Prawie połowa polskich dzieci przynajmniej kilka razy w tygodniu uprawia sport, a wśród tych, które ćwiczą, króluje piłka nożna i pływanie – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Compensy. Aż 7 na 10 dzieci uprawia sport kilka razy w tygodniu, a główną motywacją jest dla nich zabawa i przyjemność, natomiast 23% ćwiczy z inicjatywy rodziców. Dane na temat kontuzji dzieci w sporcie i ich ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków komentują eksperci z firmy ubezpieczeniowej Compensa.
Badanie przeprowadzone na zlecenie Compensy rzuca światło na to, jakie podejście do sportu mają polskie dzieci. Wyniki pokazują, że choć aktywność fizyczna jest ważna dla wielu z nich, nadal duża część dzieci nie uczestniczy w regularnych zajęciach sportowych.
Wyniki badania pokazują, że sporty zespołowe są zdecydowanie bardziej popularne wśród chłopców niż dziewczynek. Aż 45% chłopców angażuje się w sporty drużynowe, takie jak piłka nożna, koszykówka czy siatkówka, podczas gdy wśród dziewczynek odsetek ten wynosi 29%. Z kolei sporty indywidualne, takie jak lekkoatletyka czy gimnastyka, cieszą się nieco większą popularnością wśród dziewczynek (26%) niż chłopców (24%). 45% rodziców deklaruje zaś, że ich dziecko nie uprawia żadnego sportu.
Piłka nożna nie ma sobie równych – aż 40% dzieci w Polsce regularnie uprawia ten sport. Jest ona szczególnie popularna wśród chłopców – trenuje ją aż 60% z nich. Na drugim miejscu znalazło się pływanie – ćwiczy je 29% dzieci w Polsce. Co piąte dziecko gra w siatkówkę, a po 15% trenuje gimnastykę i taniec. Mniej popularne sporty to koszykówka – trenuje ją 12% dzieci, a także sporty walki (11%), lekkoatletyka (8%) i tenis (7%).
U dziewczynek najpopularniejszymi dyscyplinami sportu są: pływanie (33%) i siatkówka (32%). Chętnie też ćwiczą taniec (28%) i gimnastykę (27%). Chłopcy, poza piłką nożną, chętnie uczestniczą w zajęciach na basenie (27%).
Z badania wynika, że 7 na 10 dzieci uprawia sport kilka razy w tygodniu. Co piąte dziecko ćwiczy raz w tygodniu, a co dziesiąte – codziennie.
Compensa zapytała również o to, jakie, zdaniem rodziców, są główne powody, dla których ich dziecko uprawia sport. ¾ rodziców twierdzi, że główną motywacją jest zabawa i przyjemność. Drugim najpopularniejszym powodem jest zdrowie – twierdzi tak 54% rodziców. 28% dzieci uprawia sport, bo robią to ich koleżanki i koledzy. Natomiast 26% rodziców widzi w sporcie szansę na nawiązanie nowych znajomości przez dziecko, a 23% opiekunów przyznało, że to oni są inspiracją do uprawiania przez dziecko wybranej dyscypliny. Co piąte dziecko motywują zaś sukcesy sportowe.
Mimo że sport to zdrowie i dobra zabawa, to wiąże się z nim ryzyko wypadku. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Compensy wynika, że co trzecie dziecko doznało kontuzji podczas treningu, z czego 14% więcej niż raz. Natomiast 64% dzieci nigdy nie przydarzyła się żadna kontuzja podczas uprawiania sportu.
– Sport odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju dzieci, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym. Wyniki naszego badania pokazują, że wiele dzieci znajduje w sporcie nie tylko sposób na aktywne spędzanie czasu, ale także źródło radości i satysfakcji. Nie możemy jednak zapominać o ryzyku kontuzji, które są nieodłączną częścią aktywności fizycznej. Tymczasem aż 30% rodziców deklaruje, że ich dziecko nie jest ubezpieczone. To alarmujący wynik, który wskazuje na potrzebę zwiększenia świadomości na temat zabezpieczenia środków finansowych na rehabilitację, leczenie czy środki medyczne dla dzieci – komentuje Anna Bałuka, ekspertka w firmie ubezpieczeniowej Compensa.
Jak wynika z badania Compensy, 63% rodziców deklaruje, że ich dziecko jest objęte ubezpieczeniem, które chroni je podczas aktywności fizycznej. Niestety, aż 30% dzieci pozostaje bez odpowiedniej ochrony.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…