Aktualności

Assistance – usługa coraz bardziej popularna wśród Klientów

Rośnie liczba Klientów, którzy świadomie decydują się na zakup ubezpieczenia assistance. Dostępność produktu, szeroki zakres i jakość świadczonych usług powoduje, że Polacy wybierają assistance nie tylko w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych ale też turystycznych i domowych. Przewiduje się, że trend ten utrzyma się w kolejnych latach.

Assistance to pomoc w nagłych wypadkach

Assistance jest ubezpieczeniem dobrowolnym, dzięki któremu można uzyskać pomoc w nagłych wypadkach. Zapewnia przede wszystkim pomoc techniczną, medyczną i informacyjną. Jak pokazują statystyki z roku na rok przybywa osób, które posiadają ubezpieczenie assistance. Ważne jest również to, że rośnie zadowolenie Klientów z jakości świadczonej przez Ubezpieczycieli pomocy w ramach tych usług.

Które ubezpieczenie Assistance jest najbardziej popularne?

Na podstawie IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska można zauważyć, że nadal najchętniej kupowane jest assistance komunikacyjne. Zazwyczaj jest ono dodatkiem przy zakupie obowiązkowego ubezpieczenia OC, z którym stanowi pewien pakiet usług. Na kolejnych miejscach znajduje się pomoc domowa i medyczna, na którą zdecydowało się kolejno 21% i 15% Klientów, assistance podróżny stanowi 12% ubezpieczonych.

Assistance – w jaki sposób jest nabywane?

Assistance medyczny jest najczęściej nabywany jako dodatek do produktów bankowych i ubezpieczeń na życie. Z kolei tzw. Home Assistance najczęściej występuje w pakiecie z ubezpieczeniem nieruchomości lub produktem bankowym. Asistance podróżny stanowi dodatek do polis turystycznych i najczęściej jest nabywane tradycyjną drogą dystrybucji czyli u agenta ubezpieczeniowego i w biurach podróży. Na zakup assistance komunikacyjnego decydują się najczęściej Klienci przy zakupie obowiązkowego ubezpieczenia OC lub całych pakietów usług (np. OC, AC).

Assistance kanały sprzedaży

Coraz chętniej klienci decydują się na zakup ubezpieczeń assistance przez Internet. Wiąże się to z chęcią dostępu do produktu w czasie rzeczywistym np. wieczorem w domu. Aktualnie rozwój platform cyfrowych stanowi jeden z bardziej strategicznych obszarów aktywności sektora ubezpieczeń. Wzrosło również zaufanie do części usług świadczonych online w ramach assistance np. wideo konferencji z lekarzem. 

Źródło: Opracowano na podstawie IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Sejm daje zielone światło dla e-Stłuczki 

9 lipca 2025 roku Sejm przyjął nowelizację ustawy dotyczącej aplikacji mObywatel oraz przepisów dotyczących ubezpieczeń…

3 dni ago

Strategiczne partnerstwo Arval i ARC Europe Polska 

Arval Service Lease Polska i ARC Europe Polska połączyły siły w zakresie kompleksowego wsparcia assistance…

3 dni ago

Bezpieczne podróże i letnie nagrody z AGRO Ubezpieczenia 

AGRO Ubezpieczenia ruszają z wakacyjną promocją, w której każdy klient może połączyć troskę o bezpieczeństwo…

4 dni ago

Rząd reaguje na wzrost stawek ubezpieczeń po powodzi 

Po fali powodzi, która dotknęła południową Polskę, mieszkańcy i samorządy muszą mierzyć się z kolejnym…

4 dni ago

PZU zadba o bezpieczeństwo na trasie Tour de Pologne 

W tym roku PZU ponownie zaangażował się w największe kolarskie wydarzenie w Polsce, jakim jest Tour de…

4 dni ago

Bezpieczeństwo w podróży zaczyna się w domu 

Wakacyjny wyjazd to doskonała okazja do odpoczynku – ale też moment, gdy dom bez opieki…

4 dni ago