Rośnie liczba Klientów, którzy świadomie decydują się na zakup ubezpieczenia assistance. Dostępność produktu, szeroki zakres i jakość świadczonych usług powoduje, że Polacy wybierają assistance nie tylko w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych ale też turystycznych i domowych. Przewiduje się, że trend ten utrzyma się w kolejnych latach.
Assistance jest ubezpieczeniem dobrowolnym, dzięki któremu można uzyskać pomoc w nagłych wypadkach. Zapewnia przede wszystkim pomoc techniczną, medyczną i informacyjną. Jak pokazują statystyki z roku na rok przybywa osób, które posiadają ubezpieczenie assistance. Ważne jest również to, że rośnie zadowolenie Klientów z jakości świadczonej przez Ubezpieczycieli pomocy w ramach tych usług.
Na podstawie IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska można zauważyć, że nadal najchętniej kupowane jest assistance komunikacyjne. Zazwyczaj jest ono dodatkiem przy zakupie obowiązkowego ubezpieczenia OC, z którym stanowi pewien pakiet usług. Na kolejnych miejscach znajduje się pomoc domowa i medyczna, na którą zdecydowało się kolejno 21% i 15% Klientów, assistance podróżny stanowi 12% ubezpieczonych.
Assistance medyczny jest najczęściej nabywany jako dodatek do produktów bankowych i ubezpieczeń na życie. Z kolei tzw. Home Assistance najczęściej występuje w pakiecie z ubezpieczeniem nieruchomości lub produktem bankowym. Asistance podróżny stanowi dodatek do polis turystycznych i najczęściej jest nabywane tradycyjną drogą dystrybucji czyli u agenta ubezpieczeniowego i w biurach podróży. Na zakup assistance komunikacyjnego decydują się najczęściej Klienci przy zakupie obowiązkowego ubezpieczenia OC lub całych pakietów usług (np. OC, AC).
Coraz chętniej klienci decydują się na zakup ubezpieczeń assistance przez Internet. Wiąże się to z chęcią dostępu do produktu w czasie rzeczywistym np. wieczorem w domu. Aktualnie rozwój platform cyfrowych stanowi jeden z bardziej strategicznych obszarów aktywności sektora ubezpieczeń. Wzrosło również zaufanie do części usług świadczonych online w ramach assistance np. wideo konferencji z lekarzem.
Źródło: Opracowano na podstawie IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…