Ataki hakerskie co jakiś czas potrafią wywołać niemałe spustoszenie wśród zaatakowanych internautów i firm. Tym razem ofiarą padły serwery Ergo Hestii. Do skrzynek mailowych tysięcy osób trafiły informacje, które zostały wysłane z serwerów sopockiego ubezpieczyciela. Czasem podejrzane wiadomości można rozszyfrować. W tym przypadku atak był dobrze przygotowany, cała akcja mogła się udać, gdyby nie wpadka sprawców całego zamieszania.
Tysiące osób od wczoraj mogły dostać maila z Ergo Hestii o następującej treści:
źródło: zaufanatrzeciastrona.pl
Treść wiadomość wyglądała jak maile przysyłane przez pracownika Ergo Hestii. Adres nadawcy wskazywał na serwery sopockiego ubezpieczyciela. Okazuje się, że przestępcy musieli dostać się do konta jednego z pracowników i użyli go do rozsyłania złośliwego oprogramowania do ofiar.
Wraz z mailem, ofiara w wiadomości otrzymywała również załącznik ze złośliwym oprogramowaniem. Na szczęście coś poszło nie tak po myśli przestępców. Jak informuje zaufanatrzeciastrona.pl w załączniku nie było nic. W zbadanych próbkach złośliwy kod został usunięty przez system antywirusowy Ergo Hestii. Oznacza to, że zadziałały systemy bezpieczeństwa i usunęły złośliwy program zanim dotarł on do skrzynek użytkowników.
Celem przestępców było pobranie specjalnego kodu, który prowadził do nowego wariantu bankowego konia trojańskiego.
Jak informują eksperci z zaufanatrzeciastrona.pl przestępcy uzyskali dostęp do firmowego konta pocztowego przez agenta-współpracownika, który posiadał słabiej chronione konto. Stworzona została wiarygodnie wyglądająca wiadomość (wzorzec pewnie został skradziony z konta ofiary), a sama wiadomość została wysłana ok. 3-4 rano, gdy nikt w dziale IT nie jest pracy i nie przerwie wysyłania wiadomości.
Źródło: www.zaufanatrzeciastrona.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…