Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU wyjaśnia: „Do wiosny 2017 roku w zasadzie nie istniały na polskim rynku takie produkty ubezpieczeniowe, ale dziś jest zdecydowanie inaczej. Także w efekcie zainteresowania klientów, które szybko stało się duże i systematycznie rośnie. W 2018 roku ok. 30% sprzedanych przez nas polis turystycznych zostało rozbudowanych o tzw. klauzulę alkoholową. Rozszerzeniem zainteresowane są różne grupy klientów. Zarówno turyści wybierający się na popularne także zimą wczasy all inclusive, jak i narciarze, którzy z reguły bardzo świadomie korzystają z ubezpieczeń”.
Kontuzje przydarzają się narciarzom często i przeważnie wiążą się z koniecznością korzystania z zagranicznej opieki medycznej. Jeżeli do szkody dojdzie po spożyciu alkoholu, pomiędzy zjazdami, wówczas koszty leczenia i ratownictwa górskiego nie zostaną pokryte z polisy obejmującej jedynie podstawowy zakres ochrony. Podobnie będzie z przejęciem przez ubezpieczyciela odpowiedzialności za spowodowanie wypadku i poturbowanie innych uczestników stoku.
Dzięki rozszerzeniu, szkody wyrządzone po spożyciu alkoholu nie są automatycznie wyłączane spod ochrony ubezpieczyciela. W związku z tym, przed podjęciem decyzji o dodaniu tej opcji do polisy warto zweryfikować, czy po zmianie jej zakres na pewno będzie wystarczający. „Przede wszystkim proponuję sprawdzić, czy rozszerzenie ochrony będzie dotyczyło wszystkich ryzyk składających się na ubezpieczenie turystyczne: pokrycia kosztów leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków oraz odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. A także czy u danego ubezpieczyciela nie obowiązują limity stężenia alkoholu we krwi, które mogłyby powodować, że polisa nie zawsze zadziała. Mówię o tym, bo np. niektóre firmy mogą nie obejmować ochroną zdarzeń, do których doprowadziły osoby mające powyżej 0,5 promila alkoholu we krwi” –dodaj ekspert z TU Compensa.
Źródło: www.prnews.pl www.compensa.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…