Sukces rynkowy szybkiego kalkulatora OC/AC, zdobycie ponad 150 tys. klientów oraz wdrożenie nowych produktów w oparciu o strategię upraszczania to kolejne etapy rozwoju marki Beesafe. Teraz ubezpieczyciel zamierza zbudować oraz rozwinąć swoja pozycję w sektorze B2B2C.
W dużym skrócie można powiedzieć, że embedded insurance to osadzenie w kontekstowo pasującym kanale sprzedaży, produktu ubezpieczeniowego. Dzięki temu klient ma możliwość w szybki i przejrzysty sposób ubezpieczyć np. sprzęt, który właśnie chce kupić. Z kolei właściciel kanału ma szansę na to, by w ten sposób wygenerować dodatkowy przychód.
– Cała sztuka embedded insurance polega na odpowiednim osadzeniu ubezpieczenia we właściwym kontekście i we właściwym momencie. Ta idea zakłada spójność usługi dostarczanej przez ubezpieczyciela z produktem lub miejscem, dla którego ubezpieczenie jest dopełnieniem. Z tego rozwiązania będą więc mogli skorzystać np. użytkownicy sklepów internetowych czy aplikacji, nabywający chociażby wartościowy sprzęt elektroniczny, choć zakres jest zdecydowanie szerszy – wyjaśnia Rafał Mosionek z Beesafe.
Na sukces wdrożenia embedded insurance składa się właściwy dobór miejsca i czasu, użycie najlepszej dostępnej technologii przez dostawcę produktu ubezpieczeniowego oraz doświadczenie rynkowe, które podpowiada, czy wybrany kontekst i moment są właściwe dla tego modelu. Warto dodać, że formuła ta dopiero raczkujące w Polsce.
– Ubezpieczenia w formule embedded to bardzo konkretna propozycja wartości dla dystrybutorów i klientów. Z jednej strony dajemy mierzalną i konkretną ochronę ubezpieczeniową w postaci dopasowanych produktów, a z drugiej partnerom biznesowym i dystrybutorom oferujemy bardzo konkretną wartość w postaci szansy na dodatkowy przychód – mówi Rafał Mosionek z Beesafe.
Z opublikowanych przez Beesafe informacji wynika, że od listopada 2022 roku ubezpieczyciel stał się członkiem globalnego stowarzyszenia Open & Embedded Insurance Observatory. Organizacja ta to światowy lider w zakresie badań i doradztwa, który w całości koncentruje się na obszarze embedded insurance i open insurance. Dzięki prowadzonym analizom i realizowanym projektom buduje ona największą bazę wiedzy, z której z powodzeniem mogą korzystać członkowie Stowarzyszenia. Jak możemy przeczytać, do ich dyspozycji są m.in. modele operacyjne, use case’y czy dane dotyczące wdrożeń i wyzwań rynkowych. Dołączenie ubezpieczyciela do tego globalnego stowarzyszenia sprawia, że ta wiedza i doświadczenie stają się w zasadzie dostępne od ręki dla marki Beesafe.
Źródło: Beesafe
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…