W branży ubezpieczeniowej coraz częściej stosuje się rozwiązania telematyczne. Nowoczesne rozwiązania nie tylko obniżają koszty ubezpieczeń, ale również zwiększają bezpieczeństwo na drogach.
Specjaliści z Berg Insight wyliczają, że liczba polis bazująca na danych telematycznych w Europie wzrosła w ciągu 4 lat – w skali roku o 42,4%. Pokazuje to, że telematyka staje się bardzo ważna dla coraz większej liczby firm ubezpieczeniowych oraz dostawców rozwiązań telematycznych – czytamy na portalu newseria.pl
Do czerwca ubiegłego roku doszło do ponad 14 tysięcy wypadków – prawie 400 więcej, niż w roku poprzednim o tej samej porze. Wynika ze wstępnego podsumowania policji.
„Zagadnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego jest tematem bardzo rozbudowanym i wymagającym systemowych rozwiązań. Niemniej istnieją inicjatywy niewymagające zmian prawnych, które mogą poprawić bezpieczeństwo drogowe” – mówi Cezary Świerszcz, Prezes Zarządu Bacca.
Telematyka w branży ubezpieczeniowej polega na wykorzystaniu aplikacji mobilnej lub zamontowanego w samochodzie urządzenia, które dzięki dostępowi do licznych czujników np. akcelerometru i nadajnika GPS oraz serwisów będzie zbierało i analizowało dane takie jak np.: prędkość jazdy, częstość i gwałtowność hamowań, przyspieszeń, oraz sposób dostosowania się do panujących warunków zewnętrznych związanych z porą dnia. Algorytm oceny ustawiony jest w taki sposób, aby wyłapywać zachowania ryzykowne i informować o nich kierowcę.
Ekspert z Bacca wyjaśnia: „Stworzyliśmy własny mechanizm oceniający jazdę oraz aplikację mobilną zbierającą dane na ten temat, podpowiadającą, co zrobić, żeby jeździć efektywniej. Mamy też cały system powiadomień, dzięki czemu współpracujący z nami ubezpieczyciel może ustawić, jakiego rodzaju komunikaty będą dla niego najbardziej interesujące. Do tego jesteśmy w stanie obsługiwać płatności , które się z tym wiążą, a więc choćby bonusy za bezpieczną jazdę. Dużym plusem tego rozwiązania jest to, że może zostać wdrożone u ubezpieczyciela w ciągu dwóch tygodni, bez konieczności integracji z jego systemem”.
Dzięki danym oraz trafnej ocenie ryzyka i bieżącej komunikacji z klientem, telematyka jest idealnym narzędziem dla ubezpieczycieli. Przy jej pomocy towarzystwa ubezpieczeniowe mogą dostosować wysokość ceny polisy do umiejętności i doświadczenia kierowcy. Ubezpieczyciele w ten sposób promują bezpieczne zachowania. Wynagrodzeniem za to są niższe składki za ubezpieczenie.
Źródło: www.bacca.pl www.newseria.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…