Najwięcej zdarzeń z udziałem dzieci policja notuje w okresie od czerwca do sierpnia, czyli w czasie letnich wakacji szkolnych. W ubiegłym roku w blisko 3 tysiące wypadków drogowych poszkodowanych zostało ponad 3,3 tysiąca dzieci w wieku od 0 do 14 lat.
Czerwiec to miesiąc, który dzieci uwielbiają. Międzynarodowy Dzień Dziecka, to czas, kiedy nasi milusińscy obdarowywani są różnego rodzaju prezentami, to również czas imprez, pikników i zabaw przygotowywanych specjalnie z myślą o najmłodszych. Jednak czerwiec wyczekiwany jest przede wszystkim przez dzieci, które uczęszczają do szkół. To bowiem czas, kiedy zaczyna się dwumiesięczna – wakacyjna laba. Niestety jak wynika ze statystyk czerwiec to czas, kiedy rośnie liczba wypadków drogowych z udziałem dzieci.
Poziom zagrożenia na drogach utrzymuje się aż do końca sierpnia
W całym 2016 roku doszło do 2,9 tys. wypadków z udziałem dzieci w przedziale wiekowym 0-14 lat (to o nieco ponad 5% więcej niż we wcześniejszym roku), w których zginęło 72 dzieci, a 3,2 tys. zostało rannych. Najczęściej te zdarzenia miały miejsce w woj. małopolskim, śląskim i łódzkim. Co ważne, aż 35% wypadków miało miejsce w czerwcu (364 – był to najniebezpieczniejszy pod tym względem miesiąc ubiegłego roku), lipcu (362) i sierpniu (343). Ten trend większego zagrożenia na drogach w czasie letnich wakacji potwierdzają też statystyki z wcześniejszych lat. Karolina Tworzydło, Dyrektor Biura Marketingu i PR w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group: „ Pocieszające jest to, że dziś dzieci mogą czuć się bezpieczniej na drogach niż jeszcze 10 lat temu, gdy brały udział w wypadkach o prawie 50% częściej niż obecnie. Ale w dalszym ciągu takich zdarzeń każdego roku jest kilka tysięcy i, jak pokazują statystyki, dzieci rzadko kiedy wychodzą z nich bez szwanku”.
Policja: Edukacja przede wszystkim!
Policja nieustannie podkreśla konieczność systematycznego edukowania społeczeństwa w zakresie i apeluje o naukę już od najmłodszych lat. W całej Polsce organizowane są akcje, w które zaangażowane są zarówno instytucje publiczne, jak i przedstawiciele biznesu: „ Celem takich inicjatyw jest kształtowanie prawidłowych postaw u najmłodszych uczestników ruchu drogowego oraz uczenie ich udzielania pierwszej pomocy. Rozmowa z uczniami szkół podstawowych jest podwójnie skuteczna, bo edukują się nie tylko one – wiedzę zdobytą w trakcie spotkań przekazują przecież w domu – dodaje Tworzydło.
Compensa i Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uczą najmłodszych podstawowych zasad bezpieczeństwa
Przykładem takiego działania jest współpraca zakładu ubezpieczeń Compensa z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (CBRD), polegająca na organizacji spotkań edukacyjnych z uczniami szkół podstawowych i ich nauczycielami. W ostatnim wydarzeniu wzięło udział 250 dzieci z 10 szkół z woj. pomorskiego. Uczestnicy poprzez zabawę zdobywali wiedzę o podstawowych zasadach poruszania się po drogach, sposobach unikania zagrożeń i pozbycia się lęku przed udzielaniem pierwszej pomocy. Na koniec wszyscy uczniowie zostali wyposażeni w kamizelki i opaski odblaskowe oraz mini apteczki pierwszej pomocy, a nauczycielom i opiekunom przekazano materiały edukacyjne. Ubezpieczyciel wspólnie z CBRD planuje zorganizowanie kolejnych 2 spotkań z uczniami z innych części Polski (następne 20 czerwca w Lublinie), a także 3 wydarzeń poprawiających wiedzę i umiejętności w zakresie pierwszej pomocy.
Źródło: www.compensa.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…