Zagrożenia jakie płyną z korzystania z sieci dotyczą coraz większej liczby osób. Cyberprzestępstwa takie jak wykradanie danych osobowych, czy niedozwolone treści kierowane do osób trzecich są przykładem na to, że internet staje się powszechnym zagrożeniem. W związku z tym Raiffeisen wraz z AXA Assistance udostępnił ubezpieczenie – pod nazwą Cyber Pomoc.
Zakres ubezpieczenia jest dość szeroki i obejmuje ochroną takie płaszczyzny jak użycie środków płatniczych online, zakupy internetowe, reputację i tożsamość online czy dane komputerowe.
Ubezpieczenie reputacji online
Tego rodzaju ochrona dotyczy sytuacji, kiedy ktoś w sieci zamieści o nas fałszywe informacje. Posiadając tego rodzaju ochronę uzyskamy pomoc prawdą przed sądem przeciwko podmiotowi, który się tego dopuścił oraz pomoc w usunięciu tych informacji z sieci. Konieczne jest wskazanie strony lub serwisu, gdzie opublikowano treść naruszającą dobra osobiste.
Zakres ochrony tożsamości online
Obejmuje kradzież tożsamości, na przykład w celu zaciągnięcia kredytu w czyimś imieniu. W zgłoszeniu tego naruszenia musimy przedstawić potwierdzenie obciążającej transakcji płatniczej, poprzez bezprawne posłużenie się danymi indentyfikacyjnymi lub autoryzacyjnymi.
Ochrona danych komputerowych
Ochrona obejmuje próbę odzyskania skasowanych plików przez specjalistę IT wraz z jego dojazdem czy też transportem od i do, w przypadku gdy wymaga tego zakres prac. We wszystkich przypadkach wymagane jest też dostarczenie potwierdzenia zgłoszenia zaistniałej sytuacji na policję. W uzasadnionych przypadkach, poszkodowani klienci dostają odszkodowanie w ustalonej wysokości w terminie 30 dni od zgłoszenia zdarzenia.
Ochrona środków płatniczych
W przypadku ochrony środków płatniczych online przysługuje ubezpieczenie do kwoty 10 tys. złotych, które obejmuje kradzież pieniędzy z konta, na przykład poprzez nieupoważnione wykorzystanie w sieci danych karty debetowej Mastercard przez osobę trzecią. Przy zdarzeniu takim i w celu uzyskania ubezpieczenia konieczne jest dostarczenie potwierdzenia transakcji płatniczej w ramach bezprawnego rozporządzenia środkiem płatniczym Ubezpieczonego.
Ochrona zakupów internetowych
To znany wszystkim chargeback, czyli w przypadku gdy zamówiony towar w sklepie internetowym nie dotrze do nas lub dotrze uszkodzony albo inny niż zamawialiśmy będziemy mogli uzyskać odszkodowanie w kwocie do 10 tys. złotych. Tutaj wymagane będzie dostarczenie potwierdzenie uiszczenia opłaty za dany towar.
Źródło: www.prnews.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…