European Cyber Security Month czyli Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa, od kilku lat obchodzony jest w październiku. Miesiąc cyberbezpieczeństwa powstał z inicjatywy Komisji Europejskiej i na celu propagowanie bezpiecznego zachowania się w sieci. To okazja, aby przypomnieć agentom ubezpieczeniowym jak bezpiecznie zachować się w sieci.
Cyberbezpieczeństwo w ostatnich latach stało się jednym z głównych problemów przedsiębiorstw na całym świecie. Pracownicy firm muszą mieć na uwadze fakt, że bezpieczeństwo w sieci zależy w głównej mierze od nich samych. Podobnie jest w agencjach ubezpieczeniowych. Pod specjalną ochroną są nie tylko dane klientów, ale mnóstwo innych informacji potrzebnych do sporządzania odpowiednich ofert. Często wystarczy jedno niesprawdzone urządzenie, niezabezpieczona publiczna sieć lub otwarcie nieznanego załącznika by doszło do zainfekowania komputera.
Pod nazwą cyberhigieny kryją się codzienne działania, które mają wzmocnić bezpieczeństwo danych w sieci. Do tych działań zaliczamy min.: aktualizowanie oprogramowania oraz zmianę haseł dostępu do kont i profili. Jedno niesprawdzone urządzenie może spowodować szkody we wszystkich urządzeniach. Warto tutaj zaznaczyć, że w ciągu ostatnich dwóch lat incydenty związane z naruszeniem cyberbezpieczeństwa dotknęły aż 95% polskich firm!
Należy dostosować ustawienia prywatności w serwisach w sieci oraz na urządzeniach. Im mniej informacji o sobie udostępniamy tym bardziej chronimy swoja prywatność.
Warto pamiętać o tym, że sieć tworzą ludzie. Należy więc stosować takie praktyki, które podnoszą kulturę bezpiecznej sieci. Trzeba również odpowiednio reagować na zjawisko, które wydają się być podejrzane. Na tronach: https://incydent.cert.pl i https://dyzurnet.pl – zgłaszamy niepokojące nas strony.
Źródło: www.bezpiecznymiesiac.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…