W komunikacie wydanym w środę rano, prezes Neckermann Polska potwierdza, że zarząd spółki w najbliższych dniach złoży wniosek do sądu o ogłoszenie jej upadłości. „W związku z zaistniałą sytuacją w dniu dzisiejszym zawieszamy wszelką działalność operacyjną związaną ze sprzedażą w Polsce produktów turystycznych”. Co dzieje się z Polakami pozostającymi poza granicami kraju? Gdzie mają się zwrócić o pomoc? Co w przypadku, kiedy część turystów jeszcze nie wyjechała, ale opłaciła wakacje?
„Działanie to jest podyktowane koniecznością wynikającą z przepisów art 21 ust. 1 ustawy Prawo upadłościowe. W związku z zaistniałą sytuacją w dniu dzisiejszym zawieszamy wszelką działalność operacyjną związaną ze sprzedażą w Polsce produktów turystycznych” – wyjaśnił Maciej Nykiel.
Według nieoficjalnych informacji poza granicami jest około 2 tys. Polaków. Na konferencji prasowej zorganizowanej w dniu dzisiejszym (25.09.10) Szymon Szynkowski vel Sęk, wiceminister spraw zagranicznych, uspokaja, że urzędnicy są przygotowani do sprowadzania polskich turystów do Polski. Potwierdził, że klienci biura Neckermann Polska nie są przetrzymywani w hotelach. Zdarza się jednak, że są z nich wypraszani. W tej sytuacji – jak zapewnia wiceminister, klienci są informowani przez konsuli o przysługujących im prawach. Jeżeli zaistnieje potrzeba, konsulowie również udzielą Polakom porad prawnych. Pojawią się również na „miejscu zdarzenia”, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja. W pozostałych przypadkach pomogą oni turystom z biur konsularnych.
„Chciałbym zaznaczyć, że polski oddział pomimo stabilnej kondycji finansowej nie może funkcjonować samodzielnie bez swojej spółki-matki. Problemy naszego właściciela na rynku brytyjskim oraz niemieckim są przyczyną zlikwidowania działalności operacyjnej na wielu rynkach światowych, w tym na rynku polskim” – tłumaczy Nykiel.
„Przez ostatnie 23 lata Neckermann Polska realizował w Polsce misję służenia z najwyższą jakością swoim Klientom. Wraz z moimi współpracownikami i prawie 140-osobowym zespołem polskiego oddziału jesteśmy w pełnej gotowości i pomimo zaistniałej sytuacji nadal pracujemy, tak aby proces upadłości w Polsce był jak najmniej odczuwalny, mając na uwadze możliwości jakimi obecnie dysponujemy”.
Prezes Neckermann Polska złożył wniosek do województwa mazowieckiego o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych wystawionych przez firmę AWP P&C (Allianz Partners) – w związku ze swoją niewypłacalnością. Działania te mają środki sfinansować sprowadzenie do kraju wszystkich klientów biura podróży, którzy pozostają w chwili obecnej poza granicami Polski. „Ponadto potwierdzam, że wszyscy klienci Neckermann Polska są objęci ochroną, wynikającą z udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych oraz z przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym” – zapewnił Maciej Nykiel.
Marszałek w zależności od sytuacji, musi pokryć koszty kontynuacji wyjazdu powrotu do kraju, a także zorganizować ten powrót. Klienci mają zgłaszać się do urzędu marszałkowskiego i Allianz W komunikacie nie podano, ilu klientów Neckermann Polska przebywa obecnie za granicą.
Wiceszefowa ds. kultury i promocji turystyki Urzędu Marszałkowskiego pytana na konferencji prasowej, co z osobami, które wykupiły wycieczki, a jeszcze nie wyleciały z kraju, odpowiedziała: „Mogą się kontaktować z ubezpieczycielem Allianz Partners i po złożeniu takiego wniosku o wypłacenie roszczenia, które musi zawierać przede wszystkim oświadczenie o niewykonaniu umowy i potwierdzenie wpłaty tych środków i podpisaną umowę o świadczenie imprezy turystycznej”.
Ubezpieczyciel zgodnie z obowiązującą ustawą ma 30 dni na wypłacenie roszczenia. Obywatele Polscy, którzy wykupili wycieczki w Neckermann niemieckim”. – Niestety my w tej sytuacji nie jesteśmy w stanie im pomóc – zaznaczyła Wiceszefowa ds. kultury i promocji turystyki Urzędu Marszałkowskiego
Dane kontaktowe do Departamentu Kultury, Promocji i Turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie: ul. Brechta 3 03-472 Warszawa, tel. +48 22 597 95 40, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45, +48 22 597 95 41, adres e-mail: dkpit@mazovia.pl. Dla klientów przebywających za granicą uruchomiono całodobową infolinię pod numerem +48 22 522 29 00. Osoby, które miały wylecieć w podróż i dokonały pełnej płatności lub przedpłaty za wyjazd, mogą zgłaszać roszczenia telefonicznie na numer +48 22 563 11 00 (w godzinach 8:00-16:00) oraz na adres mailowy: nm.odwolanie(at)allianz.com.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl www.polskieradio.pl
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…