Categories: Bezpieczeństwo

Compensa propaguje bezpieczeństwo na drogach

Podstawowym celem akcji jest rozpowszechnienie wśród użytkowników dróg wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu oraz udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Współorganizatorem kampanii jest Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

 
W ramach akcji przewidzianych jest cykl wydarzeń w Miejscach Obsługi Podróżnych, podczas których organizowane będą pokazy pierwszej pomocy
 
Kierowcy otrzymają pakiety materiałów zawierające m.in. informacje o tym, jak prawidłowo poruszać się po autostradach. Otrzymają też inf. o bezpieczeństwie w ruchu drogowym dla dorosłych i najmłodszych, a także karty ICE (in case of emergency). Karty te są pomocne przy powiadamianiu bliskich w razie wypadku. Materiały będą rozpowszechniane również na bramkach autostrad i w oddziałach Compensy w całej Polsce. Organizowane będą też szkolenia praktyczne i kursy e-learningowe z zakresu pierwszej pomocy dla pracowników kluczowych stacji na A1, A2 i A4 oraz pracowników obsługi autostrad. Dodatkowo wspomniane stacje zostaną wyposażone w profesjonalne zestawy pierwszej pomocy. Kampania obejmie również konkurs dla kierowców, w którym będzie można wygrać m.in. kurs bezpiecznej jazdy.
 

Na 100 wypadków w Europie, na polskich drogach i autostradach ginie średnio 9 osób

 
Tadeusz Zagajewski, prezes Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego komentuje: „ Statystyki nie napawają optymizmem. Na 100 wypadków w Europie, na polskich drogach i autostradach ginie średnio 9 osób. To najgorszy wynik w Europie. Choć na autostradach i drogach szybkiego ruchu zdarzeń drogowych jest mniej, w ogólnym rozrachunku są one poważniejsze i ginie w nich więcej osób. Wielu kierowców nie potrafi korzystać z dróg szybkiego ruchu w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami. Umiejętności i wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy i pozostawiania korytarza ratunkowego dla służb medycznych również pozostawia wiele do życzenia”.

 
Compensa włącza do kampanii swoich pracowników z całej Polski i do końca tego roku planuje przeszkolić ich z udzielania pierwszej pomocy
 
Artur Borowiński, prezes zarządu Compensy podkreśla: „ Kampania Bezpieczna Autostrada wpisuje się w strategię działania Compensy i jest zgodna z naszą kluczową wartością, jaką jest bezpieczeństwo. Chcemy dawać poczucie bezpieczeństwa, promować bezpieczeństwo, bezpieczne zachowania, szkolić i uczyć, jak postępować w trudnych sytuacjach. Pracownicy Centrali już od marca przechodzą takie szkolenia”.
 
W najbliższych miesiącach organizatorzy będą się koncentrować na szkoleniach i wyposażeniu punktów pierwszej pomocy na MOP-ach.  Kolejne wydarzenia plenerowe przewidziano w okresie wiosennym i wakacyjnym w przyszłym roku. Wszystkie działania w ramach kampanii będą realizowane w 4 kwartale 2017 r. i przez cały przyszły rok.
 
Źródło: www.compensa.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

18 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

18 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

21 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago