Compensa podsumowuje okres letnich nawałnic, które nawiedziły nasz kraj. Jak wskazują eksperci z Towarzystwa, w samym sierpniu zgłoszonych zostało o 52% więcej szkód w porównaniu ze średnią miesięczną z przedziału styczeń-maj, tj. przed wystąpieniem szkód masowych.
Gwałtowne nawałnice, które nawiedziły Polskę w sierpniu, spowodowały, że był to miesiąc, w którym Towarzystwo ubezpieczeń Compensa odnotowało najwięcej zgłoszeń zniszczeń w porównaniu z pozostałymi miesiącami bieżącego roku.
Michał Makarczyk, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group wyjaśnia: „Zdając sobie sprawę z powagi sytuacji, w jakiej znaleźli się poszkodowani przez nawałnice, dołożyliśmy wszelkich starań, żeby jak najwięcej spraw zrealizować w jak najkrótszym czasie. Dzięki podjętym przez nas wysiłkom aż 73% zgłoszonych w sierpniu przez klientów indywidualnych szkód udało nam się obsłużyć w ramach uproszczonej procedury, dzięki której cały proces likwidacji trwał do 6 dni. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2017 r. w ramach takiego trybu likwidowaliśmy około 50% zgłaszanych miesięcznie szkód. Z kolei średni standardowy czas obsługi szkody dla strat majątkowych wyniósł w tym czasie 22 dni”.
Chcąc pomóc jak największej liczbie poszkodowanych w jak najkrótszym czasie, Compensa podjęła dodatkowe działania mające za zadanie przyspieszyć likwidację zniszczeń. Przede wszystkim powołano specjalny Zespół Wsparcia Likwidacji Szkód Katastroficznych dedykowany zgłoszeniom kierowanym do ubezpieczyciela w związku z nawałnicami. Ubezpieczeni zostali też poinformowani, za pośrednictwem strony internetowej oraz infolinii, o możliwości skorzystania z nadzwyczajnej, uproszczonej procedury zgłaszania szkód. Nie wymaga ona obecności rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia. Weryfikacja następowała na podstawie dokładnego opisu i dokumentacji fotograficznej zniszczeń przygotowanych przez właścicieli polis. Wszytko to można było przekazać drogą telefoniczną i elektroniczną.
„Jednym z pierwszych podjętych przez nas działań było uruchomienie dodatkowych zasobów kadrowych dedykowanych likwidacji szkód masowych. Do pomocy poszkodowanym oddelegowaliśmy nie tylko własnych rzeczoznawców zajmujących się codziennie innymi rodzajami szkód, ale zaangażowaliśmy również dodatkowych ekspertów zewnętrznych. Zwiększyliśmy również liczbę rzeczoznawców w rejonach najbardziej poszkodowanych, poprzez ich relokację z innych części kraju. Dzięki temu mogliśmy przeprowadzić oględziny zniszczeń od razu po otrzymaniu zgłoszenia. Żeby usprawnić ich pracę, nadaliśmy pełnomocnikom dodatkowe uprawnienia, które zwiększyły ich samodzielność i przyspieszyły decyzje o wypłacie odszkodowań” – dodaje Michał Makarczyk.
Źródło: www.compensa.pl
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…