Dla większości Polaków mieszkanie lub dom są najcenniejszym składnikiem majątku gospodarstwa domowego. Ponieważ świadomość ubezpieczeniowa w Polsce rośnie z roku na rok, zdecydowana większość Polaków (odsetek ubezpieczonych nieruchomości przekracza 70%) wykupiła ubezpieczenie domu lub mieszkania.
Z badania* zrealizowanego przez Santander Aviva we współpracy z SW Research Agencją Badań Rynku i Opinii wynika, że są to kwestie finansowe. Chodzi tu przede wszystkim o możliwość uniknięcia wydatków w razie wystąpienia rożnego rodzaju szkód. Tak wskazała zdecydowana większość ankietowanych (54,8% respondentów). Dla co 7. ankietowanego motywacją okazały się doświadczenia – 13,2% Polaków twierdzi, natomiast, że ubezpieczenia mieszkania z powodu własnego doświadczenia.
Co 9. ankietowany (11,7%) zdecydował się na ubezpieczenie mieszkania ze względu na to, że taką polisę posiadali jego rodzice. Co interesujące, czynnik ten jest dla nas nawet bardziej istotny niż wymogi banków związane z zabezpieczeniem kredytu hipotecznego (10,2%) czy możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty (9,9%).
Krzysztof Charchuła, Prezes Santander Aviva Ubezpieczenia wyjaśnia:„Świadomość korzyści płynących z pewnej pomocy w sytuacjach losowych wywiera największy wpływ na decyzje ubezpieczeniowe Polaków. Kluczowe znacznie w kształtowaniu właściwych postaw w tym zakresie ma jakość oraz szybkość świadczenia usług przez ubezpieczycieli. Polisa, taka jak Locum Comfort oferuje np. wypłatę odszkodowania w 10 dni roboczych, co stanowi istotną wartość dla klientów, mogących w krótkim czasie przystąpić do usuwania szkód. Cieszy również fakt, że świadomość ubezpieczeniowa jest coraz częściej przekazywana z pokolenia na pokolenie. Wpływa to pozytywnie na stopień zaufania do rynku, a tym samym poziom bezpieczeństwa klientów i ich majątku”.
Największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa mieszkania w ocenie Polaków jest pożar – aż 63% ankietowanych wskazało właśnie na tego typu zdarzenie losowe. Na kolejnych miejscach znalazły się włamania (42,3%), ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak powodzie, burze i wichury (42,1%) oraz zalania (41,4%). Zestawienie zamykają awarie sprzętu AGD, RTV, IT (20,7%) oraz stłuczenie okna (10,4%) . „Ubezpieczenia nieruchomości kojarzą się Polakom głównie z pożarami, włamaniami oraz nagłymi zjawiskami pogodowymi. Tymczasem, jak pokazują dane Santander Aviva, najczęstszą przyczyną wypłat odszkodowań są zalania. „Zdarzenia tego typu są bardzo specyficzne. Mogą bowiem dotyczyć kilku lokali jednocześnie, znacznie zwiększając koszty naprawy powstałych szkód. Oprócz usuwania skutków szkody z własnego lokum, możemy być również zobowiązani do naprawienia zalanego mienia sąsiadów, jeżeli ponosimy odpowiedzialność za takie zdarzenie” – komentuje Joanna Nogowska, Starszy Specjalista ds. Produktów w Santander Aviva Ubezpieczenia.
Wybierając polisę dla mieszkania lub domu powinniśmy upewnić się czy uwzględnia ona wszystkie najważniejsze ryzyka, oszacować wartość ubezpieczanego mienia, a także sprawdzić czy zawiera odpowiednią sumę gwarancyjną w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, proporcjonalnie do wartości potencjalnych szkód.
* Badanie przeprowadzone na zlecenie Santander Aviva Ubezpieczenia przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków (n=1004) wieku powyżej 18 lat w dniach 16-17 lipca 2018 r.
Źródło: www.egospodarka.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…