Aktualności

Co drugi Polak na wakacjach bez ubezpieczenia

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych* wynika, że, ponad 54 proc. turystów wyjeżdżających na wakacje za granicę nie posiada żadnego ubezpieczenia. Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ posiada tylko 13,5 proc. podróżnych.

Dlaczego się nie ubezpieczamy?

Z badania wynika, że wyjazdy bez polisy determinują m.in. zarobki. Im większy dochód tym chętniej wykupujemy polisę. Ponad trzy czwarte ankietowanych o dochodach do 2 tys. zł wyjeżdża bez ubezpieczenia. Bez ubezpieczenia na zagraniczne wakacje decyduje się aż 70 proc. respondentów z małych miast (do 50 tys. mieszkańców), a ci, którzy zdecydowali się na polisę, wybierają standardowe ubezpieczenie w biurze podróży. Niecałe 8 proc. turystów wykupi polisę w firmie ubezpieczeniowej, a 2,2 proc. osób skorzysta z innej polisy, np. oferowanej w karcie kredytowej. Ponad 10 proc. jeszcze nie zdecydowało, czy skorzysta z ubezpieczenia.

Lubimy ryzykować

W opublikowanym komunikacie czytamy: „Polacy na wakacjach lubią ryzykować. Ponad 54 proc. turystów wyjeżdżających na zagraniczne wakacje nie skorzysta z żadnego ubezpieczenia. Jeśli zdecyduje się już na polisę, będzie to karta EKUZ (…) – tak wybierze 13,5 proc. – lub standardowe ubezpieczenie w biurze podróży – 12 proc.” z ankiety również, że niecałe 8 proc. turystów wykupi polisę w firmie ubezpieczeniowej, a 2,2 proc. osób skorzysta z innej polisy, np. oferowanej w karcie kredytowej. Ponad 10 proc. jeszcze nie zdecydowało, czy skorzysta z ubezpieczenia – dodano. Jak zaznaczyła Monika Masztakowska z firmy Diners Club Polska (DCP):

Z  powodów takich decyzji może być wiele, jednym z nich są oszczędności. „Musimy jednak pamiętać, że wyjazd bez ubezpieczenia jest bardzo ryzykowny, szczególnie jeśli podróżujemy w dalsze zakątki świata. Warto też pamiętać, że ubezpieczenie nie musi być drogie”. 

*Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych 25-26 kwietnia 2019 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.

Źródło: www.prnews.pl www.pap.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

14 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

14 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago