Obecna sytuacja w kraju spowodowana epidemią koronawirusa sprzyja podróżowaniu własnym środkiem transportu. Mimo tego, że ruch spadł średnio o 30 procent w odniesieniu do roku ubiegłego ostatnie dni pokazują, że Polacy coraz częściej i chętniej się przemieszczają. Dlatego warto zadbać o dobre assistance samochodowe.
Ostatnie miesiące i wprowadzone ograniczenia w przemieszczeniu się nie skłaniały do wyjazdów samochodem. Jednak po stopniowym odmrażaniu wprowadzonych obostrzeń można zauważyć, że Polacy masowo wyruszają w drogę. Tym samym rośnie prawdopodobieństwo skorzystania z usług assistance. Co ciekawe mimo spadku ruchu o 30 procent w porównaniu do roku 2019 r. ilość interwencji zmniejszyła się tylko o 16 procent.
– Ruch na drogach nadal jest mniejszy, jednak wyraźnie widać, że wraca do stanu sprzed pandemii. W porównaniu do analogicznego okresu, w minionym roku ilość interwencji spadła już tylko o 16 proc. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor pionu sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. Co więcej spodziewamy się, że wakacje będą czasem szczególnie wytężonej pracy, w związku z tym, iż wielu Polaków deklaruje spędzenie wakacji w kraju, a co za tym idzie częściej będą oni poruszać się samochodem. Warto zatem zadbać o dobry pakiet zawierający usługi assistance. W razie nieprzewidzianej sytuacji na drodze wystarczy, że zadzwonimy do czynnego przez całą dobę Centrum Operacyjnego i uzyskamy pomoc. Pamiętajmy aby numer telefonu do firmy świadczącej usługi assistance mieć zapisany w telefonie komórkowym – dodaje Piotr Ruszowski.
Przed wyruszeniem w drogę należy sprawdzić jakie ubezpieczenie assistance posiadamy przy swoim ubezpieczeniu komunikacyjnym i w jakich sytuacjach możemy liczyć na wsparcie ubezpieczyciela. W przypadku posiadania pakietu usług assistance w wersji podstawowej warto skontaktować się ze swoim agentem. Dopasuje on ofertę do aktualnych potrzeb klienta. Co ważne niektórzy ubezpieczyciele dają możliwość zakupu pakietu assistance indywidualnie lub pozwalają na rozszerzenie ochrony w trakcie trwania umowy ubezpieczenia.
– Dobry pakiet assistance powinien swoim zakresem obejmować usługi holowania, jeśli podróżujemy po kraju, z wysokim limitem km. Jeśli najczęściej poruszamy się po mieście należy sprawdzić czy assistance nie ma tzw. franszyzy, czyli limitu odległości od domu, kiedy świadczona jest pomoc – tłumaczy Piotr Ruszowski. Dodatkowo, istotnym elementem jest oczywiście samochód zastępczy na czas naprawy, a także dodatki w postaci tzw. pilot error, czyli zatrzaśnięcia kluczyków w aucie czy wlania złego paliwa – dodaje Piotr Ruszowski.
W przypadku braku ubezpieczenia assistance zawsze można skorzystać z ogólnopolskiego numeru pomocy drogowej – +48225222950 i zamówić odpłatną pomoc. Holownik w mieście dojedzie w ciągu kilkunastu, a poza miastem kilkudziesięciu minut i jeśli to tylko możliwe usprawni pojazd na miejscu. W razie konieczności także odholuje pojazd we wskazane przez klienta miejsce lub do najbliższego warsztatu. Szczegółowe informacje dotyczące tej usługi dostępne są na stronie sosauto24.pl
Źródło: Mondial Assistance
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…