Categories: Aktualności

Compensa: Zdalne konsultacje medyczne w ubezpieczeniach zdrowotnych

Towarzystwo Ubezpieczeń Compensa rozbudowało ofertę ubezpieczeń zdrowotnych o usługi telemetryczne. Usługa zapewnia dostęp do zdalnych konsultacji medycznych w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji oraz czatu.

Ubezpieczenia zdrowotne należą do kluczowych obszarów działalności Compensy

Ubezpieczyciel oferuje zarówno produkty indywidualne, jak i grupowe. Z dostępu do ponad 1,6 tys. placówek zlokalizowanych na terenie całego kraju korzysta ok. 50 tys. klientów.

Dorota Bartkowska, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group wyjasnia: „Przykładamy dużą wagę do rozwoju ubezpieczeń zdrowotnych, cały czas szukamy sposobów na podniesienie jakości naszych rozwiązań. Zależy nam na pełnej kontroli procesu obsługi klientów, dlatego nasza infolinia działa w modelu in-house. Na fali przemian technologicznych, jakie zachodzą w całej naszej organizacji, w coraz większym stopniu sięgamy też po technologię. W pewnym sensie naturalnym kierunkiem udoskonalania oferty jest więc telemedycyna, której pilotaż prowadzimy. Docelowo widzimy to rozwiązanie jako stały element naszych produktów”.

W pierwszym etapie pilotażu dostęp do telemedycyny uzyskało ok. 10 tys. klientów Compensy ubezpieczonych w ramach grupowych polis zdrowotnych

Kontakt z lekarzem odbywa się w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji lub czatu. E-konsultacje mogą dotyczyć zarówno stosunkowo prostych tematów medycznych, jak i złożonych problemów, wymagających zaangażowania specjalistów – m.in. ortopedy, endokrynologa, alergologa, kardiologa czy położnej. Dzięki usługom telemedycznym czas oczekiwania na konsultację internistów i pediatrów wynosi w Compensie mniej niż 2 godziny. W przypadku najpopularniejszych specjalizacji kontakt następuje zazwyczaj w dniu zgłoszenia, a przy rzadszych sprawach w ciągu maksymalnie 3 dni.

„Warto podkreślić, że idea telemedycyny nie polega na wyeliminowaniu bezpośredniego kontaktu z lekarzem. Jest to usprawnienie wykorzystywane do załatwiania spraw, które takiego kontaktu nie wymagają. Korzyści są obustronne. Już po krótkim okresie trwania pilotażu widzimy, że klienci doceniają oszczędność czasu, jaką daje im telemedycyna. Zdalne konsultacje pozwalają także na racjonalizację kosztów leczenia, co przekłada się na niższą składkę ubezpieczeniową” – dodaje Dorota Bartkowska.

Pacjenci mogą omawiać z lekarzami szczegóły dotyczące swojej choroby, konsultować z nimi wyniki badań, przyjmować od nich zalecenia odnośnie leczenia. Możliwe jest też uzyskanie elektronicznej recepty czy skierowania na badania diagnostyczne. Każda „wizyta” jest dokumentowana na indywidualnym Koncie Pacjenta, dzięki czemu przy kolejnej  e-konsultacji nie trzeba wprowadzać lekarza od nowa w historię wcześniejszego kontaktu.

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Co zrobić, gdy sprawca stłuczki nie ma ubezpieczenia? Praktyczny poradnik od UFG 

Co zrobić, gdy sprawca stłuczki nie ma ważnego ubezpieczenia OC? Opublikowany przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny…

4 godziny ago

Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczenia podróżnego? 

Planując podróż za granicę, większość z nas skupia się na noclegach, transporcie i atrakcjach. Tymczasem…

4 godziny ago

PZU i Pekao coraz bliżej połączenia 

PZU SA i Bank Pekao SA postawiły kolejny ważny krok w kierunku stworzenia nowej grupy…

4 godziny ago

VeloBank i LINK4 z nową ofertą dla kierowców – 200 zł na paliwo w prezencie 

VeloBank i LINK4 łączą siły w nowej promocji dla klientów. Każdy, kto zdecyduje się na…

3 dni ago

Głos agentów ma znaczenie – poznaj system, który rozwija się razem z Tobą 

SuperAgent to nie tylko narzędzie – to program, który rozwija się razem z agentami ubezpieczeniowymi.…

4 dni ago

Ubezpieczenie szkolne na wakacje? 

Gdy szkoła się kończy, dzieci zyskują wolność, a rodzice... nowe zmartwienia. Lato przynosi więcej okazji…

4 dni ago