Categories: Aktualności

Aviva zauważa problem smogu w Polsce

Smog znalazł się w Top 5 czynników, które obecnie najbardziej szkodzą zdrowiu – aż 94% uczestników badania ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy „Wiem, czym oddycham, czyli Polacy o smogu” zauważa ten  problem w Polsce.

 

Polacy są świadomi problemów zdrowotnych wywołanych przez zanieczyszczenie powietrza

 
Aviva zleciła badanie dotyczące zanieczyszczena powietrza w Polsce. Według raportu Smog znalazł się w Top 5 czynników, które obecnie najbardziej szkodzą zdrowiu. Listę otwiera stres, na który wskazała połowa badanych. Na drugim miejscu znalazł się brak aktywności fizycznej (46%), na trzecim palenie tytoniu (45%), potem złe odżywianie (42%) i smog (33%), który jest przed nadużywaniem alkoholu (31%). Respondenci są też świadomi konkretnych problemów zdrowotnych, jakie wywołuje smog. 86% wskazało na choroby układu oddechowego, takie jak np. astma. 46% zapytanych wini smog za alergie, a 42% za choroby układu sercowo-naczyniowego, np. miażdżycę. Co trzeci respondent uważa, że zanieczyszczenie powietrza może przyczynić się do śmierci w wyniku niewydolności układu krążeniowego lub oddechowego.

 

Zanieczyszczenie powietrza zdecydowanie wpływa na rozwój chorób

 
Dr n. med. Piotr Dąbrowiecki komentuje : „Badania naukowe i dane epidemiologiczne jednoznacznie wskazują, że przebywanie w środowisku o zwiększonym poziomie zanieczyszczeń powietrza istotnie wpływa na rozwój i dynamikę chorób, m.in. układu oddechowego i sercowo-naczyniowego. W Polsce z tego powodu umiera przedwcześnie ok. 50 tys. osób (według najnowszego raportu Europejskiej Agencji Środowiska), co stanowi aż 10% wszystkich przyczyn zgonów w naszym kraju. Co więcej, z powodu ekspozycji na zanieczyszczenia powietrza umiera ok. 10 razy więcej Polaków niż w wyniku wypadków drogowych, o których tyle się mówi publicznie”.

 

Tylko 6% ankietowanych nie przejmuje się smogiem  

 
Tylko 6% zapytanych odpowiedziało, że w ogóle nie przejmuje się smogiem. Większość (61%) sprawdza, jakim powietrzem oddycha. Z tego 20% regularnie śledzi alerty smogowe i jeśli poziom smogu jest wysoki, zmienia swoje zachowania. 41% czasem sprawdza doniesienia, ale nie zmienia swoich zachowań. Natomiast co trzeci zapytany w ogóle nie śledzi raportów smogowych, ale uważa, że smog w zimie jest problemem.

 

Im większe miasto tym większa świadomość mieszkańców

 
Zmianę zachowań podczas smogu najczęściej deklarują osoby od 25. do 34. roku życia (28%). Ponadto, im większe miasto, tym bardziej świadomi i „reaktywni” ich mieszkańcy – 25% w metropoliach liczących 200–500 tys. mieszkańców oraz 28% w miastach pow. 500 tys. Wyższy odsetek ankietowanych, którzy śledzą alerty i na nie reagują (22%), jest wśród osób aktywnych fizycznie na powietrzu, podczas gdy wśród „nieaktywnych” tylko 13%. Nie bez znaczenia jest też region – najwięcej, bo 29% mieszańców Śląska, 25% Małopolski oraz 25% województwa świętokrzyskiego jest na bieżąco z doniesieniami smogowymi i zmienia swoje zachowania, jeśli prognozy nie są dobre.
 
Według raportu przygotowanego przez Aviva Co trzeci ankietowany w razie alertu smogowego nie wychodzi z domu, 29% zapytanych nie wietrzy mieszkania, a 28% rezygnuje z biegania, jazdy na rowerze, nordic walking czy innych aktywności na powietrzu. Podobnie 28% Polaków nie wyjeżdża na weekend, urlop czy ferie do miejscowości, gdzie poziom smogu jest wysoki. Co piąty ankietowany w takiej sytuacji rezygnuje ze spaceru z dzieckiem.
 
Źródło: www.aviva.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

10 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

10 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

13 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

1 dzień ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago