Zagrożenia jakie płyną z korzystania z sieci dotyczą coraz większej liczby osób. Cyberprzestępstwa takie jak wykradanie danych osobowych, czy niedozwolone treści kierowane do osób trzecich są przykładem na to, że internet staje się powszechnym zagrożeniem. W związku z tym Raiffeisen wraz z AXA Assistance udostępnił ubezpieczenie – pod nazwą Cyber Pomoc.
Zakres ubezpieczenia jest dość szeroki i obejmuje ochroną takie płaszczyzny jak użycie środków płatniczych online, zakupy internetowe, reputację i tożsamość online czy dane komputerowe.
Ubezpieczenie reputacji online
Tego rodzaju ochrona dotyczy sytuacji, kiedy ktoś w sieci zamieści o nas fałszywe informacje. Posiadając tego rodzaju ochronę uzyskamy pomoc prawdą przed sądem przeciwko podmiotowi, który się tego dopuścił oraz pomoc w usunięciu tych informacji z sieci. Konieczne jest wskazanie strony lub serwisu, gdzie opublikowano treść naruszającą dobra osobiste.
Zakres ochrony tożsamości online
Obejmuje kradzież tożsamości, na przykład w celu zaciągnięcia kredytu w czyimś imieniu. W zgłoszeniu tego naruszenia musimy przedstawić potwierdzenie obciążającej transakcji płatniczej, poprzez bezprawne posłużenie się danymi indentyfikacyjnymi lub autoryzacyjnymi.
Ochrona danych komputerowych
Ochrona obejmuje próbę odzyskania skasowanych plików przez specjalistę IT wraz z jego dojazdem czy też transportem od i do, w przypadku gdy wymaga tego zakres prac. We wszystkich przypadkach wymagane jest też dostarczenie potwierdzenia zgłoszenia zaistniałej sytuacji na policję. W uzasadnionych przypadkach, poszkodowani klienci dostają odszkodowanie w ustalonej wysokości w terminie 30 dni od zgłoszenia zdarzenia.
Ochrona środków płatniczych
W przypadku ochrony środków płatniczych online przysługuje ubezpieczenie do kwoty 10 tys. złotych, które obejmuje kradzież pieniędzy z konta, na przykład poprzez nieupoważnione wykorzystanie w sieci danych karty debetowej Mastercard przez osobę trzecią. Przy zdarzeniu takim i w celu uzyskania ubezpieczenia konieczne jest dostarczenie potwierdzenia transakcji płatniczej w ramach bezprawnego rozporządzenia środkiem płatniczym Ubezpieczonego.
Ochrona zakupów internetowych
To znany wszystkim chargeback, czyli w przypadku gdy zamówiony towar w sklepie internetowym nie dotrze do nas lub dotrze uszkodzony albo inny niż zamawialiśmy będziemy mogli uzyskać odszkodowanie w kwocie do 10 tys. złotych. Tutaj wymagane będzie dostarczenie potwierdzenie uiszczenia opłaty za dany towar.
Źródło: www.prnews.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…