prywatnej opieki zdrowotnej zapewnianej przez pracodawcę. „Dotyczy to już nie tylko dużych koncernów i korporacji. Zalety firmowych pakietów medycznych docenili również przedstawiciele sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Zdają sobie także sprawę z tego, że grupowe ubezpieczenia zdrowotne to nie tylko atut w procesie rekrutacji. Pracownicy doceniają możliwość sprawnego skorzystania z fachowej pomocy na wysokim poziomie, co wpływa bezpośrednio na ich motywację i efektywność w pracy” – dodaje Zembło.
 
Rozwój polskiego rynku prywatnych usług medycznych skutkuje zmianami cen proponowanych świadczeń oraz większą ilością oferowanych rozwiązań. Ze względu na skalę działalności szukają oni rozwiązań niewymagających znacznych nakładów finansowych. Jednym ze sposobów jest współfinansowanie przez pracowników proponowanych pakietów medycznych. Model ten nie wiąże się z ponoszeniem wysokich kosztów przez żadną ze stron, a znacząco wpływa na komfort i zadowolenie z pracy.
 
Źródło: www.brandscope.pl  www.aon.com

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago