Categories: Aktualności

Compensa: Single coraz częściej kupują polisy na życie

Według danych GUS-u w zeszłym roku zawarto ponad 193 tys. nowych związków małżeńskich. To nieco więcej niż w 2015, ale aż o 35 tys. i 62 tys. mniej w porównaniu z odpowiednio 2010 i 1990 rokiem. Zmiany demograficzne wywierają spory wpływ na rynek ubezpieczeń. Eksperci zauważają coraz większe zainteresowanie polisami na życie wśród singli.

 
GUS: Liczba singli w Polsce wyraźnie wzrośnie
 
Jak prognozuje GUS, liczba gospodarstw domowych w latach 2016-2030 zwiększy się o 1,3 mln, ale średnia liczba zamieszkujących w nich osób spadnie z 2,71 do 2,40. Należy się więc spodziewać, że w konsekwencji tych trendów liczba singli w Polsce wyraźnie wzrośnie. Dostrzegają to ubezpieczyciele, którzy coraz częściej starają się dopasować ofertę polis na życie do potrzeb osób stanu wolnego.
 
Zmiany demograficzne mają duży wpływ na rynek ubezpieczeń
 
Mariola Zdziarska, Pełnomocnik Zarządu Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group uważa, że zmiany demograficzne mają duży wpływ na rynek ubezpieczeń: „Wspomniane zmiany demograficzne wywierają spory wpływ na rynek ubezpieczeń. O ile jeszcze kilka lat temu ubezpieczenia na życie zawierały niemal wyłącznie osoby żyjące w małżeństwach i posiadające dzieci, o tyle obecnie obserwujemy coraz większe zainteresowanie tymi produktami także wśród singli. Z jednej strony wynika to z rosnącej świadomości finansowej Polaków, a z drugiej z tego, że zakłady ubezpieczeń zmieniają swoje oferty, dopasowując się do potrzeb zmieniającego się rynku”.
 
Ubezpieczenie na życie dla singla
 
W przypadku osoby samotnej ochrona zapewnia mu m.in. wypłatę świadczenia w przypadku trwałego uszczerbku na zdrowiu lub ciężkiej trwałej utraty zdrowia w wyniku nieszczęśliwego wypadku, poważnego zachorowania czy wystąpienia nowotworu złośliwego, a także stanowi zabezpieczenie kredytu mieszkaniowego, za którego spłatę po śmierci mieszkającej samotnie osoby odpowiedzialni będą jej spadkobiercy, np. rodzeństwo czy rodzice. „Dostrzegamy, że single oczekują od ubezpieczenia na życie jak największej elastyczności. Wynika to z tego, że jeżeli zmieni się ich sytuacja rodzinna, chcą mieć możliwość rozszerzenia zakresu ochrony na małżonka czy dzieci. W Compensie dajemy więc możliwość ubezpieczenia w ramach zawartej już polisy członków rodziny w każdą rocznicę zakupu ubezpieczenia. W podobny sposób można zmieniać zakres ochrony, czyli uzupełniać polisę o nieobowiązkowe klauzule, np. pobytu w szpitalu czy wystąpienia choroby nowotworowej”- dodaje ekspertka z Compensy.
 
Wysokość składki zależy od wieku
 
Im młodszy jest ubezpieczony, tym tańsza będzie jego polisa. Oznacza to, że zakup polisy w stanie wolnym, a po ślubie włączenie do ochrony członków rodziny może okazać się bardziej opłacalne finansowo, niż objęcie ochroną siebie i najbliższych w późniejszym wieku.
 
Źródło: www.prnews.pl, www.compensa.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

21 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

21 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago