Compensa podsumowuje okres letnich nawałnic, które nawiedziły nasz kraj. Jak wskazują eksperci z Towarzystwa, w samym sierpniu zgłoszonych zostało o 52% więcej szkód w porównaniu ze średnią miesięczną z przedziału styczeń-maj, tj. przed wystąpieniem szkód masowych.
Gwałtowne nawałnice, które nawiedziły Polskę w sierpniu, spowodowały, że był to miesiąc, w którym Towarzystwo ubezpieczeń Compensa odnotowało najwięcej zgłoszeń zniszczeń w porównaniu z pozostałymi miesiącami bieżącego roku.
Michał Makarczyk, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group wyjaśnia: „Zdając sobie sprawę z powagi sytuacji, w jakiej znaleźli się poszkodowani przez nawałnice, dołożyliśmy wszelkich starań, żeby jak najwięcej spraw zrealizować w jak najkrótszym czasie. Dzięki podjętym przez nas wysiłkom aż 73% zgłoszonych w sierpniu przez klientów indywidualnych szkód udało nam się obsłużyć w ramach uproszczonej procedury, dzięki której cały proces likwidacji trwał do 6 dni. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2017 r. w ramach takiego trybu likwidowaliśmy około 50% zgłaszanych miesięcznie szkód. Z kolei średni standardowy czas obsługi szkody dla strat majątkowych wyniósł w tym czasie 22 dni”.
Chcąc pomóc jak największej liczbie poszkodowanych w jak najkrótszym czasie, Compensa podjęła dodatkowe działania mające za zadanie przyspieszyć likwidację zniszczeń. Przede wszystkim powołano specjalny Zespół Wsparcia Likwidacji Szkód Katastroficznych dedykowany zgłoszeniom kierowanym do ubezpieczyciela w związku z nawałnicami. Ubezpieczeni zostali też poinformowani, za pośrednictwem strony internetowej oraz infolinii, o możliwości skorzystania z nadzwyczajnej, uproszczonej procedury zgłaszania szkód. Nie wymaga ona obecności rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia. Weryfikacja następowała na podstawie dokładnego opisu i dokumentacji fotograficznej zniszczeń przygotowanych przez właścicieli polis. Wszytko to można było przekazać drogą telefoniczną i elektroniczną.
„Jednym z pierwszych podjętych przez nas działań było uruchomienie dodatkowych zasobów kadrowych dedykowanych likwidacji szkód masowych. Do pomocy poszkodowanym oddelegowaliśmy nie tylko własnych rzeczoznawców zajmujących się codziennie innymi rodzajami szkód, ale zaangażowaliśmy również dodatkowych ekspertów zewnętrznych. Zwiększyliśmy również liczbę rzeczoznawców w rejonach najbardziej poszkodowanych, poprzez ich relokację z innych części kraju. Dzięki temu mogliśmy przeprowadzić oględziny zniszczeń od razu po otrzymaniu zgłoszenia. Żeby usprawnić ich pracę, nadaliśmy pełnomocnikom dodatkowe uprawnienia, które zwiększyły ich samodzielność i przyspieszyły decyzje o wypłacie odszkodowań” – dodaje Michał Makarczyk.
Źródło: www.compensa.pl
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…