Aktualności

Bacca: Telematyka w branży ubezpieczeniowej to szereg korzyści

W branży ubezpieczeniowej coraz częściej stosuje się rozwiązania telematyczne. Nowoczesne rozwiązania nie tylko obniżają koszty ubezpieczeń, ale również zwiększają bezpieczeństwo na drogach.

Telematyka staje się bardzo ważna dla coraz większej liczby firm ubezpieczeniowych

Specjaliści z Berg Insight wyliczają, że liczba polis bazująca na danych telematycznych w Europie wzrosła w ciągu 4 lat – w skali roku o 42,4%. Pokazuje to, że telematyka staje się bardzo ważna dla coraz większej liczby firm ubezpieczeniowych oraz dostawców rozwiązań telematycznych – czytamy na portalu newseria.pl

Polska nadal w niechlubnej czołówce pod względem ilości wypadków drogowych

Do czerwca ubiegłego roku doszło do ponad 14 tysięcy wypadków – prawie 400 więcej, niż w roku poprzednim o tej samej porze. Wynika ze wstępnego podsumowania policji.

Bacca: „Wypadki drogowe to w Polsce ogromny problem”

„Zagadnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego jest tematem bardzo rozbudowanym i wymagającym systemowych rozwiązań. Niemniej istnieją inicjatywy niewymagające zmian prawnych, które mogą poprawić bezpieczeństwo drogowe” – mówi Cezary Świerszcz, Prezes Zarządu Bacca.

Telematyka w branży ubezpieczeniowej

Telematyka w branży ubezpieczeniowej polega na wykorzystaniu aplikacji mobilnej lub zamontowanego w samochodzie urządzenia, które dzięki dostępowi do licznych czujników np. akcelerometru i nadajnika GPS oraz serwisów będzie zbierało i analizowało dane takie jak np.: prędkość jazdy, częstość i gwałtowność hamowań, przyspieszeń, oraz sposób dostosowania się do panujących warunków zewnętrznych związanych z porą dnia. Algorytm oceny ustawiony jest w taki sposób, aby wyłapywać zachowania ryzykowne i informować o nich kierowcę.

Ekspert z Bacca wyjaśnia: „Stworzyliśmy własny mechanizm oceniający jazdę oraz aplikację mobilną zbierającą dane na ten temat, podpowiadającą, co zrobić, żeby jeździć efektywniej. Mamy też cały system powiadomień, dzięki czemu współpracujący z nami ubezpieczyciel może ustawić, jakiego rodzaju komunikaty będą dla niego najbardziej interesujące. Do tego jesteśmy w stanie obsługiwać płatności , które się z tym wiążą, a więc choćby bonusy za bezpieczną jazdę. Dużym plusem tego rozwiązania jest to, że może zostać wdrożone u ubezpieczyciela w ciągu dwóch tygodni, bez konieczności integracji z jego systemem”.

Mniejsza szkodowość oznacza brak konieczności podnoszenia przez ubezpieczycieli składek

Dzięki danym oraz trafnej ocenie ryzyka i bieżącej komunikacji z klientem, telematyka jest idealnym narzędziem dla ubezpieczycieli. Przy jej pomocy towarzystwa ubezpieczeniowe mogą dostosować wysokość ceny polisy do umiejętności i doświadczenia kierowcy. Ubezpieczyciele w ten sposób promują bezpieczne zachowania. Wynagrodzeniem za to są niższe składki za ubezpieczenie.

Źródło: www.bacca.pl  www.newseria.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Kompleksowa ochrona auta w PZU 

PZU wystartował z nową kampanią w ramach, której zachęca kierowców do kompleksowego ubezpieczania samochodu. Ubezpieczyciel…

1 dzień ago

Ubezpieczenie dla pracowników w firmie – jak wygląda oferta InterRisk? 

Doświadczenie pokazuje, że w obecnych czasach ubezpieczenie grupowe dla firm stanowi nie tylko standard w większych organizacjach, ale również skuteczne…

1 dzień ago

Rezygnacja z wycieczki a zwrot przedpłaty 

Część z nas z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wyjazdy turystyczne na urlop. Niestety na długo przed…

2 dni ago

Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób 

Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób to produkt, który gwarantuje nam wypłatę pieniędzy np. na leczenie…

2 dni ago

Europ Assistance Polska ponownie dołączyło do Operacji Czysta Rzeka 

Już po raz trzeci ochotnicy z Europ Assistance Polska brali udział w akcji Operacja Czysta…

2 dni ago

Zadbaj o bezpieczeństwo wybierając NNW odNOWA 

Każdego dnia jesteśmy narażeni na różne wyzwania i zagrożenia. Niestety do nieszczęśliwego wypadku może dojść…

2 dni ago