Nowy rok tuż tuż, wraz z nim wchodzi w życie wiele nowych przepisów nie tylko na rynku finansowym. Już 1 stycznia wchodzi w życie ustawa o działalności ubezpieczeniowej, dzięki której m.in.: wzmocniona zostanie pozycja klientów.
Jednym z najważniejszych zmian czekających branżę ubezpieczeniową jest wejście od 1 stycznia ustawy o działalności ubezpieczeniowej implementująca do polskiego porządku prawnego postanowienia Solvency II oraz wprowadzająca regulacje rozwiązujące lokalne problemy rynku.
Dla branży ubezpieczeniowej oznacza to istotny wzrost wymogów kapitałowych. Jak dodaje Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU: „wyliczenia dotyczące kapitału będzie opierać się na szerszym zakresie zagadnień niż obecnie, m.in. uwzględniać ryzyko rynkowe i kredytowe. Ubezpieczyciele będą musieli także spełnić wiele wymogów administracyjno-organizacyjnych oraz sprawozdawczych w związku z założeniami nowo projektowanego systemu zarządzania. W drugim obszarze ustawa ma na celu wzmocnienie pozycji klientów w relacjach z ubezpieczycielami. Ci ostatni będą zobowiązani m.in. do analizowania potrzeb, wiedzy i sytuacji finansowej odbiorców usług, aby móc oferować im adekwatne oferty”.
Ustawa wchodząca niebawem w życie nakłada na towarzystwa większy obowiązek informacyjny, ułatwia też odstąpienie od umów ubezpieczeń inwestycyjnych: „ w przyszłym roku będzie już dobrze widać skutki regulacji dotyczących wsparcia klienta. Większe uprawnienia prokonsumenckie będą miały bowiem KNF i UOKiK, a instytucje finansowe będą rozpatrywać reklamacje według nowych regulacji obowiązujących od października 2015 r”.
Źródło: www.pb.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…