Categories: Aktualności

Bezpośrednia likwidacja szkód wchodzi w życie w kwietniu

Od 1 kwietnia br. wchodzą w życie zasady bezpośredniej likwidacji szkód. Na podstawie porozumienia w modelu przygotowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń system BSL działać będzie w ośmiu firmach, z czego – w pięciu system ten „wystartuje” już od 1 kwietnia.
Jako pierwsi bezpośrednią likwidację szkód wprowadzą: Concordia, Ergo Hestia, PZU, Uniqa i Warta, natomiast Aviva i Liberty system ten uruchomią w lipcu. W październiku zaś do BSL dołączy Gothaer. Natomiast kolejne firmy deklarują przystąpienie do BLS w późniejszym terminie.
Prace nad systemowym wprowadzeniem BLS były prowadzone przez Polską Izbę Ubezpieczeń już od ponad dwóch lat, jednak teraz wchodzą w proces ich finalizacji. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU podkreśla: „Bezpośrednia Likwidacja Szkód to najważniejszy projekt dla polskiego rynku ubezpieczeń w ostatnich latach. Dzięki wielomiesięcznej pracy przedstawicieli firm zrzeszonych w PIU wypracowaliśmy rozwiązanie, umożliwiające poszkodowanym likwidację szkody u swojego ubezpieczyciela. Dzięki temu wielu klientów zacznie zwracać baczniejszą uwagę na jakość oferowanych usług”. Zrzeszeni ubezpieczyciele będą korzystać z nowoczesnej platformy, dzięki której firmy będą mogły przekazywać sobie dokumenty w sposób jednolity, i usystematyzowany. „System udostępniany jest przez Polską Izbę Ubezpieczeń dla departamentów likwidacji szkód w firmach ubezpieczeniowych. Jest to nowoczesny i w pełni bezpieczny system” – skomentował Krzysztof Runowski, prezes zarządu Qualent Software.
Jak działa BSL?
BLS w praktyce oznacza, że ustaleniem wysokości szkody i wypłatą odszkodowania zajmie się firma, w której poszkodowany ma wykupione ubezpieczenie OC.
Program ten w swym założeniu ma uprościć proces likwidacji szkód, a dokonaniem wszelkich formalności zajmie się ubezpieczyciel. W ramach BSL poszkodowany może liczyć na naprawę uszkodzonego auta, pokrycie kosztów holowania, czy wykonania dodatkowych – niezbędnych badań, które konieczne są po wszelkiego typu napraw powypadkowych.
Istnieją jednak okoliczności, w których bezpośrednia likwidacja szkód nie zadziała. Do takich zdarzeń zaliczamy sytuacje, w której kolizja nastąpiła poza granicami kraju lub brało w niej udział więcej niż dwa auta oraz jeśli roszczenie nie będzie objęte polisą OC w momencie wystąpienia szkody. Co ważne szacowana wysokość szkody nie może przekroczyć sumy 30 tys. Do BLS nie będą się również kwalifikowały szkody osobowe.
Poszkodowany ma obowiązek powiadomić o kolizji swojego ubezpieczyciela.
.

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago