Categories: Aktualności

Aviva: Rusza druga edycja akcji „Wiem czym oddycham”

W poniedziałek 1 października Aviva rozpoczęła drugą edycję kampanii społeczno-edukacyjnej pod nazwą „Wiem, czym oddycham”. Celem akcji jest promocja nie tylko w zakresie monitorowania jakości powietrza, ale również profilaktyki badań płuc.

 
Ubezpieczyciel jako partner strategiczny Dni Spirometrii 2018 wspiera także darmowe badania płuc prowadzone w 236 placówkach medycznych w całej Polsce w dniach 1-6 października. Dzięki konkursowi Fundacji Aviva ogólnopolska sieć zewnętrznych czujników smogu firmy Airly powiększy się o kolejnych 100 urządzeń.
 

„Wszyscy oddychamy powietrzem zanieczyszczonym przez smog, spaliny, dym tytoniowy

 
Dr n. med. Piotr Dąbrowiecki, lider akcji „Dni Spirometrii”, wyjaśnia: „Do wykonania spirometrii zachęcamy każdego, bo wszyscy oddychamy powietrzem zanieczyszczonym przez smog, spaliny, dym tytoniowy. W Polsce na astmę i przewlekłą obturacyjną chorobę płuc cierpi ponad 6 milionów pacjentów, a tylko połowa wie o swojej chorobie. Badanie spirometryczne pomaga postawić odpowiednie rozpoznanie, zanim wystąpią nieodwracalne powikłania. W przypadku wykrycia zaburzeń przepływu powietrza przez układ oddechowy pacjent otrzyma list do swojego lekarza z prośbą o pogłębienie diagnostyki. Tegoroczne Dni Spirometrii poświęcamy szczególnie wpływowi zanieczyszczeń powietrza na zdrowie. Stąd nasza współpraca z Avivą, która prowadzi ciekawą kampanię edukacyjną na temat szkodliwości smogu „Wiem, czym oddycham”.
 

Fundacja Aviva zwiększy o kolejne 100 liczbę zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza

 
W kolejnej – drugiej edycji akcji na rzecz promowania czystości powietrza, Fundacja Aviva zwiększy o kolejne 100 liczbę zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza w sieci firmy Airly. Urządzenia te „na żywo” przesyłają dane dotyczące stężenia zanieczyszczeń w atmosferze, m.in. pyłów zawieszonych PM2,5 i PM10, które można śledzić na komputerze lub smartfonie.
 

Aviva: „Tak duży wzrost świadomości na temat smogu, jego źródeł i szkodliwości wpłynął na to, że walka z nim stała się sprawą ogólnospołeczną, mobilizując do działania władze i społeczności”

 
Monika Kulińska, prezes Fundacji Aviva wyjaśnia cele akcji: „Pierwsza edycja naszej kampanii to 300 dodatkowych czujników jakości powietrza. W północnej i środkowej Polsce te czujniki stworzyły realną sieć monitoringu, bo wcześniej to były tylko odosobnione punkty. Milion siedemset tysięcy użytkowników odwiedza średnio miesięcznie stronę Airly, żeby sprawdzać jakość powietrza, a sto tysięcy osób pobrało specjalną aplikację. Tak duży wzrost świadomości na temat smogu, jego źródeł i szkodliwości wpłynął na to, że walka z nim stała się sprawą ogólnospołeczną, mobilizując do działania władze i społeczności. Kontynuujemy naszą inicjatywę, bo widzimy jeszcze potrzebę uzupełnienia białych plam na mapie czujników, stawiamy też na badania płuc, edukację w szkołach i konkretne rozwiązania w walce ze smogiem”.
 
W dniach od 1 do 27 października na stronie wiemczymoddycham.pl każdy może zgłosić miejsce, w którym ma zostać umieszczony czujnik
 
Fundacja zaprasza do udziału w akcji szczególnie szkoły, przedszkola, świetlice, gminy, organizacje pozarządowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. Następnie rozpocznie się głosowanie internetowe, które potrwa do 5 grudnia. Czujniki otrzyma 100 lokalizacji z największą liczbą głosów (rozstrzygnięcie 6 grudnia). Ponadto organizatorzy zapewniają, że 50 szkół podstawowych z największą liczba głosów otrzyma wewnętrzne sensory jakości powietrza.
 
Źródło: www.aviva.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz
Tags: aviva jakosć powietrza profilaktyka badań płuc smog walka ze somogiem Zanieczyszczenie powietrza

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago