Czy wiecie, że w latach 40-stych XIX wieku w USA zamężne kobiety nie mogły same kupić ubezpieczenia na życie? Stanowiło to ogromną przeszkodę w rozwoju tego sektora ubezpieczeń.
Bina West Miller była dowodem na to, że jedna osoba może zmienić świat. Widziała społeczną niesprawiedliwość i naprawiła ją poprzez ciężką pracę, przedsiębiorczość i silną wolę. W tym procesie przełamała jedną z najsilniejszych barier kulturowych w historii: uprzedzenia wobec kobiet. Niesprawiedliwość, przed którą stanęła, to niezdolność przeciętnych kobiet do zabezpieczenia majątkowego swoich rodzin w formie ubezpieczenia na życie. Miller osiągnęła swój cel w zdecydowany sposób, zmieniając praktyki ubezpieczeniowe w Ameryce.
Jako 24-letnia nauczycielka w wiejskim hrabstwie St. Clair w stanie Michigan, Miller była głęboko dotknięta losem swoich dwóch ulubionych uczniów – brata i siostry. Ich matka zmarła, a ich ojciec nie mógł sobie pozwolić na opiekę nad nimi. Dzieci zostały umieszczone w osobnych domach zastępczych. Dziewczyna pracowała jako służba domowa, a chłopiec zostały „wypożyczony” do pracy w stajni. W jednym momencie dzieci straciły matkę, rodzinę i przyszłość. Miller wierzyła, że rodzina przetrwałaby śmierć ojca, ponieważ miał on ubezpieczenie na życie w „braterskim społeczeństwie”; pieniądze oznaczały możliwości i pozwalały na różne rozwiązania tego trudnego scenariusza. Niestety, w tym czasie przeciętne kobiety były uznawane za niezdolne do pracy ze względu na wysoką śmiertelność w czasie ciąży i porodu. Dlatego też matka dzieci była nieubezpieczona. Ten scenariusz nie był rzadkością.
Wkrótce potem, w czerwcu 1891 roku, Miller i jej ciocia Nellie wzięły udział w pikniku zorganizowanym przez braterskie stowarzyszenie „Knights of the Maccabees” w Port Huron w stanie Michigan. Towarzystwo oferowało członkom ubezpieczenia na życie, a także zapewniało programy samodoskonalenia i inne świadczenia socjalne. Członkowie byli płci męskiej. Inspirujące przemówienie dało Miller pomysł rozszerzenia tych korzyści na kobiety. W broszurze A Golden Anniversary Tribute to Bina West Miller (1942), napisanej przez wieloletnią współpracownicę Miller, Mary MacEachern Baird, opisano ten moment. Otwierały go wypowiedzenie wówczas przez Binę słowa:
Ciociu Nellie, wierzę, że to [ubezpieczenie na życie dla kobiet] jest najważniejszą rzeczą, o jakiej kiedykolwiek słyszałem […] Oto prawdziwa potrzeba i wiem, że mogę ją wypełnić.
Było to bardzo odważne oświadczenie wypowiedziane w czasach, gdy kobiety nie mogły głosować na prezydenta i nie miały takich samych praw własności jak mężczyźni.
Mimo to Miller zmierzyła się z wyzwaniem i zaczęła organizować pomoc dla kobiet w obrębie „Knights of the Maccabees”. Piętnaście lat później Milwaukee Sentinel (7 października 1916 r.) wydrukował reklamę Stowarzyszenia na rzecz Kobiet Machabejskich (WBA) – organizacji patronackiej firmy. WBA ogłosiło się w nim „Największym, Najsilniejszym i Najbardziej Postępowym Braterskim Stowarzyszeniem Pomocy dla Kobiet na Świecie,które oferuje kobietom więcej możliwości niż jakiekolwiek inne braterskie towarzystwo ubezpieczeniowe. Niepolityczne i niesekciarskie. Założone w 55 stanach i prowincjach. Zorganizowane 1 października 1892 r.”
Reklama informowała także o członkiniach tej organizacji, w liczbie 188,008 kobiet, a świadczenia wypłacone od organizacji wyliczono na 13,863,295.70$, (dziś byłoby to około 303 743 462,84$). Fundusz rezerwowy wyniósł 9 478 870,02$, a zysk z 1916 r. 450 000$. Reklama zapewniała czytelników, że każdy dolar trafił do domów, które spotkało cierpienie.
Źródło: https://www.iii.org/insuranceindustryblog/women-in-insurance/ oraz luźne tłumaczenie tekstu Wendy McElroy Bina West Miller: Pioneer https://fee.org/articles/bina-west-miller-pioneer/
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…