Automatyczna wypłata odszkodowania bez jakichkolwiek formalności – tak ma działać ubezpieczenie od opóźnienia lotu sprzedawane przez grupę AXA pod nazwą Fizzy. Szczegóły umowy zapisywane są w rozproszonym rejestrze transakcji ethereum.
W takich produktach wypłata z góry określonej kwoty uzależniona jest od spełnienia się określonego warunku. Nie określa się wielkości straty klienta i nie przeprowadza procesu likwidacji szkody. Kwota świadczenia może jednak być powiązana z parametrem (np. kategorią sztormu, dobową sumą opadów na metr kwadratowy itp.)
Dzięki sięgnięciu po publicznie dostępne dane o rozkładach lotów i rzeczywistych terminach startów i lądowań, klient nie musi składać żadnych dokumentów. Jeśli opóźnienie przekroczy 2 godziny, na rachunek posiadacza polisy trafiają pieniądze.
Po zaakceptowaniu symulacji kosztu i wysokości wypłaty, ewentualnie zmianie parametrów, podaje się dane osobowe. Następnym krokiem jest opłacenie składki. Cały proces można przeprowadzić z poziomu smartfona, do 15 dni przed datą wylotu. Po zakupie dane polisy (cena, odszkodowanie, oczekiwany czas początku lotu itp.) zapisywane są w publicznym łańcuchu bloków ethereum. W ten sposób zmiana warunków produktu nie jest możliwa po zawarciu umowy – zapewnia to konstrukcja rozproszonego rejestru transakcji. „Nie prosimy Cię, żebyś ufał blockchainowi, robimy to raczej po to, żeby udowodnić, że proces jest godzien zaufania” – czytamy w FAQ przygotowanym przez AXA.
Na początek ochronę można kupić tylko na loty transatlantyckie do USA z lotniska Charlesa de Gaulle’a. Ubezpieczenia parametryczne i technologia blockchain mogą okazać się fundamentem dla nowego rynku prostych, wyspecjalizowanych produktów zapewniających ochronę przed różnego rodzaju ryzykami. Przykładowo dane pochodzące ze stacji metereologicznych mogą pełnić rolę „wyzwalacza” wypłaty dla ubezpieczających się przed ulewnymi deszczami. Technologia leżąca u podstaw kryptowalut może służyć nie tylko do bezpiecznego uwiecznienia warunków transakcji, ale dzięki użyciu tzw. smart contracts, również do zainicjowania wypłaty w sposób w pełni automatyczny.
Źródło: www.bankier.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…