Compensa wydała oświadczenie w sprawie wypadku na autostradzie A1. Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu pełnomocnik bliskich rodziny, która zginęła w tym zdarzeniu poinformował, że ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Jednak 16 listopada Compensa przyznała rodzinie świadczenie.
Z opublikowanych przez ubezpieczyciela informacji wynika, że w związku z tragicznym wypadkiem na autostradzie A1 w drugiej połowie października 2023 r. wpłynęły do Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group roszczenia, z których część została niezwłocznie przez towarzystwo wypłacona. Jednak dłuższego postępowania wymagały dwa roszczenia z powodu odmiennej od pozostałych podstawy odpowiedzialności. Ostatecznie, biorąc pod uwagę szczególne okoliczności i charakter tragedii na A1 Compensa podjęła decyzję o przyjęciu nadzwyczajnego trybu realizacji tych dwóch postępowań i dokonała powtórnej analizy możliwości wypłaty. W efekcie tych działań dnia 16 listopada br. przekazana została do realizacji decyzja o wypłacie zadośćuczynienia z ostatnich dwóch roszczeń.
Compensa w swoim oświadczeniu podkreśliła to, że jako ubezpieczyciel jest zobowiązany restrykcyjnymi przepisami prawa do zachowania tajemnicy ubezpieczeniowej, która niemal w pełni ogranicza możliwość komunikowania informacji na temat prowadzonych postępowań i decyzji. W tym jednak przypadku, ze względu na szczególny charakter sprawy, ubezpieczyciel wystąpił do pełnomocnika uprawnionych do zadośćuczynienia o uchylenie tej tajemnicy w zakresie, jaki umożliwia firmie przedstawienie informacji o podjętej decyzji korzystnej dla uprawnionych. Taką zgodę od pełnomocnika ubezpieczyciel otrzymał w czwartek po południu.
Przypominamy, że w ubiegłym tygodniu mecenas Łukasz Kowalski, pełnomocnik bliskich rodziny, która zginęła w wypadku poinformował, że ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z polisy OC kierowcy BMW. 14 listopada do jego kancelarii wpłynęła odpowiedź ubezpieczyciela, który nie zgodził się na wypłatę pieniędzy.
– Trzeba (…) wykazać, jaka była przyczyna wypadku i kto dopuścił się naruszenia bezpieczeństwa. Jeśli z konkretnych okoliczności zdarzenia wynika, iż nie można ustalić winy któregokolwiek z uczestników kolizji, roszczenia zostają oddalone – można przeczytać w piśmie przesłanym przez TU Compensa.
Cała sprawa wywołała dosyć burzliwą dyskusję na temat zasadności decyzji ubezpieczyciela. Ostatecznie jednak, 16 listopada pełnomocnik rodziców zmarłego mężczyzny poinformował, że pieniądze zostaną wypłacone, bowiem towarzystwo ubezpieczeniowe przyjęło swoją odpowiedzialność i przyznało rodzinie świadczenie. Zasugerował on, że nagłośnienie sprawy zmusiło Compensę do ponownego przeanalizowania akt i zmiany swojego dotychczasowego stanowiska.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, obau.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…