Ubezpieczenia komunikacyjne nie są łatwym produktem, a otrzymanie odszkodowania wiąże się czasami z wieloma procedurami, z którymi kierowcy muszą się zmierzyć. Często niezadowolenie to kończy się oddaniem sporawy do Rzecznika Finansowego. Na co najczęściej skarżą się kierowcy? Concordia z najmniejszą ilością skarg.
Opublikowany ranking magazynu „Motor” stanowi obiektywne źródło informacji na temat tego, jak ubezpieczyciele traktują swoich klientów po zajściu szkody z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych AC i OC. Mówi wiele o ich uczciwości i rzetelność.
Najmniej skarg na Concordię
Concordia w tegorocznej edycji rankingu prezentującego wskaźnik oparty o liczbę skarg i udział w rynku poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych, zajął pierwsze miejsce, uzyskując najkorzystniejszy współczynnik ilość skarg do udziału w rynku. Jak pokazują dane opublikowane w raporcie rocznym Rzecznika Finansowego, 38 proc. skarg zgłaszanych do tej instytucji dotyczyła właśnie ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2016 roku odnotowano jedynie 20 skarg, które dotyczyły polis zakupionych w Concordii Ubezpieczenia. Wskaźnik prezentujący stosunek liczby skarg do udziału w rynku tego zakładu ubezpieczeń wyniósł 25,3, podczas gdy zakład ubezpieczeń, który miał najgorszy wynik, uzyskał współczynnik skarg na poziomie 147.
Pozytywna relacja z klientem to pewny sukces
Paweł Zawisza, Członek Zarządu Concordii Ubezpieczenia uważa, że najważniejsze są pozytywne relacje z klientami: „Kluczową dla nas kwestią jest budowanie stabilnych i długofalowych relacji z klientami. Już po raz kolejny znajdujemy się w czołówce zakładów ubezpieczeniowych pod względem najmniejszej liczby skarg kierowanych do Rzecznika Finansowego. Utwierdza nas to w przekonaniu o słuszności konkurowania jakością na etapie sprzedażowym i posprzedażowym”.
Na co skarżą się kierowcy?
W ubiegłym roku najczęstszym powodem zgłaszanych do Rzecznika Finansowego skarg na ubezpieczycieli były: Całkowita odmowa uznania roszczenia o odszkodowanie za zniszczone mienie lub szkody osobowe, zaniżone odszkodowanie, opieszałość w wypłatach odszkodowań, brak informacji lub utrudnianie dostępu do dokumentacji szkody, brak wyczerpujących uzasadnień, gdy dotycząc one odmowy uznania roszczenia, jak i wysokości odszkodowania.
Źródło: www.concordiaubezpieczenia.pl www.mojafirma.infor.pl
Wśród laureatów 7. edycji Konkursu „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje” znalazły się projekty PZU Zdrowie. Do finału zakwalifikowano ponad 200 zgłoszeń,…
Zakup okularów dla dziecka to dosyć spory wydatek – można za nie zapłacić od ok. 500 zł do nawet tysiąca…
Już po raz kolejny Warta znalazła się na szczycie rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań „Rzeczpospolitej”. Ubezpieczyciel zajął pierwszą pozycję, w kategorii…
Wystartowała trzecia edycja kampanii promującej PZU, jako dobre miejsce do rozwoju zawodowego dla profesjonalistów z branży IT. Ubezpieczyciel zaprasza do…
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…