Categories: Aktualności

Co drugi Polak na wakacjach bez ubezpieczenia

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych* wynika, że, ponad 54 proc. turystów wyjeżdżających na wakacje za granicę nie posiada żadnego ubezpieczenia. Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ posiada tylko 13,5 proc. podróżnych.

Dlaczego się nie ubezpieczamy?

Z badania wynika, że wyjazdy bez polisy determinują m.in. zarobki. Im większy dochód tym chętniej wykupujemy polisę. Ponad trzy czwarte ankietowanych o dochodach do 2 tys. zł wyjeżdża bez ubezpieczenia. Bez ubezpieczenia na zagraniczne wakacje decyduje się aż 70 proc. respondentów z małych miast (do 50 tys. mieszkańców), a ci, którzy zdecydowali się na polisę, wybierają standardowe ubezpieczenie w biurze podróży. Niecałe 8 proc. turystów wykupi polisę w firmie ubezpieczeniowej, a 2,2 proc. osób skorzysta z innej polisy, np. oferowanej w karcie kredytowej. Ponad 10 proc. jeszcze nie zdecydowało, czy skorzysta z ubezpieczenia.

Lubimy ryzykować

W opublikowanym komunikacie czytamy: „Polacy na wakacjach lubią ryzykować. Ponad 54 proc. turystów wyjeżdżających na zagraniczne wakacje nie skorzysta z żadnego ubezpieczenia. Jeśli zdecyduje się już na polisę, będzie to karta EKUZ (…) – tak wybierze 13,5 proc. – lub standardowe ubezpieczenie w biurze podróży – 12 proc.” z ankiety również, że niecałe 8 proc. turystów wykupi polisę w firmie ubezpieczeniowej, a 2,2 proc. osób skorzysta z innej polisy, np. oferowanej w karcie kredytowej. Ponad 10 proc. jeszcze nie zdecydowało, czy skorzysta z ubezpieczenia – dodano. Jak zaznaczyła Monika Masztakowska z firmy Diners Club Polska (DCP):

Z  powodów takich decyzji może być wiele, jednym z nich są oszczędności. „Musimy jednak pamiętać, że wyjazd bez ubezpieczenia jest bardzo ryzykowny, szczególnie jeśli podróżujemy w dalsze zakątki świata. Warto też pamiętać, że ubezpieczenie nie musi być drogie”. 

*Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych 25-26 kwietnia 2019 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.

Źródło: www.prnews.pl www.pap.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

12 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

12 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

16 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago