W dniu 2 marca AXA TUiR złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o wyrażenie zgody na przejęcie Liberty Ubezpieczenia. Finalizacja transakcji uzależniona jest od zwyczajowych warunków jej zamknięcia, łącznie z uzyskaniem zgody organów regulacyjnych.
Jak informuje UOKiK na swojej stronie internetowej: „Zgłaszana koncentracja dotyczy nabycia przez spółkę AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A., zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000271543, od Seguros Compania de Seguros y Reaseguros S.A., zarejestrowanej w rejestrze handlowym w Hiszpanii, zorganizowanej części przedsiębiorstwa używanej do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej za pośrednictwem oddziału Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros S.A. Oddział w Polsce (Liberty Ubezpieczenia)”.
Transakcja pozwoliłaby AXA na dalsze umacnianie swojej pozycji w Polsce- twierdzi Michał Kwieciński, szef Grupy AXA w Polsce: „Liberty Ubezpieczenia świetnie pasuje do naszej strategii zyskownego rozwoju w Polsce. To firma z kulturą opartą na przedsiębiorczości, bardzo podobną do naszej. Oferta ubezpieczeń majątkowych oraz kanały sprzedaży naszych firm doskonale się uzupełniają. Razem nie tylko zyskalibyśmy pozycję lidera na rynku ubezpieczeń direct, ale mielibyśmy szansę na znaczne zwiększenie skali i zakresu działalności w całym segmencie ubezpieczeń majątkowych”.
Liberty Ubezpieczenia działa w Polsce na rynku ubezpieczeń majątkowych poprzez dobrze zdywersyfikowaną sieć obejmującą agentów, kanał direct oraz komisy samochodowe. W 2014 roku towarzystwo zebrało składki brutto o wartości 315 mln PLN.
Grupa AXA prowadzi w Polsce działalność w zakresie ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń osobowych i majątkowych, reasekuracji, funduszy emerytalnych i inwestycyjnych oraz świadczenia pomocy assistance.
AXA ogłosiła przejęcie Liberty Ubezpieczenia w grudniu ubiegłego roku. Kwota zakupu ma wynieść 92,3 mln zł, powiększone o wartość aktywów netto na dzień zamknięcia transakcji.
Źródło: uokik.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…