Z wniosków płynących z Ogólnopolskiego Badania Rowerowego, które ARC Rynek i Opinia zrealizowało na zlecenie Europ Assistance Polska wynika, że rowerzyści w Polsce chcą uchodzić za odpowiedzialnych użytkowników dróg. Chcą, ale jednak niepokoi fakt, że aż ¼ nie stosuje zabezpieczenia w postaci odblasków.
Polscy rowerzyści chcą uchodzić za odpowiedzialnych. 2/3 z nich sprawdza stan rowerów przed przejażdżką, a 77 procent używa odblasków. Jednocześnie jednak jedynie co dwudziesty deklaruje używanie kasku i posiadanie polisy ubezpieczeniowej.
Ogólnopolskie Badanie Rowerowe* to projekt, który zadebiutował w lutym bieżącego roku. Analizę zachowań rowerzystów zlecił Europ Assistance Polska zostało przeprowadzone pierwsze Ogólnopolskie Badanie Rowerowe. Wyniki badania pokazują, że bezpieczeństwo na drodze jest dla rowerzystów bardzo ważną kwestią. Jak więc przygotowują się Polacy do bezpiecznej jazdy rowerem?
Zdecydowana większość rowerzystów (77%) używa odblasków. Niestety jest jeden niepokojący fakt, że aż ¼ nie stosuje tego zabezpieczenia. Dodatkowo 48% jeździ tylko po wyznaczonych trasach, a 33% cyklistów używa kasku. Co ciekawe kobiety częściej niż mężczyźni jeżdżą tylko po wyznaczonych trasach, rzadziej jednak używają kasków czy ochraniaczy. Z kolei rodzice, którzy zabierają swoje dzieci na przejażdżki rowerowe najchętniej przewożą je w foteliku rowerowym (40%), tylko 4% korzysta ze specjalnych przyczepek. W większości jednak (56%) dzieci podróżują na własnych rowerach.
Tylko 5% badanych przyznaje, że posiada tego typu ubezpieczenie. 49% z nich kupiło ubezpieczenie samodzielnie, a reszta otrzymała je w ramach innego ubezpieczenia. Tymczasem na rynku dostępne są już ubezpieczenia dedykowane rowerzystom, takie jak Pomoc Rowerowa od Europ Assistance Polska.
Najpopularniejsze jest zabezpieczenie mechaniczne, które stosuje 71% badanych. Najczęściej są to łańcuchy, linki i zapięcia typu un-lock. 16% osób znakuje swój rower, a 14% stosuje blokadę na tylne koło. Mimo to co dziesiąty rowerzysta przyznaje, że w ciągu kilku ostatnich lat skradziono mu rower. Najczęściej kradzieży dokonywano z miejsca zamieszkania, przede wszystkim z piwnicy, gdzie cykliści najczęściej przechowują swoje rowery (25% kradzieży).
Z przeprowadzonego badania wynika, że w większości gospodarstw domowych znajdują się dwa (39%) lub trzy (25%) rowery. Najczęściej są to rowery górskie (55%) i miejskie (54%), rzadziej rowery trekkingowe (11%) i kolarzówki (8%). Co ciekawe rowerów górskich częściej używają mężczyźni i osoby młode. Rowery przeznaczone do jazdy w mieście preferują kobiety i osoby starsze. Interesujący jest też fakt, że rower miejski jest bardziej popularny wśród mieszkańców wsi, a górski wśród mieszkańców miast.
Jak często używamy roweru?
Rowerzyści deklarują, że w sezonie jeżdżą na rowerze kilka razy w tygodniu (56%), 19% cyklistów korzysta wtedy z roweru codziennie. Najczęściej rower jest dla nich formą spędzenia wolnego czasu (87%), z kolei 28% rowerzystów korzysta z niego w celu zrobienia zakupów, a 26% dojeżdża nim do pracy lub szkoły.
W trakcie jazdy rowerem cyklistom towarzyszy zwykle ktoś z rodziny (47%), 35% chętnie jeździ również w gronie znajomych i przyjaciół, a 29% badanych zabiera na wycieczki rowerowe dzieci. Samotne przejażdżki wybiera 25% ankietowanych, z czego większość stanowią osoby starsze.
*Ogólnopolskie Badanie Rowerowe zostało zrealizowane w lutym 2015 roku przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez firmę Europ Assistance Polska, która oferuje dedykowane ubezpieczenie dla rowerzystów Pomoc Rowerowa (www.pomoc-rowerowa.pl). Próba badawcza wyniosła 1046 osób, które posiadają w gospodarstwie domowym rower i jeżdżą nim w sezonie przynajmniej raz w tygodniu.
Źródło: www.europ-assistance.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…