Podstawowym celem akcji jest rozpowszechnienie wśród użytkowników dróg wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu oraz udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Współorganizatorem kampanii jest Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
W ramach akcji przewidzianych jest cykl wydarzeń w Miejscach Obsługi Podróżnych, podczas których organizowane będą pokazy pierwszej pomocy
Kierowcy otrzymają pakiety materiałów zawierające m.in. informacje o tym, jak prawidłowo poruszać się po autostradach. Otrzymają też inf. o bezpieczeństwie w ruchu drogowym dla dorosłych i najmłodszych, a także karty ICE (in case of emergency). Karty te są pomocne przy powiadamianiu bliskich w razie wypadku. Materiały będą rozpowszechniane również na bramkach autostrad i w oddziałach Compensy w całej Polsce. Organizowane będą też szkolenia praktyczne i kursy e-learningowe z zakresu pierwszej pomocy dla pracowników kluczowych stacji na A1, A2 i A4 oraz pracowników obsługi autostrad. Dodatkowo wspomniane stacje zostaną wyposażone w profesjonalne zestawy pierwszej pomocy. Kampania obejmie również konkurs dla kierowców, w którym będzie można wygrać m.in. kurs bezpiecznej jazdy.
Tadeusz Zagajewski, prezes Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego komentuje: „ Statystyki nie napawają optymizmem. Na 100 wypadków w Europie, na polskich drogach i autostradach ginie średnio 9 osób. To najgorszy wynik w Europie. Choć na autostradach i drogach szybkiego ruchu zdarzeń drogowych jest mniej, w ogólnym rozrachunku są one poważniejsze i ginie w nich więcej osób. Wielu kierowców nie potrafi korzystać z dróg szybkiego ruchu w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami. Umiejętności i wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy i pozostawiania korytarza ratunkowego dla służb medycznych również pozostawia wiele do życzenia”.
Compensa włącza do kampanii swoich pracowników z całej Polski i do końca tego roku planuje przeszkolić ich z udzielania pierwszej pomocy
Artur Borowiński, prezes zarządu Compensy podkreśla: „ Kampania Bezpieczna Autostrada wpisuje się w strategię działania Compensy i jest zgodna z naszą kluczową wartością, jaką jest bezpieczeństwo. Chcemy dawać poczucie bezpieczeństwa, promować bezpieczeństwo, bezpieczne zachowania, szkolić i uczyć, jak postępować w trudnych sytuacjach. Pracownicy Centrali już od marca przechodzą takie szkolenia”.
W najbliższych miesiącach organizatorzy będą się koncentrować na szkoleniach i wyposażeniu punktów pierwszej pomocy na MOP-ach. Kolejne wydarzenia plenerowe przewidziano w okresie wiosennym i wakacyjnym w przyszłym roku. Wszystkie działania w ramach kampanii będą realizowane w 4 kwartale 2017 r. i przez cały przyszły rok.
Źródło: www.compensa.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…