Categories: Aktualności

Aviva publikuje wyniki finansowe po pierwszym półroczu 2016 roku

Jak wynika z wyliczeń, wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie i emerytalnych spadła w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 11%, do 153 mln zł (ze 172 mln zł w 2015 r), co jest głównie efektem wprowadzenia podatku od aktywów oraz niższej sprzedaży produktów inwestycyjnych.

 
Wskaźnik rentowności operacyjnej w ubezpieczeniach majątkowych (COR) wyniósł 97,0% i uległ pogorszeniu o 2,3 punktu proc. (94,7% w 2015 r.). Zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce według międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej wyniósł 365 mln zł (397 mln zł w 2015 r.). Oznacza to spadek o 8% w stosunku do I półrocza 2015 r. i o 3% po wyłączeniu wpływu podatku od aktywów.
 
Obowiązkowe wprowadzanie zmian wpływają na wyniki spółki
 
Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce wymienia zmiany jakim muszą podporządkować się zakłady ubezpieczeń i jakie są skutki tych zmian: „Dużym wyzwaniem dla branży ubezpieczeniowej w I półroczu 2016 r. było dostosowanie się do wchodzących w życie nowych regulacji. Zasadniczo przebudowują one zwłaszcza rynek polis na życie z elementem inwestycyjnym. Wprowadzenie niezbędnych zmian w modelach biznesowych wymaga czasu i wysiłku, co przekłada się na niższą sprzedaż. Nowym obciążeniem ubezpieczycieli jest podatek od aktywów, obowiązujący od lutego 2016 r”.
 
Na wyniki spółki maja wpływ m.in.: wyniki na warszawskiej giełdzie, oraz decyzje polityczne w Europe: „Negatywny wpływ na wyniki branży mają też niskie stopy procentowe i wyceny akcji na warszawskiej giełdzie. Nie sprzyja też zmienność na rynkach finansowych oraz niepewność co do ekonomicznych efektów decyzji politycznych w Europie i w Polsce. W efekcie składka brutto w ubezpieczeniach na życie na rynku była w I kwartale o 20% niższa niż przed rokiem – dodaje Uszpolewicz. Jak podsumowuje Uszpolewicz: „Aviva pozostaje liderem rynku pod względem nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie. Również wynik finansowy największej spółki, Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie, pomijając czynniki jednorazowe, jest o 12% wyższy niż przed rokiem. W I półroczu 2015 r. wynik uwzględniał wpłatę dywidendy z Aviva PTE po rozwiązaniu, na mocy ustawy, części dodatkowej funduszu gwarancyjnego w PTE. Wyłączając ten czynnik jednorazowy, porównywalny zysk za I półrocze ub. roku wynosi 242,6 mln zł.” 
 
Cyfryzacja coraz bardziej widoczna

W ostatnim czasie bardzo szybko rośnie liczba klientów korzystających z elektronicznego dostępu do iKonta, jak wynika z oblizń – jest ich blisko 150 tys., to jest o 73% więcej niż przed rokiem. Efektem cyfryzacji jest również fakt, że ok. 70% wniosków o zawarcie indywidualnych polis na życie trafia do Avivy w formie elektronicznej, co znacznie przyspiesza wystawienie polisy. W kwietniu udostępniony został elektroniczny Folder Potrzeb, który pomaga agentom w doborze ubezpieczenia na życie adekwatnego do oczekiwań klientów. Narzędzie to zastąpiło papierowy folder, który stosowany był od wielu lat.

Źródło: www.aviva.pl

 

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Jakie rodzaje ubezpieczeń powinniśmy uwzględnić w planie zabezpieczenia rodziny?

Zdrowie, bezpieczeństwo finansowe i ochrona przed skutkami niespodziewanych zdarzeń są fundamentalne dla stabilności każdej rodziny. Istnieje jednak wiele trudnych do…

8 godzin ago
  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

3 dni ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

3 dni ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

4 dni ago
  • Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi ponownie potwierdzona

Najnowsze sprawozdanie, które zostało opracowane przez Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. Co ciekawe, wynik ten został…

4 dni ago
  • Aktualności

Współpraca z Klientem w duchu medical-CARE

Branża assistance działa w wielu obszarach, oferując nam pomoc w przypadku zepsucia się auta, awarii w domu, problemów w podróży…

4 dni ago