Aktualności

Compensa: Szkody po nawałnicach zlikwidowano w trybie uproszczonym

Compensa podsumowuje okres letnich nawałnic, które nawiedziły nasz kraj. Jak wskazują eksperci z Towarzystwa, w samym sierpniu zgłoszonych zostało o 52% więcej szkód w porównaniu ze średnią miesięczną z przedziału styczeń-maj, tj. przed wystąpieniem szkód masowych.

 
Gwałtowne nawałnice, które nawiedziły Polskę w sierpniu, spowodowały, że był to miesiąc, w którym Towarzystwo ubezpieczeń Compensa odnotowało najwięcej zgłoszeń zniszczeń w porównaniu z pozostałymi miesiącami bieżącego roku.
 

73% sierpniowych szkód zlikwidowano w ramach trybu uproszczonego

 
Michał Makarczyk, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group wyjaśnia: „Zdając sobie sprawę z powagi sytuacji, w jakiej znaleźli się poszkodowani przez nawałnice, dołożyliśmy wszelkich starań, żeby jak najwięcej spraw zrealizować w jak najkrótszym czasie. Dzięki podjętym przez nas wysiłkom aż 73% zgłoszonych w sierpniu przez klientów indywidualnych szkód udało nam się obsłużyć w ramach uproszczonej procedury, dzięki której cały proces likwidacji trwał do 6 dni. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2017 r. w ramach takiego trybu likwidowaliśmy około 50% zgłaszanych miesięcznie szkód. Z kolei średni standardowy czas obsługi szkody dla strat majątkowych wyniósł w tym czasie 22 dni”.
 

Szybsze wypłaty odszkodowań i uproszczone procedury

 
Chcąc pomóc jak największej liczbie poszkodowanych w jak najkrótszym czasie, Compensa podjęła dodatkowe działania mające za zadanie przyspieszyć likwidację zniszczeń. Przede wszystkim powołano specjalny Zespół Wsparcia Likwidacji Szkód Katastroficznych dedykowany zgłoszeniom kierowanym do ubezpieczyciela w związku z nawałnicami. Ubezpieczeni zostali też poinformowani, za pośrednictwem strony internetowej oraz infolinii, o możliwości skorzystania z nadzwyczajnej, uproszczonej procedury zgłaszania szkód. Nie wymaga ona obecności rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia. Weryfikacja następowała na podstawie dokładnego opisu i dokumentacji fotograficznej zniszczeń przygotowanych przez właścicieli polis. Wszytko to można było przekazać drogą telefoniczną i elektroniczną.
 

Osoby ubezpieczone otrzymały możliwość przystąpienia do naprawy mienia bez oczekiwania na przyjazd likwidatora

 
Jednym z pierwszych podjętych przez nas działań było uruchomienie dodatkowych zasobów kadrowych dedykowanych likwidacji szkód masowych. Do pomocy poszkodowanym oddelegowaliśmy nie tylko własnych rzeczoznawców zajmujących się codziennie innymi rodzajami szkód, ale zaangażowaliśmy również dodatkowych ekspertów zewnętrznych. Zwiększyliśmy również liczbę rzeczoznawców w rejonach najbardziej poszkodowanych, poprzez ich relokację z innych części kraju. Dzięki temu mogliśmy przeprowadzić oględziny zniszczeń od razu po otrzymaniu zgłoszenia. Żeby usprawnić ich pracę, nadaliśmy pełnomocnikom dodatkowe uprawnienia, które zwiększyły ich samodzielność i przyspieszyły decyzje o wypłacie odszkodowań” – dodaje Michał Makarczyk.
 
Źródło: www.compensa.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Raport społeczny PKO Ubezpieczenia: Jak czują się kobiety w Polsce? 

PKO Ubezpieczenia w swoim pierwszym raporcie społecznym pokazuje, jak kobiety w Polsce oceniają swój dobrostan.…

2 dni ago

Holiday Barometer 2025: Jak zmieniają się zwyczaje urlopowe Polaków i Europejczyków? 

Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i…

2 dni ago

Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown łączą siły 

Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown nawiązały współpracę, by nieść radość i wsparcie emocjonalne dzieciom przebywającym…

2 dni ago

Jak prawidłowo zgłosić szkodę powstałą na skutek nawałnic? 

Intensywne deszcze, wichury i lokalne podtopienia niestety stają się coraz częstsze. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa ostrzega…

2 dni ago

Promocja w TUW „TUW” – 15% zniżki na OC i AC dla właścicieli aut koreańskich 

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” przygotowało wakacyjną promocję dla kierowców samochodów koreańskich. Do końca lipca nowi…

2 dni ago

Generali wprowadza rekordowe sumy ubezpieczeń dla podróżnych 

Generali zwiększyło limity w ubezpieczeniu turystycznym. Maksymalna suma ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą została podniesiona…

2 dni ago