Rośnie liczba Klientów, którzy świadomie decydują się na zakup ubezpieczenia assistance. Dostępność produktu, szeroki zakres i jakość świadczonych usług powoduje, że Polacy wybierają assistance nie tylko w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych ale też turystycznych i domowych. Przewiduje się, że trend ten utrzyma się w kolejnych latach.
Assistance jest ubezpieczeniem dobrowolnym, dzięki któremu można uzyskać pomoc w nagłych wypadkach. Zapewnia przede wszystkim pomoc techniczną, medyczną i informacyjną. Jak pokazują statystyki z roku na rok przybywa osób, które posiadają ubezpieczenie assistance. Ważne jest również to, że rośnie zadowolenie Klientów z jakości świadczonej przez Ubezpieczycieli pomocy w ramach tych usług.
Na podstawie IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska można zauważyć, że nadal najchętniej kupowane jest assistance komunikacyjne. Zazwyczaj jest ono dodatkiem przy zakupie obowiązkowego ubezpieczenia OC, z którym stanowi pewien pakiet usług. Na kolejnych miejscach znajduje się pomoc domowa i medyczna, na którą zdecydowało się kolejno 21% i 15% Klientów, assistance podróżny stanowi 12% ubezpieczonych.
Assistance medyczny jest najczęściej nabywany jako dodatek do produktów bankowych i ubezpieczeń na życie. Z kolei tzw. Home Assistance najczęściej występuje w pakiecie z ubezpieczeniem nieruchomości lub produktem bankowym. Asistance podróżny stanowi dodatek do polis turystycznych i najczęściej jest nabywane tradycyjną drogą dystrybucji czyli u agenta ubezpieczeniowego i w biurach podróży. Na zakup assistance komunikacyjnego decydują się najczęściej Klienci przy zakupie obowiązkowego ubezpieczenia OC lub całych pakietów usług (np. OC, AC).
Coraz chętniej klienci decydują się na zakup ubezpieczeń assistance przez Internet. Wiąże się to z chęcią dostępu do produktu w czasie rzeczywistym np. wieczorem w domu. Aktualnie rozwój platform cyfrowych stanowi jeden z bardziej strategicznych obszarów aktywności sektora ubezpieczeń. Wzrosło również zaufanie do części usług świadczonych online w ramach assistance np. wideo konferencji z lekarzem.
Źródło: Opracowano na podstawie IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…